Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Şubat '20

 
Kategori
Deneme
 

Zorunlu Olsun Zorla Olmasın

Zorunlu da itici ama zorla hiç kabul edilmez, adı üzerinde “zorla”, zorla yapıyorsun.

Bakmayın “zorunlu” olan şeyleri de pek gönüllü yapmıyoruz.

Zorunlu, durumun zorlaması; zorla, kişinin/düzenin vs. zorlaması.

Yapman gereken hele hele yapman iyi olacak şey niye zorunlu ki? Yani istesek bu “zorunlu” yu da “zorla” yı da ortadan kaldırabiliriz, zorunlu deyince daha büyük istekle mi yapıyoruz sanki?

Ben hayatta hiçbir şeyi zorla yapmadım çünkü yap demeden yaptım. Zorunlu denilen şeylerin de zorunlu olduğu hiç aklıma gelmedi, isteyerek yaptım.

Böylece zulüm düzenlerinden hiç etkilenmedim, ağa gibi bey gibi yaşadım.

İtiraf etmeliyim ki bunda biraz da bencil tavrımın ve affedersiniz tırnak dışında yalaka kişiliğimin etkisi de var. Kendimi savunmuyorum, ben böyleyim.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..