Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '21

 
Kategori
Müzik
 

Zeyno'nun renkli diskosu

Yayınladığı teklilerle dijital mecralara ambargo koymayı başaran Zeynep Bastık, ilk stüdyo albümü 'Zeynodisco'yu geçtiğimiz hafta yayınladı. Bir yıldır üzerinde çalıştığı albümün künyesinde Serhat Şensesli'yi prodüktör kimliğiyle görüyoruz. Aynı gün youtube kanalında üç yeni şarkısının video klibide yayınladı. Daha önce yayınladığı 'Marlon Brando', 'Bana Sorma' ve 'Bir Daha' albümün içerisine dahil edilmiş.
 
Albümün açılış şarkısı 'Sana Bayılıyorum' Zeynep Bastık normlarından bir tık uzak 'yenilik iyidir' bakış açısıyla yaklaştığı bir çalışma. Şarkının rap bölümünde UZI'nin sözleri de eşlik etmiş. Kolay dile dolanan, soundu gümbür gümbür duyulan standart A1 şarkısı. Hem müziği hem de düzenlemesiyle baştan sonra başyapıt olabilecek 'Kalbimi Kırdın' 'Zeynodisco'nun en can alıcı ve disko ruhunu net bir şekilde yansıtan banko hitlerden biri. Bir yeni şarkı ise; soft başlayan ama bir yandan da orkestrasyonu güçlü 'Yakışır Bana' favorilerim arasında.. Sarı fonda çekilen video klibinde efsanevi grup Beyaz Kelebekler'e bir selam çaktığını düşünmedim değil.. 'Defalarca' ile albüm çılgınca kapanıyor.. 
 
Zeynep Bastık, ilk albüm sınavını bence verdiğini düşünüyorum. Henüz taze olmasına rağmen anlaşılması zaman alacak, demlenip güzelleşeceğini düşündüğüm bir albüm. Yalnız başlangıç olmasına karşın yedi şarkı olması hayal kırıklığı yarattığını söylemem gerek. Gümbür gümbür on iki olsaydı daha da memnun olurduk.. Umarım bundan sonraki albümünde eksi-artılarını tartıp daha neler yapabilirim çabasıyla yeniden karşımızda olur.. Bu arada Temmuz ayında iki yeni şarkı ve Zeynodisco'daki şarkıların remix hallerinden oluşacak bir 'deluxe versiyon' yayınlanacağını söyleyeyim..
 
 
 
Farklı Ersay Üner
 
Ersay Üner, 2021'in ilk aylarında yayınladığı 'Seni Soruyorlar'la arayı soğutmadan geçtiğimiz hafta kendi müzik şirketi 717 Digital'den 'Gidiyorsun' isimli yeni şarkısını servis etti. 'Kendin pişir kendin ye' mantığıyla hareket eden Üner; yine söz, müzik ve düzenlemede imzasını atmış. Kendisiyle geçtiğimiz aylarda yaptığım röportajda 'Tek düze bir müzisyen olmadığını, her tarzı denediğini' söylemiştim. Seni Soruyorlar'ın ardından üç yeni şarkı daha hazır olduğunu söylemişti, ikincisini de paylaştı. 'Gidiyorsun' ile Üner, vokal tekniğini tamamen değiştirip daha da ses aralığını biraz göstermiş. Yoğun R&B soundu Ersay Üner'de asla sırıtmıyor, yormuyor.. Bize daha neler yapabileceğini açıkça gösteriyor.. 
 
 
 
Yeni Çıkanlar
 
Sakiler, üçüncü yeni şarkıları 'Selamı Var' Zeyn Müzik etiketiyle yayınlandı. Sözleri Hakkı Yalçın'a, müziği Yücel Girgin'e, düzenlemesi Sakiler'e ait şarkısıyla "Uykuyu geceye, çağırdım gelmedi. Perdeyi açtım yağmur. Radyoyu açtım Müslüm. O söyledi ben ağladım sabaha kadar" sözleriyle usta sanatçı Müslüm Gürses'e selam gönderdi.
 
Melda Gürbey, sözleri Sinan Akçıl'a, müziği Zülfi Badalov'a, düzenlemesi Tarık İster'e ait 'Demesinler'i Hit House Müzik etiketiyle yayınladı. 
 
 
 
 
Neler dinledim?
 
  • Zeynep Bastık - Kalbimi Kırdın
  • Zeynep Bastık - Yakışır Bana
  • Sakiler - Selamı Var
  • Ersay Üner - Gidiyorsun
  • Melda Gürbey - Demesinler
  • Didomido - Yarım
  • Sertab Erener - Sakin Ol (Her Dem Yeşil)
  • Alişan Göksu - Sakince
  • Bengü - Gelen Seni Soruyor (Akustik)
  • İkilem - Kaybolurum Gülüşünde
 
 
furkancanhazar@gmail.com
 
 
 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..