Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Zeytinyağlı yaprak sarma

Tarifle sarma yapılacağına inananlardan mısınız, ben de size şaşanlardanım o hal de.Hiç olur mu, vazgeçin bence.

Birinci problem, yaprak.

Nereden bulacaksınız, salamura yaprak buldunuz diyelim, haşlayacaksınız. Az haşladınız, dolmayı pişirirken çok haşlamanız lazım, pirinçler lapa olacak.Çok haşladınızsa, yapraklar dağılacak.

Yaprağı kendiniz basacaktınızsa, nisanı kaçırmayacaksınız, tüylü, damarlı , mat olmayacak.Salamuranın zorluğunu yazdım, pet şişeye koyarım derseniz, içindekileri çıkarmak için pet şişenin ağzını kestiğinizde artan ne olacak, az gelirse iç başınıza kalacak.Artanı dondurucuya attınız, bir dahaki yaprakla kalitesi uyuşmadı , pişirmeyi nasıl ayarlayacaksınız.

Yaprak handikapını aşsanız gerisi bir derece, pişirirken koyacağınız su miktarı, pirincin ne kadar su istediği ile ateşin harına bağlı, benim gibi az da bulgur konmasını seviyorsanız, koyacağınız su miktarını hesaplamak, daha alengirli.Tencerenin kapağının altına bir porselen tabak koymalı ki fokurdayınca yapraklar açılıverir alimallah, seyreyle yapraklı pirinç yemeğini.

Canınız çok mu çekti, en güzel yöntem şu;

Dostlar çok kıymetli ve çeşitli olmalıdır.Yaşamda her türlü insana gereksinim vardır.Mutlaka yaprak sarma yapan bir dostunuz vardır, sizi kırmaz, zaten geçen sefer dolma yaptığında gönderdiğiniz küçük hediyeden memnun kalmıştır.Malzeme + armağan = Sarma

Böylesini istemem diyorsanız, ev yemekleri yapan nefis yerlerden bulabilirsiniz.

Yada Karadeniz turunu, Safranbolu gezisini, Eğirdir gölü kıyısını görmeye gidince sarma ile de taçlandırırsınız.

Bilmiyorum, ne isterseniz onu yapın ama tarifle bu şahane anne yemeğini yapmaya kalkmayın sarma neslini bozarsınız.

 
Toplam blog
: 50
: 746
Kayıt tarihi
: 27.01.08
 
 

Biyologum ama öğretmenlik yaptım. Emekli oldum ve nihayet duygularımı, yaşadıklarımı, gördüklerimi p..