Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '13

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Zihin bilgeliği ve zayıflama

Zihin bilgeliği ve zayıflama
 

Günümüzde kilo vermek, her insanın ilk üç temel sorunu arasında yer alıyor Neredeyse her ortamda konuşmaların bir bölümü hemen kilo muhabbetine geliyor. Diyet kitapları birbirine zıt önerilerde bulunuyor. Aynı gıda birisinin kilo vermesini sağlarken diğerinin kalçalarında birikiyor.  Yeni diyet rogramları, zayıflama çayları, haplar vs..  derken,  hepsi deneniyor. Bırakıldığında ya da bitince kaybettiğimiz kilolar geri alınıyor. Hem de fazlasıyla! Sonra üzüntüler kızgınlıklar başlıyor. Buna birde ” Zayıf güzeldir” düşüncesi eklenince başlıyoruz yine kilolarla savaşmaya. Sürekli kilolarıyla savaşan kişi yemek yemeyi takıntı haline getiriyor.Ne yiyeceğim? Ne kadar yiyeceğim? diye düşünüyor. Artık açlık duygusu savaşılacak bir düşman gibi gözüküyor.

“Bugün az yedim.;iyiydim. Bugün ölçüyü kaçırdım; kötüydüm. O zaman bir parça daha pasta yemeye, pizzaları, börekleri götürmeye devam. Battı balık yan gider. Madem diyeti bozdum keyfini çıkarayım” diyor.” Dönüyor en başaJ

 Kilosu ile barışık kaç kişi tanıyorsunuz? Kilo problemi olmayan, ben ideal kilomdayım diyen birine ne sıklıkla rastlıyoruz? Peki, İdeal kilomdayım demek için ne yapmamız gerekiyor?  İdeal kilo için kalıcı çözüm, bedenimizin ve zihnimizin bilgeliği ile işbirliği içinde olmamız gerekiyor. Onlar bize yol gösteriyor. Mesajlarına kulap verip onların gerçek isteği olan sağlıklı ideal kiloya dönme çabasına destek verirsek tabii.

Bedenimizde ve hayatımızda gerçek değişim yaratmak için, içimizin derinliklerine bakmak gerekiyor. Gerçek değişim daima içimizde başlar.

Kilo vermek isteyen bir insanın temel sorunu zihniyle ve bedeniyle nasıl iletişim kuracağını bilmesidir. Eğer kişi bunu yapabilirse çok rahatlıkla istediği kiloyu zorlanmadan verebilir.

Bu nasıl yapılacak dediğinizi duyar gibiyim. Evet sizi, duyuyorumJ

İlk yapmanız gereken zihninize “ben diyete başlıyorum aç kalacağım” mesajı göndermeyin. Onun yerine “ ben bedenime zarar veren bu ve bu yiyeceklerden vazgeçiyorum onun yerine sağlıklı olan şu besinlerden yiyeceğim” demek yeterli olacaktır. Siz eğer diyete başlama endişesini zihninize gönderirseniz, O sizden önce direnecek, olmaması için mücadele edecektir.

Zihnimize bu mesajı gönderdikten sonra bedenimize uygun olan yiyecekleri seçebilirsiniz. Ama burada kesinlikle her duyduğunuz diyeti yapmaya kalkmayın.Öncelikle  kendinizi aç bırakmayın. Beden onca kaloriye rağmen besin değeri açısından aç kaldığı için sizi daha çok yemek yemeye teşvik eder. Bedeniniz besin değeri olan gıdaların açlığını çekmektedir. Besin değeri ihtiyacı karşılanmadığında bedeniniz kıtlıkkkkk var!!! diye isyana geçer ve yağ biriktirir ve size fazla yemeniz için isteklerde bulunur. Fakat bunun yerine  bedeninizi gerçek besin değeri olan gıdalarla aç kalmadan beslediğinizde “ bunlar bana yeterli artık yağ yakabilirim” diyecektir. Kısacası kendinizi uzun süre aç bıraktığınızda beden isyan edecek “ye, ye,  çabuk ye ve çok ye” deyip sizi fazlasıyla yemeğe ve vazgeçemediğiniz tatlılara yönlendirecektir.

Zayıflama tekniklerinde en fazla kullandığımız NLP teknikleri bize burada oldukça yardım etmektedir. Kişinin önlenemeyen tatlı krizlerini önlemek için sevdiği vazgeçemediği tatlı veya çikolatanın yerine, sevmediği hoşlanmadığı bir yiyeceği zihne kodlayarak onu bırakması sağlanır. Böylelikle yeme isteği oluştuğunda diğer sevmediği şey aklına gelir ve onu yemekten vazgeçer. Beden ve Zihin bilgeliği ile beraber  sorun çözümlendiğinde diyet endişesi ortadan kalkacak zorunlu ve zor diyet programlarına veda edilecektir.

 Bedenimizde ve zihnimizde gerçek değişim yaratmak için, içimizin derinliklerine bakmak gerekiyor. Gerçek değişim daima içimizde başlar.

 

Bedenizin ve Zihninizin bilgeliğine güvenin..

Sevgi ve Sağlıkla kalın.

Profesyonel Koç ve NLP Uzmanı

Birgül Ercan

 

 
Toplam blog
: 16
: 1094
Kayıt tarihi
: 16.09.13
 
 

1978 yılında  İstanbul'da doğdum . Reklam ve Halkla İlişkiler okudum .Çok sevdiğim, hayran olduğu..