Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '13

 
Kategori
Dostluk
 

Zıplayan küçük Yaşamlar

Zıplayan küçük Yaşamlar
 

Küçük olanlar büyükleri yaratır


Her sabah rutin olan okul yoluna koyulmuş, dün akşam yağan şiddetli yağmurun toprakta bıraktığı izleri izleyerek arabada yol alıyordum. Havanın basıklığı ve bu güzel ilkbahar ayında birden koyulaşan bir gökyüzünü görmek insanın içini açan bir durum değildi. Gerçi her zaman güzel bir hava olacak da değil tabi ki, yine de kuşların cıvıldadığı, güneşin tenimi ısıttığı ve gözlerimi kamaştırdığı o bir gün önceki günü özlemiştim birden. Eşim beni arabayla bıraktığında, hemen köpeklerim koşturmaya başladı arkamdan. Okulda beslediğim 9 aylık 2 köpek yavrum var ve onlar benim gözbebeğim. Suyu ve çamuru çok sevdikleri için, iki kardeş yine nerede su birikintisi var yuvarlanmış ve oynamışlar. Tamamen ıslak bir halde üzerime koşuşturmaları o an hiç de istediğim bir durum değildi açıkcası. Hızlı bir şekilde o dama yürüken birden yerde zıplayan bir şeyler gördüm. Çekirge sandım başta ama bu yağmurda çekirgenin ne işi olsun. Sonuçta o ağustos sıcağında saz çalıp oynayan keyfine düşkün bir canlı. Biraz daha dikkatli baktığımda, küçücük kurbağa yavruları olduğunu gördüm. Sayıları o denli çoktu ki, üzerlerine basmamak için mücadele veriyordum. Çok güzellerdi. Bir süre onların öylesine kaçmak için etrafa, rastgele yaptıkları sıçrayışlarını izledim. Ve o an şunu söyledim, doğa her yönüyle yaşamı içinde barındırıyor.

Ben insan olarak, güneşli ve sıcak bir havayı tercih ediyor, kuşların sesini dinlemek içimin aydınlanmasını sağlayacak, beni yeri gelince serinletecek o tatlı meltemi beklerken, bu küçük canlılar da yağmurlu havaya ihtiyaç duyuyorlar. Onların da dünyasını mutlu eden güzel bir hava bu oysa. Kuşların onları yiyeceği korkusundan uzakta rahatca dolanıyorlar, yağan yağmurla küçük su birinkitilerinden oluşan diğer ğek çok yaşanılabilir alana gidebiliyorlar. Nemli havanın derilerine herhangi bir zararı yok. Dün şidettli yağmurla başlayan ve bugün nemli, serin geçen hava onların bayram günü belki de. Ve ben bir kez daha doğaya hayranlık duyuyor, her canlıyı her dçnemde düşündüğü için Tanrı'ya şükrediyorum. Dünya sadece insanlar için kurulmuş bir gezegen değil, çok çeşitli türlerin barındığı çok yönlü büyük bir ekosistem. Biz de bu yeryüzünde yaşayan diğer sayamadığımız pek çok varlıktan biriyiz. Sadece diğer canlılardan farklı olarak akıl gücümüzü kullanarak, kendimizi en yüksek noktaya koyabiliyoruz. Oysa diğer varlıklar kendilerince yaşam çabası gösteriyor. Tüm canlılara saygı duyalım ve ortak paylaştığımız bu gezegende herşeyi paylaşalım. Bugün gördüğüm o küçük kurbağa yavruları, yaşama tutunabilmek için, bizim için kararmış, soğuk ve nemli olarak gözüken bu havada kendileri için en iyi ortamı bulmak amacıyla göç yoluna koyulmuşlardı ve bu hava onlar için en uygun zamandı. Bugünü de seviyorum şimdi, çünkü bana kendimden başka şeylerin de oladuğunu, hiç bir zaman yalnız olmadığımızı ve yaşamın her zaman bir gayesi olduğunu gösterdi. 

 
Toplam blog
: 75
: 735
Kayıt tarihi
: 09.06.10
 
 

Dünü yaşamış yarını ise umutla yaşamaya devam etmek isteyen bir gönül dostuyum. Her söznüzle, her..