Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '11

 
Kategori
Sinema
 

Zoraki Kral - The King's Speech - Sinema

Zoraki Kral - The King's Speech - Sinema
 

The King's Speech - Zoraki Kral


Filmin konusu hakkında hiçbir şey bilmeden gittim sinemaya. Duyduğum sadece filmin Oscar’lık değil de normal bir film olduğu ama Colin Firth’ın çok iyi oynadığı idi. Bunun dışında ne özgün senaryo olduğunu, ne hangi tarihte geçtiğini, ne kralın kekemeliği hakkında bir tek kelime bilgim yoktu. Özellikle bakmadım, etkilenmeyeyim diye. Neşe arayıp da mutlaka git çok beğendim dediğinde zaten görmek istediğimden hemen biletimi aldım başladım izlemeye. İzledikçe Colin Firth ve Geoffrey Rush’a hayranlığım arttı, arttı, arttı.

Yazımı yazmadan önce izleyenlerin yorumlarına göz attığımda bana çok zıt olan ifadelere de rastladım. Zevkler, renkler, beğeniler farklıdır ve saygı duyulmalıdır ama bu film nasıl vasat bulunur bir türlü anlayamadım.

Filmin Oscarlık olması için illa ki çok hareketli, şaşalı, renkli bir film mi olması gerekiyor. Bu filmin konusu çok önemliydi bana göre. Tarihte böyle bir olay yaşanmışsa mutlaka filme çekilmeliydi, çok da iyi yapmışlar.

Sıkıcı hiç değildi, film nasıl başladı bitti anlamadım. Tadı damağımda kalmıştı keşke biraz daha uzun sürseydi diye geçirdim içimden.

En iyi flim, en iyi yönetmen, en iyi özgün senaryo ve en iyi aktör gibi Oscar’ın en önemli kategorilerinde topladı Oscar’ları, hakkıydı kesinlikle. Bence Geofrey Rush da Oscarlık bir oyun sergilemişti.

Kraliçe Elizabeth rolündeki Helena Bonham Carter’ı da çok beğendim. Kraliçenin hem vakur yukardan bakan tavırlarını, ama yeri geldiğinde halka inmeyi sergilemekte çok başarılıydı.

Filmde düşündüren ince nüansların yanı sıra kahkahalarla güldüren espriler de vardı. Özellikle G.Rush’ın, Kral VI George’un halkına yaptığı ilk konuşmada çok iyi konuştuğunu ama w harfini vurgularken kekelediğini söylediğinde; “özellikle yaptım benim konuştuğum belli olmalıydı” dediğinde koptum gülmekten…

Şimdiye kadar görmediyseniz mutlaka izleyin derim…

Sevgilerimle…

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..