Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '07

 
Kategori
İstanbul
 

Zihniyeti de yenilemek gerek!

Zihniyeti de yenilemek gerek!
 

Bir süredir siz de fark etmişsinizdir. PTT şubeleri imaj değiştirdi. PTT merkezleri artık bakımlı bir banka şubesi kadar şık! Ama dış görünüş her zaman yeterli olmuyor! Şekille birlikte işletmenin zihniyetini de yenilemek gerekiyor.
Yenilik yaparken, o işletmenin halkla yüzyüze olan elemanlarının eğitimini de ihmal etmemek gerek!

Bugün işim bir PTT ofisine düştü. Kontuarda iki memurun önünde birkaç kişinin beklediği iki sıra vardı, birine girdim. Geçmişte PTT'nin eski köhne günlerinde bu şubede öyle bir olumsuz eleman vardı ki, aksiliği ve nemrutluğu yüzünden semt insanı buradan tırsar olmuştu. Ben aklımdan bunları geçirirken bana sıra geldi, telefon parası ödeyeceğim deyince, görevli:
''Öbür sıra''dedi.
Ben kibarca: ''Keşke her bir sıranın ne sırası olduğunu yazsaydınız!'' dedim.
Ama karşıdaki kabaydı:''Ben diyorum ya!''
Benimle senli konuşuyordu, buyurgan tavırla konuşuyordu. Halbuki genelde, insanlar yaşıma tecrübeme ve eğitimime uygun konuşurlardı benimle. Diğer sıraya geçtim ama bu kez bu sıradaki adam da meseleye sanki ben sıraya girmekten kaçınıyormuşum gibi yaklaşarak tartışmaya girdi. Ben:'' Hangi sırada hangi işlem yapılıyor, bunun yazılı olması gerek'' diyordum ama karşımdakiler anlamamakta direniyorlardı. İşlerine mi gelmiyordu yoksa gerçekten anlamıyorlar mıydı bilmiyorum.

Şimdi bu konuyu niye yazdım. Maksadım kendi yaşadığım sorunu size şikayet etmek değil. Vurgulamak istediğim ülkede hizmet veren kurumların tamamında, vatandaşa hizmeti öne çıkaran, varlık nedenlerinin temelinin halka eziyet değil de hizmet olduğunu bilen bir zihniyetin yerleşmesi gereğidir.

Neden AB üyeliğini bu kadar kuvvetle istiyoruz, artık herkes biliyor. Kurumlara gittiğimizde adam gibi davranış görmek istiyoruz da o yüzden. Bu millet artık resmi kurumların kapısında eziyet çekmek istemiyor. Artık farkında ki nasıl AB ülkelerinde önce vatandaş hakları geliyorsa, bizde de aynı standartlar gelmeli.
Ama bunun için biz vatandaşların da benim yaptığım gibi hakkımızı aramamız lazım. O kurumun gücünü kullanıp bizi gizliden işimizi görmemekle tehdit edenler de olsa, yılmamalı hakkımızı aramalıyız. Ama bunu yaparken de aşırıya kaçıp, ağır yük altında ezilen görevlilere de bazı insanların yaptığını gördüğümüz gibi biz haksızlık yapmamalıyız. Çünkü bu çalışanların çoğu gerçekten iyi insanlar!

 
Toplam blog
: 19
: 884
Kayıt tarihi
: 08.08.06
 
 

Bu ülkenin meraklı, toplumsal sorumluluk sahibi, zeki,aydın, duyarlı, yeniliğe açık insanları ile ha..