Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '12

 
Kategori
Haber
 

Zorunlu eğitim 12 yıla çıkıyormuş...

Zorunlu eğitim 12 yıla çıkıyormuş...
 

Bugün çıkan haberlerde "Zorunlu Eğitimin 12 Yıla" çıkacağı yazılıyor.

Taslağa göre 1 yıl ana okulu olmak üzere, 4+4+4 (ilk orta lise şeklinde) şeklinde sistem yeniden düzenlenecekmiş.

Tabii eğitim çok önemli ama bana kalırsa süre değil eğitimin kalitesi önemli.

Bence okullarda öğrencilere bir dönemde ayrı ayrı dersler yerine sadece bir ders okutulmalı.

Örneğin bir yıl Matematik okutulmalı, bir yıl Edebiyat okutulmalı, bir yıl İngilizce okutulmalı vbg.

Çocuklar öncelikle tam anlamı ile bir konuya hakim olabilmeliler, tam anlamı ile konuları sindirebilmelidirler.

Mesela biz orta okul ve lisede 6 yıl ingilizce okuduk , yalan yanlış şeyler öğrendik. Ama 6 ayda üniversite hazırlıkta ingilizceyi yeniden konuşur, yazar ve okur hale geldik. 6 yılda yalan yanlış öğrenilen bir şey nasıl oluyor da 6 ayda başarılıyor. Bunu sorgulamak lazım. Yeni nesillere bu tecrübeleri aktarmak lazım. 

Bence her şeyden önce eğitimin kalitesini, altyapısını, kaynaklarını iyi seçmeliyiz. Bu olduktan sonra her şey olur. 

Öğrencilere işe yarar meslek bilgisini yaşatarak, somut olarak öğretmek gerekir. Çocukların zamanı artık heba edilmemeli. Eğitim bir işe yaramalı.

 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..