Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Zsa Zsa Gabor

Zsa Zsa Gabor
 

Zsa Zsa Gabor


6 Şubat 1917 Amerikalı sinema oyuncusu ve Prenses 1986 yılında PrensFrédéric von Anhaltile evlenen Zsa Zsa Gabor, Anhalt Prensesiünvanını almıştır.

Zsa Zsa Gabor ismi, benim Amerikan sinemasında ismini öğrendiğim ilk aktrisin ismidir. İlk duyduğumda aklımda kalan isim! Çok değişik gelmişti. Daha önceki yazılarımda söz etmiştim. Babam Amerikan sinemasını severdi. Yabancı filmleri izlerdi. Dolayısı ile bizide sinemaya götürdüğü için bizler küçük yaşlarımızdan itibaren Amerika’lı oyuncuları tanırdık.

Zsa Zsa Gabor ismi o kadar değişik gelmişti ki! Çocuk aklımızla kardeşim Ömer’le bana! Birbirimize;  Zsa Zsa Gabor der kızdırmaya çalışırdık. Ne alaka ise! Çocukluk işte…

 

Bu gün neler olmuş diye baktığımda onun altı şubatta doğduğunu okudum. Hatıralarım depreşti sanırım. Bir şeyler yazayım istedim.

Onun hakkında bilgi topladığımda beni şaşırtan birçok şey öğrendim.

 

Bu çok güzel olan kadının ilk evliliğini bir Türkle yaptığını öğrendim.

 

·         Burhan Asaf Belge, Türk Siyasetçisidir, 1937’den 1941 yılına kadar;

‘En Göz Alıcı Aktris’ kategorisinde Altın Küre alan, Zsa Zsa Gabor’la evli kalmıştır.

 

Zsa Zsa Gabor, Macarisan asıllıymış. Macaristan Güzeli seçildikten sonra Amerika’ya gelmiş.

 

Biz kızım Elif’le, Hollywood Ünlüler Kaldırımı'nda yıldızını görmüştük. Bir başka yazımda sizlere o kaldırımı anlatmak isterim. Gerçekten çok enteresan bir yer. Beyoğlu’na ne zaman gitsem, hep aklıma gelir. Bizde böyle bir kaldırım yapsaydık çok güzel olmaz mıydı?

 

·         Düşünsenize; Bir Ayhan Işık’ın, Belgin Dokur’un, Sadri Alışık’ın ve birçok değerli sanatçılarımızın yıldızları olsaydı!

·         Orada birde el ve ayak izi olan ünlü sanatçılarının yeri vardı, yine öyle bir yer bizde de olsaydı kötü mü olurdu? Bence iyi olurdu…

 

Zsa Zsa Gabor’un kızı, Conrad hilton’dan olan evliliğinden dünyaya gelmiş. Paris Hilton’un büyük teyzesiymiş, Francesaca Hilton…

 

Yıllar ne kadar zalim. Onu çocukluğumdan kalan resimleri ile hatırlamak istiyorum.

Geçenlerde bir gazetede yeni halini gördüm. Zalim yılların bu kadar büyük güzelliği ne hale getirdiğini görünce, hayatın nasıl bir rüya olduğuna bir kez daha şahit oldum.

Resimlerini inceledim. Şimdi 94 yaşındaymış. Tabi çok ileri bir yaş. Çok hastalıklar çekmiş, kimbilir belkide çok da acılar yaşamıştır.

Biz bilemeyiz. Bizim bildiğimiz sadece, onun çok güzel bir kadın olduğu, bir Türk Diplamatla evli olduğu ve benim kardeşim Ömer’le çocukken birbirimize taktığımız isim olduğuydu.

 

Güzel hayatlar olsun hepimize…

 

Nazan Şara Şatana

 

https://twitter.com/#!/nazansarasatana

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....