Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '12

 
Kategori
Dilbilim
 

Zeytinyağı gibi!

Bazı deyimlerin ülkemin muhterem insanları arasında ayrıcalık, hatta bölücülük yarattığına, bana gelen bir mesajla kani oldum.

“Zeytinyağı gibi suyun üstüne çıkmak!” deyimi bu!

Trakyadan Hüsmen Aga göndermiş bu mesajı!

“Amet Aga bu deyim kalbimizi kırıyor be ya! Ayçiçek yağı da suyun üzerine çıkıyor lakin onu kızan yerine koyan yok anadın mı!”

Dedim bu konuda bir yazı yazayım!

Bizim de fındık yağımız var anadın mı!

Adana’nın pamuk yağı var! Ne bileyim mısırözü yağı var!

Yeni bir deyim olsa diyeceğim ki milleti zeytinyağı tüketimine yönlendirmek için yapılmış bir suni deyimdir ama yok!

Osmanlıdan beri var! (kanuniden duydum!)

Bu deyimi  hiç olmazsa bölgesel referansla dile getirmek daha doğrudur gibime geliyor!

“Egelilerin bir deyimi vardır. Derler ki;Zeytinyağı gibi suyun üzerine çıkıyorsun bakıyorum Osman!” gibi!

 

 

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..