Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '07

 
Kategori
Tiyatro
 

Zincirleri kırmak

Zincirleri kırmak
 

İlk defa ortaokulda tanıştım tiyatroyla. Aslında tamamen bir tesadüftü benim için ama hani sahne tozunu yutmak diye bir tabir vardır ya tiyatroda, işte tam da yerinde bir sözdür bu. Sahne tozunu yutunca sen bıraksan da o seni bırakmıyor.

Yepyeni bir heyecanla başladım tiyatroya. Aslında o kadar gariptir ki tiyatro oynayan bir insan her mesleği yapabiliyor. Hemşire oluyor, doktor oluyor, öğretmen oluyor... Belki de en güzel yanı bu. Empati yeteneğin gelişiyor. Kendini başka yaşamların içine sokabiliyorsun, onların neler yaşadıklarını hissediyor ve hissettiriyorsun. Hatta bir hayvanın duygularını dile getiriyorsun. Tabir-i caizse zincirlerini kırıyorsun ve kendine dışardan bakabiliyorsun. Aslında içinde o kadar zenginlikler barındıran bir dünyadır ki tiyatro... Ayrı bir dünya. Başka bir boyut ama herşey aynı; yaşam, ölüm, üzüntü, neşe... Hepsi var içinde.

Üzücü olan bir şey vardır ki, o da tiyatronun sadece büyük şehirlerde daha ciddiye alınması. Benim gibi küçük şehirlerde yaşayan tiyatro severler için tiyatroyla ilgilenmek o kadar zor ki. Tabii ki burada da tiyatro adına ciddi işler yapmaya çalışan insanlar var; ama onların elinden tutacak, destekleyecek, yüreklendirecek kimse yok. Aynı zamanda tiyatroya gönül vermiş, aylarca emeklerini ortaya koymuş bir gurubun sergilediği oyunu seyredecek seyirci kitlesi de yok. Yani imkanlar çok kısıtlı benim yaşadığım şehirde...

Sonuç itibarı ile tüm imkansızlıklarına, zorluklarına rağmen ben tiyatroya gönül verdim. Tiyatro cidden hayatımı değiştirdi ve kendimi bulmamı sağladı. Bence bu heyecanı hayatında bir kez olsun herkes tatmalı.

Not: Yazımda kullanılan resim; http//tiyatro.ktu.edu.tr adresinden alınmıştır.

 
Toplam blog
: 63
: 512
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1984 zonguldak doğumluyum. İkizler burcuyum:) Z.K.Ü endüstriyel elektronik mezunuyum. İlgi alanla..