Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '17

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Zeytinyağlı enginar yemeği

Zeytinyağlı enginar yemeği
 

Eveeetttt enginar mevsimi geldiiiii yaşasınnnnn. 3-4 ayımız var yedik yedik. :)

Hemen annemi esir aldım. Bizeeee enginarrr yapsanaaaaaa diyee :) Tabi ki kırmadı ve misss gibi zeytinyağlı anne enginarı ortaya çıktı. Hem de ppüüüfff noktalarıylaaa hem de çeşmeden tarladan ;)

Şiimdiiiii; enginarı aldıkk dış yapraklarını içeride kalan açık renk yapraklarına kadar ayırdık. İçindeki tüylü kısımları da güzelce temizleyip 4 e böldük ve kararmaması için hazırladığımız limonlu suyun içine attık. Saplarını da kabuklarından ayırıp ufak ufak kestik ve limonlu suyun içinde beklettik. 

  • 4-5 adet enginar 
  • 3 adet taze soğan (din doonnn) 
  • Zeytinyağı
  • Dereotu (din dooonnnn)
  • Yarım limon (din dooonnn)

Eveettt limonlu su içinden aldığımız enginarları tencereye koyduk. Üzerine 3 adet taze soğanı doğradık. Kuru soğan değil dikkat :) Zeytinyağını göz kararı dökdük (biraz bolca olsun :) üzerine yarım limon sık, dereotunu da koy, ver ateşe.

Eğer enginarınız fazlaysa 4-5 taze soğan ve 1 limonun hepsini sıkabilirsiniz. Yookk efendim içine havuçmuş bezelyeymiş asla onaylamıyorum. Enginar tek başına bir star :)

Parmaklarınızı yerseniz benden size parmak hediye :) 

Afiyetle,

 
 
Toplam blog
: 27
: 307
Kayıt tarihi
: 06.12.16
 
 

Baktım ki kilo veremiyorum. Ben de yemeği seçtim :) Gezmeyi, yeme içmeyi seven eski bir bankacı, ..