Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '10

 
Kategori
Futbol
 

Ziya Doğan, Ayman ve 1 puan

Ziya Doğan, Ayman ve 1 puan
 

Semih, Diyarbakırspor'a karşı etkili olamadı.


Lider Fenerbahçe'nin takipçileriyle olan puan farkını açma amacıyla çıktığı Diyarbakırspor maçı, ilk yarısı itibariyle Ziya Doğan'ın enteresan taktik düşüncesi ve oyuncu seçimlerinin konuşulduğu bir 45 dakikaya sahne oldu. Öyle ki, Güneydoğu ekibinde asıl mevki ön libero olan ya da sıkıştığınız anlarda ön libero oynatabileceğiniz futbolcuların sayısı 6'yı buluyordu. (Diallo, Adnan, Bassim, Ayman, Barış, Tjikuzu) Kurduğu defansif onbir ile Fenerbahçe'nin kanatlardaki atak yollarını kesen Doğan, göbeği de Barış – Ayman ikilisiyle tıkamış bunu yaparken de elbette Fenerbahçe hücum silahlarının “çanına ot tıkamayı” amaçlamıştı. Eğer sarı-lacivertli takımın devre sonuna doğru bulduğu 1-2 pozisyonu göz ardı edersek, Ziya Doğan'ın ilk 45 dakika zarfında amacına ulaştığını söylemek mümkün.

Fenerbahçe'nin Mehmet Topuz, Emre, Cristian, Alex ve Özer beşlisiyle kurduğu orta alanda gözlenen tek değişiklik Mehmet Topuz ile Özer'in alışılmışın dışında birbirlerinin kanatlarında maça başlamalarıydı. Bunun haricinde bahsettiğimiz orta sahanın teknik meziyetleri de aynıydı fizik zaafları da. Her iki bek Gökhan Gönül ve Andre Santos'un defansif kaygılarla hücuma çık(a)madığı anlarda Diyabakırspor'un sağda Adnan – Tjikuzu solda ise Bassim – Celaleddin ikilileriyle bu bölgeleri çok rahat kapattığını gördük. Zaten Tjikuzu, Ayman, Barış ve Celaleddin'den oluşan yeşil-kırmızılı orta sahanın Fenerbahçe'li mevkidaşlarına oranla belirgin fizik üstünlükleri olduğunu biliyorduk, ilk 45 dakika da bunu teyit etti. Bu yapılanmanın ofansif anlamda Ziya Doğan'ın başını ağrıtması bekleniyordu ki, tecrübeli teknik adam da bu handikapı aşmak için ileri ucunda top tutabilen iki santforu (Bebbe – Tazemeta) birlikte oynatarak hiç olmazsa baskı yememeyi düşündü. Talebelerinin bunu başardığı gibi Diyarbakırspor'un ilk yarıda 2 tehlikeli atak dahi geliştirdiğini belirtmek lazım.

İkinci yarının gidişatına Özer'in 48.dakikada sakatlanarak oyundan alınması ve Güiza hamlesiyle sistemin 4-3-1-2'ye dönmesi damga vurdu. Christoph Daum'un belki 70.dakikaya kadar uygulamaya koymayacağı bu taktik dönüşümü öne çekmesi iki takımın da beklenenden önce yıpranmasına yol açtı. Dakika 65 olduğunda orta sahalar boşalmış, topa sahip olanın çocuk bahçesinde gezer gibi driplinge kalktığı bir atmosfer Saracoğlu zeminine hakim olmuştu. Bu esnada defans bloğunu kademeli olarak kalesine yaklaştırmaya başlayan bir başka deyişle her geçen dakika biraz daha gömülen Diyarbakırspor'da aslında Fenerbahçe'nin ekmeğine yağ sürülmekte olunduğunun bilincindeki tek kişi kenarda kendisini paralayan Ziya Doğan'dı. Bu arada Güiza'nın ceza sahası içinde çekilerek düşürülmesi olayı cereyan etti ki, hakem Koray Gençerler beyaz noktayı işaret etmesi gerekirken pozisyona gözlerini yumdu. Yorumumuzdan Gençerler'in sahada Fenerbahçe'yi doğradığı gibi bir anlam çıkmasın. Özellikle son bölümde Koray Gençerler pek çok pozisyonda etki altında kalarak Fenerbahçe lehine verilmemesi gereken kararlar da verdi. Gerek ilk yarının gerekse de ikinci yarının bazı anlarında oyunun kontrolünü kaybetti. Kısacası iyi bir hakem profili çizemedi.

Diyarbakırspor'un Ayman'ın ayağından bulduğu gol sonucu puan almayı başardığını belirtelim çünkü gerek fiziksel gerekse de mental anlamda kalan (7+5) dakikalık bölümü çıkarmalarına imkan ve ihtimal yoktu. Bu puan kaybı bir kez daha gösteriyor ki, Christoph Daum'un kafasındaki “ideal onbir” geride iyi kapanıp etkili kontratağa çıkabilen takımlar karşısında zaaf gösteriyor. Fenerbahçe'nin ikinci yarı fikstürü futbol kamuoyunun geneli tarafından avantaj kabul ediliyor ama bu fikstür aynı zamanda rakiplere de yukarıda betimlemeye çalıştığımız oyun anlayışını dikte ediyor. Kalan haftalarda anahtar Daum'un ellerinde olacak.

 
Toplam blog
: 235
: 717
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Yazar 1976 yılında İstanbul'da doğdu. Tüm eğitim ve öğretim hayatını burada tamamlayarak, 1999 yı..