Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '14

 
Kategori
Otomobil
 

Ziebart

Ziebart
 

Otomobilim ve ben


Ziebart yazımı Engelsiz Gazete’de yayınlamıştım. Fakat burada yayınlanan, yazmış olduğum 'Otomobilimizi Koruyalım' yazımda bu konuya değindiğim. Otomobilimizi koruyalım yazımın daha iyi anlaşılabilmesi için Ziebart yazıma Milliyet Blog’da da yer vermek istedim. İyi okumalar...

Ulaşım sorunumuzu çözdüğümüz otomobilimiz bizler için çok önemli. Uzun zamanda kullandığımızı düşünürsek, özellikle tekerlekli sandalye kullanan engelli arkadaşlarım sandalyenin tampon ve basamak kısımlarına değmesinden yine aynı şekilde bagaja tekerlekli sandalye konulurken sürtünmesinden dolayı çizildiği, boyasının bozulduğunu ve çirkin göründüğünü bilirler. Bundan dolayı rahatsızlık hissederiz.

Tabi yaşam tecrübesi kazanınca bu tarz sıkıntıların farkına varıyoruz. Mesela yıllar önce otomobil aldığımda bunun farkında olmadığım için önlem de almamıştım. Fakat otomobili yenileyince tecrübeli biri olarak bu sefer otomobili alır almaz önlemlerimi de almaya karar verdim. Ziebart (boya koruma) ile ilgili araştırmalar yapmaya başladım. Otomobillerin taş vuruklarına, UV ışınlarına, çizilmelere ve çevresel aşındırıcılara karşı mükemmel koruma sağladığı, sararmalara ve istendiğinde sorunsuzca sökülebildiği şeffaf koruma filmi yapılabildiğini duymuştum. Bundan dolayı bende otomobile bu işlemi uygulatmak üzere yer aramaya başladım. Buldum da!

Aracın tümü şeffaf koruma filmi ile koruma altına alınabileceği gibi sadece tampon, motor kaputu, basamaklar (marşpiyel) gibi daha fazla zarar görebilen kısımlarına da uygulatılabiliyor. Farklı kalınlık ve şeffaflık seçenekleri de bulunabiliyor bu uygulamada fakat bunun benim durumumdaki birinin beklentisine uygun olmadığını öğrendim.

Ziebart koruma sağlıyor ama hassas bir koruma sağlıyor. Oysa tekerlekli sandalye otomobile iyice yaklaştırılıyor ve bu şekilde kendimizi koltuğa transfer ediyoruz. Tekerlekli Sandalyenin yaklaştığı bölgedeki demiri arabaya dayanıyor ve bundan dolayı şeffaf korumanın dayanması güç! En ufak yırtıkta büyüdüğünü düşünürsek verilen para boşa gitmiş olacak.

Ziebart ile daha çok kuş pisliği, yağmur, çamur, küçük çakıl taşları gibi zarar verecek durumlara uygun olduğu konuların da bilgilenmiş oldum. Demek ki otomobilimi bu şekilde koruyamayacaktım ama başka nasıl koruyabileceğim ile ilgili araştırma yapmaya devam ettim.

Bir önceki yazımda bulmuş olduğum diğer yöntemi sizler ile paylaşmıştım. Bu konuyu Engelsiz Gazete de yazdığımda özellikle engelli arkadaşlarım yoğun ilgi gösterdiler. Elbette ki ayağımız gibi düşündüğümüz her an yanımızda olan ve yıllarca bizi istediğimiz yere bizi götüren otomobilimizi düşüneceğiz. Tamamen ihtiyaca yönelik oluşturduğum icadım umarım birçok engelli arkadaşıma da fayda sağlayacak.

Otomobili olan koltuk değneği, karadyen, tekerlekli sandalye kullanan engelli arkadaşlarıma bulmuş olduğum bu basit ve maliyeti düşük yöntemin faydası olacağından kuşkum yok. Bunun ile ilgili bilgiyi almak için bir önceki yazıyı okumanız yeterli.

Otomobilinizi koruyu bir yöntemi mutlaka sizde uygulamalısınız. Ben otomobilimi aldığım anda önlemimi aldım bundan dolayı otomobilimi alalı iki yılı geçmesine rağmen en ufak çizik yok.

Bir dahaki yazıda tekrar siz sevgili okurlarımla buluşana kadar kendinize iyi bakın. 

 
Toplam blog
: 108
: 2338
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Bu Blogda; Engelleri her şeye rağmen aşarak hayatı engelsiz yaşamaya çalışan; eş, anne, çalışan, ..