Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '10

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Ziynet Eşyası ile Kaçan Kadınlar ve Mağdur Erkekler 2/4

Ziynet Eşyası ile Kaçan Kadınlar ve Mağdur Erkekler 2/4
 

ziynet-ile kaçan-kadın


Bir önceki yazıda “Gerdek Gecesi Altınlarla Kaçan Kadınlar” konusu anlatılmıştı. Bu kadınların neden böyle davrandıkları ile ilgili bilgiler verilmişti. Şimdi ise bu durumdan dolayı mağdur olan erkekleri ele alalım.

“19 yaşındaki gelin kaçarak evlendikten 20 gün sonra, ziynet eşyalarını da alarak evden kaçtı. Kocası ‘Oysa severek bana kaçmıştı. Neden beni terk etti, anlamadım. Çok mağdurum. Bir daha evlenmeyi düşünmüyorum.’ dedi”

“18 yaşında kaçarak evlenen Nergis, evlendikten 2 yıl sonra altınları, diz üstü bilgisayarı ve kredi kartlarını alarak evden kaçtı. Kredi kartından harcama yapılan kocası, borç içinde kaldığını ve yargıya başvuracağını söyledi.”

“5 günlük gelin, ziynet eşyalarını da alarak kaçtı. Bedensel engelli eşi ise ortada kaldı. Zira babasının emekli maaşını almak için resmi nikâh kıydırmayan gelin ‘Zaten evli değildik, ispat edemez.’ dedi. Damat ‘Resmi nikâh istemedi, ben de inandım. Ayrıca bütün düğün resimlerini ve vidoları da alıp kaçmış. Ben bundan sonra ne yapacağım?’ dedi.

“S. G, düğünden 4 gün sonra altınlarla kaçan gelinini bulmak için bir televizyon programına katılınca ‘gelin çetesi’ ortaya çıktı. Türkiye’nin dört bir yanından onlarca mağdur var.”

“R.A 7 bin TL dolandırıldı. ‘3 ay önce evlendik. Yanımda 3 gün kaldı, 11 bin lirayı alıp gitti. Aracıyı bulunca bana ‘Gel paranı verelim’ dedi. Gittim, kafama silah dayayıp bin liramı daha aldı.’ dedi. ”

”N. Y. 65 yaşındaki babasını evlendirmek isterken 31 bin TL dolandırıldı. ‘ Çete aynı ama kadın bu değil. Birisi aracı oldu. Ellerinde her yaşa uygun kadın var. Babamla evlenmesi için 50 yaşındaki baldızlarını vereceklerini söylediler. Kadın 10 gün bizimle kaldı, 31 bin lira gitti. Günlüğü 3 bine geldi. ‘ dedi.”

”M.U: Dedem 76 yaşındaydı. 4 senede 10 kadın tarafından dolandırıldı. 100 dönüm arazi sattı.”
”B.A, 6 bin TL dolandırıldı: Baktım ki iş değişik, ‘Vazgeçiyorum’ dedim. Beni bacağımdan vurdular.”

Daha çok örnekleri var. Merak edenler internetten aratsın.

Sonuçta birçok erkeğin ya çete tuzağına düştüğüne ya da gelin tarafından kandırıldığına şahit oluyoruz. Elbette bu kaçmaların bazılarında erkeklerin de payı var, ama sonuçta mağdur olan yine erkekler. Boşanma davaları, alacak davaları, ziynet eşyası, Yargıtay, temyiz vs.

Ayrıca işin hukuki yönü de bayağı çetrefilli. Düğünden ya da evden altınlarla kaçan kadınlar hakkında pek de hukuki bir yaptırım yok. Medenin kanunun 6. maddesine istinaden kanun, “Ziynet eşyası kadınındır.” diyor. Peki; bu duruma maruz kalmamak için ne yapmalı.

“Ziynet Eşyaları ile Kaçan Gelinlere Karşı Alınacak Tedbirler” adlı yazımda.

Devam edecek…

www.ayhandemiral.com

 
Toplam blog
: 106
: 4561
Kayıt tarihi
: 28.03.09
 
 

Ayhan Demiral ..