Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Zonguldaklı ahlaksız esnaf

Zonguldaklı ahlaksız esnaf
 

Aslında herkesin başına gelebilecek olan bir olay.Kendi memleketimde böyle bir olayla karşılaşmak üzüntümü daha da artırdı.Kırk yıla yakın çeşitli yerlerde görev yaptım. Sayısız alışveriş yaptım, böylesi başıma gelmedi.

27 ocak 2017 tarihinde Çaycuma'dan Düzce'ye arabamla yola çıktım. Yollar karlı olduğundan Karaman mevkisinde lastiklere zincir taktırdım. Zonguldak girişine yakın bir yerde frenlerin tutmadığını fark ettim. İleride yolun sağında oto tamir servisine girdim. Usta ön tekerleği söktü. Fren hidrolik kablosunun kopmuş olduğunu söyledi. Parçacıya telefon etti,150 lira dedi. 30 santimlik hortum için çok buldum ama çaresizlik kabul ettim. Nakitim müsait olmadığından kredi kartımı ve şifremi ustaya verdim, sanayiye hortum almaya gitti. Fiyatın fazla oluşundan şüphelendim, cep telefonumdan internete girerek fren hortum fiyatlarına baktım. Ön tekerlekler için 26 tl, arka tekerlekler için 29 tl yazıyordu. İşlemi iptal edecektim, yan taraftaki esnafa durumu anlattım, ustanın telefonu var mı diye sordum. Yok dedi. Usta 30 yaşlarında, bana amca diye hitap ediyor. Bir esnafın bu kadar fahiş fiyat verebileceğine çok şaşırmıştım. Acaba esnaf doğru fiyat verdi de usta da fazla söylemiş olabilir diye düşündüm. Yarım saat sonra usta geliyordu, komşu esnafın; 'internetten fiyat bakmış' sözünü duydum. Usta;'parçacı yanlış bakmış 80 lira' dedi. Bu fiyat bile fazla ama işim görülsün diye kabul ettim. Usta 200 tl çektim deyip slipini bana verdi. 120 tl de nakit verdi. İşi bitirdiğinde işçilik ve fren hidroliği tutarı 100 tl istedi, verdim.

Düzce'ye gittiğimde evimde internet bankacılığı hesabıma girdim. Kredi kartımın kaydına baktım. Kartımdan 200tl ve 100 tl çekilmiş olduğunu gördüm. Usta 100 tl yi kendine almış anlaşılan. Bankayı telefonla aradım. Kayıtta provizyondaki işlemlerde görülüyordu. Banka görevlisine durumu anlattım. 100tl nin ödemesinin haksız olduğunu ödeme yapılmamasını istedim. Bir şey yapamayız dediler.

Miktar küçük ama kayıtlara geçsin istedim. Toplumumuzda maalesef bir ahlak erozyonu olduğu, dini hassasiyetlerin artış gösterdiği, buna paralel de ahlaksızlığın da artış gösterdiği medyaya yansıyan olaylardan görebiliyoruz. Zonguldak'ta ikamet eden köylüm ve arkadaşımı aradım. Patronuna durumu anlatmasını istedim. Duruma göre yasal yola baş vuracağım.

Bu yazıyı yazmak bana hicap verdi. Plaka 34 olması, orada ikamet etmemem nedeniyle o usta bunu yapmış olabilir. Hemşerimi bu ahlaksızlığından dolayı kınıyorum. Tabi yüzlerce esnaf arasından birinin böyle yapması genelleme yapılmasını gerektirmez. Ancak yapanın da yanına kar kalmamalı. Herkes hakkına razı olmalı.

Bir kilo baklava çalan çocukların hapis yatması olayı geldi aklıma. Hukuk devletiysek, devlet de görevini adalet ölçüsünde yapmalı.

Daha önceki yıllarda da ufak tefek böyle olaylar başıma geldi. İnsanların haramdan hiç korkmamalarını hayretler içinde karşılıyorum.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..