Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '11

 
Kategori
Tiyatro
 

Zırhlı Kurt

Zırhlı Kurt
 

Avcı, avlarken avlanandır neticesinde.


Sahneyi gördüm, tamam, bu oyun tamamdır dedim.

Avcı Mehmed, kimse 7 yaşın o imzasına....baban bile...Hey Kösem Sultan, o köstebek yok mu, o tilki, o kurt, hele zırhlısı...

Biri izin vermezse, kıyamazsa, diğeri izin verir, kıyar; her şey devlet için(!)

"Dünya zindan idi, zindan dünya oldu."

IV. Mehmed, değişen bir şey yok. O sıkışmışlığına tanıklık ettikçe, sıkıştım sıkıştım sıkıştım, geriye kalan boşluk.

- Padişahım, İmparatorluk zayıflamaya başladı.

- Belki fazla şişmandı?

Tarık Günersel'in dilinde sevdim Avcı Mehmed'i; ava çıkmak istiyorum!...

Kösem Sultan'ın yüzü her yüzde, babanın, annenin sesi; ya oğlunun?

"Senin cezan uzun yaşamak olacak."

Sahi zindanda, zindanında uzun mu yaşadın, yaşayamadın?

Avcı Mehmed hep içinde mi kaldı, içeride, bir türlü çıkamadı mı dışına, dışarıya?

"Can kattılar, can verdiler, can aldılar. İktidar iktidar iktidar."

Gülnuş Sultan'ın hayali ne güzeldi değil mi Avcı Mehmed, ne tatlı, ne şeker, aynı ölüm gibi.

1. Not: Murat Coşkuner, Aslı Öngören, İbrahim Gündoğan; sahnede, sahnelerinizde harikaydınız.

2. Not:

"Deli" İbrahim,

Avcı Mehmed adına teşekkürler,

devlet kurtuldu(!)

Kösem Sultan,

ah o sünnet yok muydu?

Anne, annen IV. Mehmed,

nerede, ya oğlun?

Senden önce, senden sonra devlet,

devlet ne olacak,

Gülnuş Sultan,

ya recmedilen kadın?

Dilsiz Cariye,

birer kahvede bize yapsana,

kırk yıl, yıllarca

analım Avcı Mehmed'i.

Ş.Y.

 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..