Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Zor olan

Benim müteşebbis insanlara ve elbette ki bunlardan başarılı olanlara çok büyük saygım vardır. Çünkü onlar başkalarının düşünmediğini düşünüp ortaya bir ekonomik fayda sağlayacak oluşumlar meydana getirirler. İster üretim ister hizmet sektöründe olsun. Bunun için önce düşünürler sonra tasarımlarlar ve ardından uygulamaya korlar. Bunun küçüğünde de büyüğünde de bu vardır. 


Bürokrasi ise belli tanımlar içinde görev yapmadır. O görevler tanımlara ve beklentilere uygun biçimde yapıldığı müddetçe kişiler ister özel sektörde ister kamuda olsun makamlarında yükselirler ve ekonomik anlamda da daha yüksek gelir elde ederler. Yani bir anlamda bürokratın çoğu kere çerçevesi hazırdır…
Müteşebbis ise bir ihtiyacı görür ve o ihtiyaca çözüm olmak üzere girişimde bulunur. Kendisi çerçeve oluşturur. Teşhis ve tespitleri doğru olanlar, yani isabetli karar verenler giderek ekonomik anlamda büyüdükçe büyürler… Onların da bu büyüme sürecini hazmetmeleri ve sağlıklı büyümeyi sürdürmeleri asıldır. Onun için onlar da bürokratlara yani profesyonellere ihtiyaç duyarlar. Belli bir noktada her şeye yetişmelerine olanak yoktur ve bir sistem bazında işler yürümek durumundadır. İşte o noktada bürokratlar müteşebbisin sağ kolu olurlar… 


Geçenlerde İstanbul’daydım. Bir arkadaşım üniversite mezunu oğluna iş kurmak istiyordu. Benim de fikrimi sordular. Ben de çeşitli açılardan düşüncemi söyledim. Bir nevi küçük çaplı beyin fırtınası da yaptık. Fakat şu bana göre küçücük bir kafa yorma bile ne zormuş… Demeden edemedim. İşte onun için müteşebbis kişilere saygım büyük…
Koskoca Amerika’yı keşfeden Kristof Kolomb bir gün bir yemekte misafirleri onun yaptıklarını küçümser tavırlar içindeymişler. Hatta biri çıkıp Amerika’yı kastederek;
- Oraları keşfetmek zor bir iş değil demiş.
Bunun üzerine bir şey demeden eline bir yumurta almış ve masadakilere:
- Hanginiz bu yumurtayı dik olarak dengede tutabilir? Diye sormuş.
Hepsi tek tek denemiş ama başarılı olamamış. Bunun üzerine Kolomb, yumurtayı alır, ucunu tabağın üstüne hafifçe vurarak tepesinin yassılaşmasını sağlar, ardından da yumurtayı dik vaziyette yerleştirir. Masadakiler:
- Bu zor iş değil ki derler.
Kolomb, gülerek,
- Doğru, bu zor iş değil. Zor olan bunu düşünebilmektir.
İşte müteşebbislere hayranlığım onların bu tarz düşünebilme becerisini gösterebilmelerindendir. 

 
Toplam blog
: 82
: 1046
Kayıt tarihi
: 24.05.11
 
 

TED Ankara Koleji ve ODTÜ Kamu Yönetimi mezunuyum. Asıl mesleğim bankacılık. Çeşitli kuruluşlarda..