Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '13

 
Kategori
Eğitim
 

Zorunlu eğitim geri kalmışlığın göstergesidir

Zorunlu eğitim geri kalmışlığın göstergesidir
 

Zorunlu eğitim olur mu ya; sana ne kardeşim ben cahil kalmak istiyorum; senin verdiğin eğitimi değil başka şeyler öğrenmek istiyorum. İsteyen gitsin; ama mecbur edemezsin.

Çocuk insan sayılmıyor mu yoksa? Okula gitmek istiyor musun diye soracaksın; istemeyeni mecbur edemezsin. Yazın bunu bir yere Kerim Korkut Türkiye’sinde hiçbir şey mecbur değildir.

Ya ben dağlarda gezerek büyümek istiyorum. Balık gibi suda yüzerek büyümek istiyorum. Maşallah benim yerime hayatımı seçiyorsunuz! Zorla çocuğu okula götürmek insan haklarına aykırıdır. Sizin okullarınızdan geçmeden bize ekmek yok değil mi? Ben belki karıncaların yuvalarını inceleyerek eğitim yapmak istiyorum.

İnsan hakları diye bir şey varsa çocuk da bir insandır ve kendisine uygulanacak şey için isteği sorulmak zorundadır. “ Adını yazamayan baba “okula gitmezsen bacaklarını kırarım ha…” desin, siz de hapisle, para cezasıyla tehdit edin, çocuk zaten bir şey bilmiyor… İsteyen sizin eğitiminizi yapar, isteyen hayatına göl kenarında balık tutarak başlar.

Bu bir zorunlu yönlendirmedir. Tam 12 sene. Ne öğrenecek? Ataları nasıl kelle koparmış. Gezegenlerin ayrıntıları. Sanki astronot olacağım. Adlarını bileyim yeter. 12 yıl sonra çocuk bunca emek verdim bari devam edeyim diyor. Okuyarak âlim olunmaz. Okuyarak mucit olunmaz. Edison Harvard mezunu mu? Çocuklar ilgilerine göre hayatın içinde eğitilmeli.

İnsan sanıldığı gibi okuyarak değil yaşayarak aydınlanır. Tabi işinize geliyor, kafalarını gömeceksiniz kitapların içine yediğiniz haltları görmeyecekler. Bir ülkede eğitim zorunlu, askerlik zorunlu ise siz geri kalmış bir ülkesiniz. Her şeyi biliyor ama hayatı bilmiyor babababababa….Dört duvar arasından çıkarmamışlar ki…Deli İbrahim’in karılarını öğrenmek 12 yıl mı sürüyor? Hem çocukluk çocukların oynayarak büyümeleri gereken bir çağdır. Çantalar kalkıyormuş. Bunun için tam 5 yıldır bağırıyoruz; ancak duydular. Not puan sınıf geçme olmayacakmış…5 senedir yazıyoruz; ancak kabul ettirdik… Ülkede kılık kıyafet serbest olmalı diye bağırmaktan sesimiz kısıldı… O da gündemlerindeymiş. Kerim Korkut olmasa valla billa bu ülkede hiçbir şey değişmeyecek. Ne uyanık bunlar ya!Kerim Korkut düşünsün,yazsın,sen uygula,kendine mal et!

İşte yazıyoruz, gülüyorlar; yarın haklıymışsın diyecekler. Çocuğun iyiliğine ve yararına bir şey yapmayın beyler; o kendisi için bir şey yapsın. Serbest bırakın, izleyin, merak ettiği konuların malzemelerini önüne koyun. Uğraşsın, didinsin ve bir gün size uzay aracı yapsın! Çocuğa düşünme fırsatı vermiyorsunuz ki. İşe yaramaz hazır kalıplarınızla beynini dolduruyorsunuz. “Şu tepeye nasıl çıkılır?” Bırak kendisi bulsun. “Şuradan çıkılır çocuğum” 

Çocuk dahi olsa 12 yıl mecburi eğitime girmek isteyip istemediğini sormak zorundasın. Babaları anneleri istiyor. Benimle ilgili bir şeyi benim yerime kimse isteyemez. Hem bunu genelleyemezsin. Gitmek isteyen gitsin. 12 yıl bu. Hayatımın en güzel 12 yılını benim iznime ve isteğime bakmadan zorla alıyorsun.

Yaşamak için okul eğitimi gerekli diye bir şey yok. Ya kendi kendimi eğitirim ya da belki başka tür eğitimler (hobiler, yönelişler, aktiviteler ) vardır.  Zengin insanlar var. Çocuklarına evlerinde hoca tutarlar. Belki farklı tarzda bilim ya da sanata yönlendirirler. Sen mecbur okula gideceksin diyemezsin ki. Eğitim hakkı benim hakkım, nasıl istersem öyle kullanırım. Ne demek okula gitmeye mecbursun! Sevgili çocuklar ve gençler zorunlu eğitim baskıdır, dayatmadır, siz insansınız ve insan hakları zorla kullandırılamaz!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..