Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ekim '06

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Zorunlu din eğitimi

Zorunlu din eğitimi
 

Kızım artık ilkokul 4. sınıf öğrencisi. Okula başladığı günden beri kaygı duyduğum din dersi ile yüzleşme zamanı. Sene başında kayıt yenilerken okul yönetimine bu dersi kızımın almasını istemediğimi ve ne yapmam gerektiği konusunda bana bilgi verilmesini istedim.

Okul yöneticieri böyle bir talep karşısında önce şaşırdı, sonra ne yapacaklarını bilmediklerini ve araştıracaklarını söylediler. Oysa ben en azından bir kaç öğrenci velisi daha böyle bir başvuruda bulunmuştur diye düşünüyordum.

Yaz ayları hızla tükendi ve okul yönetimi bir cevap bulamadı. Sonunda dersler başladı. Bana içimin rahat olması gerektiğini, dersi sınıf öğretmeninin vereceğini, kaygılanmamın yersiz olduğunu söylüyorlar. Ben ise bir türlü derdimi anlatamamanın sıkıntısını duyuyorum. Kızım ise arkadaşları arasında ayrışıyor. Onu zor durumda bıraktığımı düşünüyorum. Ders kitabını ve defterini almadım. Sınıf arkadaşları bunu tuhaf karşılıyor ve sık sık soru yöneltiyor. Kızıma güveniyorum. O tartışmaya girmiyor ve sadece annem istemiyor cevabını verebiliyor.

Ders zorunlu olduğu için bana sık sık nasıl matemetik yada türkçe dersine itiraz edemezsin din dersine de itirazın olamaz deniyor. Peki, zorunlu olduğu halde beden eğitimi dersinden rapor alıp muaf olan öğrenciler var, benzer bir yöntem uygulayın benim kızım din dersinden raporlu olsun diyorum. (!)

Şimdi bekliyoruz. Okul yönetimi ve öğretmeni ile anlaştık. AİHM kararını bekliyoruz. Çıkan karara uyacağıma söz verdim. O güne kadar iş yaşamı izin verdiği günlerde gidip kızımı din dersi olan saatlerde okuldan alıyorum. Alamadığım günlerde sınıfta oturuyor ama derse katılmıyor. Ya bulmaca çözüyor ya da atlas inceliyor.

Danıştığım avukat ve hakimler teorik olarak AİHM kararını kabul etmek zorunda olduğumuzu belirttiler. Siz de aynı şey düşündünüz değil mi? Burası Türkiye bir yolunu bulurlar. Örneğin, davayı aleviler açtı sen alevi değilsin diyebilirler.

Ben ateistim. Eşim pagan. kızımın büyük anneleri müslüman. En yakın arkadaşlarımızdan biri hıristiyan. Evimizin kütüphanesinde, Kuran, İncil ve Tevrat var. Kısaca kızım gereksinim duyduğunda bilgiye ulaşacağı ve seçimini yapacağı ortama sahip. Üstelik 9 yaşında bir çocuğun, her sabah yataktan kalkarken bismillahirahmanirahim diyeceksin, günah işlersen cehenneme gideceksin denen bir derste neyin bilgisini edindiği oldukça şüpheli.

 
Toplam blog
: 4
: 347
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İtirazlarım var ve söylemek istyorum. Amin Moulouf'un "Onuncu Ad" ana karakteri günlüğünü yazarken ş..