Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Gülser Gültekin Mukul

http://blog.milliyet.com.tr/gg

12 Şubat '07

 
Kategori
İstanbul
 

Ziplenmiş İstanbul ??

Ziplenmiş İstanbul ??
 

Tatlı mı tatlı iki misafirim geldi İstanbul'dan. Bursa yı hiç tanımamış olmalarını bir şansızlık olarak nitelendirirken karşılarına benim gibi Bursa hayranı biri çıktığı için herhalde kendilerini şanslı hissetmekteler şu an. İki gün boyunca onlara Bursa yı tanıttım. Alışveriş merkezlerini dolaştık.. Kanı kaynayan genç nufus olmamız sebebiyle hem hoş mekanları dolaştık hemde geçmiş kültürlerimizi irdeledik.

Mütavazi şehrimin doğaüstü güzelliklerini tanıttım.. Setbaşı Köprüsünden geçerken sizin köprülere benzemez ama burada geçiş ücretsiz dedim: ))) Sonra yeni restore edilen sur kapısından geçtik.. Belki hergün geçtiğim yerdi ama itiraf edeyim daha bi benlendim bütün şehrimi..

Bütün şehri ayakları altına alan manzaralı mekanlarda yudumladık sıcacık çayımızı.. iskender yemeden ayrılmamalıydılar bu şehirden ve böyle de oldu.. Uludağımın karlı ama sıcacık havasını solumalıydılar, bu da oldu..

Gezdik de gezdik.. Şehrin merkezini , merkez dışını elimden geldiğince gezdirerek anlattım.. Her seferinde amacım; İstanbul güzel ama Bursa da güzel mesajını vurgulamaktı.. Hatta kıyasıya rekabetteydik bunun için..

Benim işimde kolay değildi hani, illede İstanbul diyen gençliğin bakış açılarını genişletmeye çalıştım durdum.

Şahsen bende İstanbul'u çok seviyorum, çok güzel bir şehir herkesin malumu, lakin ürkütücü yanlarıda çok.. Trafiğine bir türlü alışamadım örneğin.. daha bir karmaşık ve koşturmaca içinde gibi geliyor..

Nitekim bütün bu geziden çıkan sonuç şuydu; ziplenmiş İstanbul dedik Bursa için.. Bu tanımlama amacıma ulaşmış olduğumu gösterdi aslında..

Yalan da sayılmazdı..

birçok semtin adı istanbuldakilerle aynıydı..

İstanbul merkezli birçok Türk hizmet markası Bursada da vardı.. özel hastane adı aynıydı , kuaför İstanbuldakinin Bursa şubesiydi vs..

Tarihi vardı sonra. tartışılmaz şanlı tarihi..

En çok hoşlarına giden şeyi gururla sizlerle paylaşmak istiyorum.. Tabiki herkesin tahmin ettiği üzere insanları sıcak , trafiği yok denecek kadar az, her markaya da ulaşabilmek mümkün.. Bu arada alışverişe de daldık. .Markalara şehir merkezinde kolay ulaşılabilirlik konusu dikkatleri çekmiş olacak ki ben bu malların vatanı İstanbul desemde onlar burada bulduk bulmuşken de almalıyız gibi ruh hali içindeydiler.. Çünkü kalabalık şehirde yaşamaktaydılar ve her şeye ulaşım bizimki kadar kolay değildi.

Yogun teklif üzerine en yakın zamanda iade-i ziyaret yapacağım istanbul'a..gerçi oraya ilk gitmiyor olacağım ama şimdiye kadar bulunmadığım yerlerini gezip tozucaz..

Belki uzanıp kanlıcanın orta yerinde bi taşa, gözümüzün yaşını yüzdüreceğiz hisara doğru,

Belki ilk sevgiliyi alacağız Beşiktaş'tan...

İstanbul bana , ben istanbul'a hayran hayran bakıcaz (fakat trafiğini görmezden geleceğim bu sefer )

Ama yinede;

Altın kafese de girse bülbül, illaki vatanım dediği gibi..

illa..

illa..

ama illa Bursa diyorum ben..

 
Toplam blog
: 6
: 899
Kayıt tarihi
: 20.11.06
 
 

"Doğumum anama hamallıktı, yaşamam bana.. ölümüm bile hamallık cenaze alayına.." sözünde söylenildiğ..