Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '09

 
Kategori
Felsefe
 

Zorlama olmasın

Yeni bir hafta ve günle hepinize tekrar Merhaba;

Sevgi bir mecburiyet mi olmalı yoksa kazanılmış kalbi bir his, bir hâl, bir durum mu?

Durup dururken bu da nereden çıktı demeyin. Senelerdir, ”sevmek lazım, birbirimizi sevmeliyiz, dünyayı sevgi kurtaracak” gibi söylemler beni hep rahatsız etmiştir. Neden mi? Sakın sevgiyi küçümsediğimi ya da o duyguya inanmadığımı düşünmeyin! Ben sadece bu duygunun, bu halin mecburiyet altında oluşturulmasına karşıyım. Sanki bu durumda oluşan sevgi gerçek değil de kişiyi kurtarmak içgüdüsü ile yapılıyor, duyuluyor ve söyleniyormuş gibi geliyor bana. İnsanlar önce kendilerine dürüst olmalılar. İnsanlar, önce kendileri başta olmak üzere çevrelerine saygılı olmalılar. Sevgi bir mecburiyet olmamalı.Ama saygı, bir zorunluluktur. Beni sevmek zorunda değilsiniz ama bana saygı duymak zorundasınızdır. Benim de sizlere ve her şeylere duymak zorunda olduğum gibi. Saygı, bana, kendimi sizlere anlatabilmek için zaman kazandırır. Saygı, bana sabretmenizi, böylelikle de bana ait satır aralarını görmenizi sağlar.

Size sevgiyle sunulan bir şeyi aynı sevgiyle kabul edemiyorsanız ki sevmek, ya da kabul etmek zorunda da değilsiniz, kibarca geri çevirin. Çevirin ki sevgi kesilmesin. Bırakın yolunda akıp gitsin. Siz hazır olduğunuz zaman o sizinle yeniden buluşacaktır. Teklif edilen, sunulan şeyle ilgili tereddütleriniz varsa, önce onları giderin. Araştırın, içinizdeki endişeleri giderin. Bunu da bilgiyle yapın. Düşünerek yapın. Muhakeme ederek yapın. Aklınızda, ya da içinizde bir parça bile olumsuz bir duygu varsa, endişe varsa, lütfen size sunulan her neyse “kabul etmemek ayıptır” zihniyeti ile o an sizde olanları ona aktarmayın.yolunu kesmeyin.saflığını, güzelliğini bulandırmayın. Reddedin gitsin. Ayıp değildir, günah hiç değildir. Aksine yapmanız gereken de tam budur. Size yapılan teklife ve yapana saygı duyun ama lütfen reddedin. Size iyi niyetle, sevgiyle sunulmuş ama sizin hiç sevmediğiniz, bekli de hemen bir başkasına vereceğiniz, ya da çöpe atacağınız, ya da bir köşede unutacağınız bir şeyi, teklifi, sözü kabul etmeyin. Etmeyin ki sevginin yolu kesilmesin. Demem o ki dürüst olun. Her güzel şey, biz kabule aynı güzellikle, yürekten hazır olduğumuzda tekrar karşımıza çıkıyor. Ne gizemli değil mi?

Sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 97
: 395
Kayıt tarihi
: 15.04.09
 
 

Felsefe, edebiyat, bu alem, öteki alem, uzay, evrensellik; kısacası genelin, "aman canım işin mi ..