Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Zülfü Livaneli

Zülfü Livaneli
 

Zülfü Livaneli


Güneş topla benim için

Güneş topla benim için’i bugün Yunan’ca dinledim.

Benim çok iyi tandığım biri gibi, bir yakınım gibi, bir dost, bir akraba, bir yaren gibi geldi bana işte tam o anda Zülfü Livaneli…

 

Nasıl anlatayım diyorum ya bazı sanatçıları yazarken! Beğenimi nasıl anlatmalıyım diye de ilave ediyorum.

Vay benim şimdiki halime. Vay bana…

 

Şimdi ne desem acaba!

Bazen kâğıtlar kalemler, ya da yeni haliyle tuşlar çok kifayetsiz kalıyor. İçimizden geçenleri aktarmaya. Nedeni içimizden geçenler dudaklarımıza dökülmüyor ki çünkü dökülemiyor.

Gönül büyük, gönül zengin, kelimeler öyle değil ki kifayetsiz.

 

Ben şimdi; hangi kutsal, büyük, muhteşem, harikulade, imkânsız, gurur, sevgi, muhabbet, bilgi, müzik, dostluk, kardeşlik, adalet, hoşgörülük, yaratıcılık, yazarlık, şairlik, müzisyenlik, adamlık, yüreklilik, insan olma hali, beyefendiliğin daniskası, başarılarının sonsuzluğu, her dönem herkese hitap edebilecek, her kesimdeki insanın rahatlıkla hep birlikte, onlarca insanlarla söyleyebileceği şarkılar, elinize aldığınız anda yüreğinize yapışan kitaplar, sabahları tiryakilikle okunmayı beklenen köşeler, sinema filmlerinden nerede ise söz etmeyeceğim. Çünkü beceremiyorum. Çünkü anlatamıyorum. Dediğim gibi kelimeler kifayetsiz.

 

Sizler ben olunda böyle bir sanatçıyı sizlere anlatın.

Sizler ben olunda Zülfü Livaneli’yi yaptıklarını, düşündüklerini, iddiallerini, yapacaklarını, hayallerini, gönlünü, aslanlar gibi cesur yüreğini, sizler bana anlatın.

 

Çıktığım birkaç televizyon programında hangi kitabı okuyalım demişlerdi ben tereddütsüz Seranad’ı okuyun dedim. Büyük ustanın kitabı, kitap okuyacaksanız onu okumalısınız ve şöyle düşünmelisiniz. Bu tiplemeler bizim yakınlarımız mı biz onları yakinen tanıyor muyuz? Bizde bu olayları bizzat onlarla yaşadık mı? Yoksa! Nasıl oluyorda biz bu kitabın içine böylesine girebildik.

Lütfen dikkate alın sözlerimi, ben bir yazarım. On kitabım yayınlandı yakında üç kitabım daha yayınlanıyor…

 

Ben o kitabın içinden bir iki olayı tek başlarına kitap olarak hazırlıyordum ki şimdi vaz geçtim. Zülfü Livaneli onları yazmış zaten.

 

Ben böyle bir yazarın, sanatçının, böyle güzel yürekli başarılı birinin olmasından kendim adına bir yazar olarak gurur duyuyorum. Var olsun. Hep dua ediyorum…

 

Sizlere onun güzel şarkılarından birinin sözlerini aktararak veda ediyorum…

 

Seher yeli çık dağlara

Güneş topla benim için

Haber ilet dört diyara canım

Güneş topla benim için…

 

 

Nazan Şara Şatana

http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100002892442552

http:// https://twitter.com/#!/nazansarasatana

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....