Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '11

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Zeytinyağlı enginar

Zeytinyağlı enginar
 

Malzemeler: 5 veya 6 tane enginar 

2 tane küp doğranmış havuç 

2 tane yan yan doğranmış kuru soğan 

2 avuç bezelye 

2 tatlı kaşığı toz şeker 

1 tatlı kaşığı tuz 

2 çorba kaşığı su ve 2 çorba kaşığı limon suyu 

6 çorba kaşığı sızma zeytinyağı 

Enginarın faydalarını bilmeyen yoktur, hele layıkıyla pişirilirse tadına doyum olmaz. Ben de bugün sebze olarak zeytinyağlı enginar pişirmek istedim. Daha önceden pazardan almış olduğum enginarları derin dondurucuya ayıklanmış, limonlu suyla yıkanmış vaziyette koymuştum ama şoklama yapmadan çiğ halde koymuştum. Nasıl olsa kısa zamanda pişirirdim amaç işlerimin tepeden yağdığı bir anda layıkıyla bir yemek pişirebilmekti. 

Daha önce ayrı bir poşet içine ayıklanıp, yıkanmış bezelyeleri, küp doğranmış havuçları ve yan yan doğranmış iki tane soğanı aynı poşete koyup derin dondurucuya şoklamadan olduğu gibi koymuştum. 

Her şey hazırdı geriye sadece pişirmek kalıyordu. Hemen orta boy düdüklü tenceremi çıkardım, ben yemeklerimi düdüklü tencerede yaparım çorba, pilav ve makarna hariç. Yemeklerim hem daha lezzetli oluyor hem de zamandan tasarruf oluyor ayrıca yemeğin başında beklemeniz gerekmiyor. 

Derin dondurucudan çıkardığım enginarları (5 veya 6 tane) ve bezelyeli, soğanlı havuçlu garnitürleri temiz bir sudan geçirip akıttım. Hafif kar veya buzlanma varsa poşette hem o gider hem de şoklamadan konulan sebzelerin çıkardığı hafif kokular gider. Ayrıca düdüklüye çok su koymadan kendi suyuyla pişirirsiniz. 

Daha sonra tencereye 1 tatlı kaşığı tuz serptim. Onun haricinde daha önce enginarların üst çukur yerlerine elinizle hafifçe tuz yedirin. 

Bir çorba tabağının içine iki çorba kaşığı su, iki çorba kaşığı limon suyu veya sosu, iki tatlı kaşığı toz şeker ve 6 çorba kaşığı sızma zeytinyağı koydum. Biraz karıştırıp tabaktaki karışımı enginarların üzerine döktüm. 

Düdüklü tencerenin kapağını kapatıp buharı çıktıktan sonra 30 dakika pişirdim. Benim düdüklü tencerem fazla yüksek basınçlı bir düdüklü tencere değil. Şu pazarda satılan orta basınçlı çelik düdüklü tencerelerden. Sizinki son model yüksek basınçlı tencerelerden ise zaman ayarını 5 veya 10 dakika düşürebilirsiniz. 

Ocağın altını kapattıktan sonra 10 dakika tencerenin kapağını hiç açmayın hem tencerenin buhar basıncı kendi kendine düşer hem de yemek dinlenir ve daha güzel olur. 

Umarım siz de dener ve tarifimden hoşnut kalırsınız. Afiyet olsun. Sevgiyle kalın, en güzel günler sizinle olsun. 

Sibel Koçarslan 

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..