Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '17

 
Kategori
Egzersiz
 

Zumbayla hem spor yapın hem de terapi

Yıllardır bi şekilde sporun bir ucundan tutmaya çalıştım. Lisedeyken Basketbola gittim, 3 gün sonra bıraktım. Voleybol ve Hentbolüde denedim bir haftayı tamamlayamadım. Anladım ki içinde yarış ve rekabet olan sporlar bana göre değil! :) Kendinize uygun sporu bulmak için en büyük şart insanın sahip olduğu kapasite ve yetenek... Hani "Einsteinin bir sözü var ya: Aslında her insan bir dahidir ama siz kalkıp bir balığı ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız tüm hayatını aptal olduğuna inanarak geçirir. " Aynen budur!..

Beni cezbetmesi için içinde mutlaka müzik, eğlence ve sonucunda da bana bir şey kazandırıyor olması gerekiyordu.

Bu yüzden Aerobik yaptım. Sonra Pilates. Vee en son Zumba!

Gelgelelim Zumbaya aşık oldum:)

Meğer yıllardır aradığım spor buymuş:)

Bu yazıyla sizlerle kendi izlenim ve deneyimlerimi paylaşmak isterim.

Şu son senelerde dünyada en popüler Fitness programı Zumba. Neden son senelerde Zumbaya ilginin arttığını tahmin etmek çok zor değil aslında... Ciddi şekilde vücudunuz çalışırken eğlenmekten zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz bile. Yorulmak bir yana çok daha enerji dolmuş bir şekilde dersi bitiriyorsunuz. 

Bir kere egzersiz olmasının yanında Zumba stres atmak için son derece isabetli bir seçim  Zaten yapılan pek çok araştırmaya göre egzersiz yapmak endorfin salgılayarak insana kendini daha iyi hissettirdiğini ortaya çıkarmış ki Zumba yapan birinin endorfini tavan yapar diyorum:) Bence ciddi ciddi bir terapi Zumba... Kesinlikle ruha iyi gelen bir yanı var. O kadar eğleniyor o kadar eğleniyorsunuz- ki o kadar olur yani :)

Peki, nesi bu kadar eğlenceli? Bi kere en başta Koreografiler ve müzik çok eğlenceli... Kendine has bi müzik dili var...  Daha müziği duyar duymaz kıpır kıpır oluyorsunuz... 

Hele hele spor yaparken sıkılıyorsanız tam da size göre bir spor bu. Çünkü müzikle beraber egzersiz yaptığınızı anlamıyorsunuz bile. Bir saat kuş gibi geçiyor... Öyle ki her defasında bittiğinde bende tepki şu "yaaa bitti mi " :( 

Bu kadar çok sevmemde hocamın da etkisi büyük diye düşünüyorum. Muhteşem bir enerjiye sahip. Ve yine benim fikrim hocayla frekansınızın uyması çok önemli... Çünkü onun enerjisi sizi birebir etkiliyor. Ben Zumbaya karar verdiğimde internet üzerinden hangi spor kulübüne gidebilirim diye araştırırken Zumba eğitmeni Meltem Terzi Adalı'nın sosyal medyada Meltem Zumba isimli sayfasına rastladım.. Bir kaç videosunu izledim ve dedim ki kesinlikle budur! Kendisini tanıdıktan sonra hiç yanılmamış olduğumu gördüm... Bir insan bu kadar mı tatlı olur. Enerjisi direk sizi sarıyor.

Sizde bulunduğunuz İlde önce araştırın ve kendinizi iyi hissedeceğinize inandığınız bir yere kayıt olun. Sonuçta en önemli şey kendinizi o ortamda iyi hissediyor olmanız.. (Bu arada spor salonuna gitme şansınız yoksa internet üzerinden araştırırsanız Zumbayla ilgili birçok video da bulabilirsiniz.)

İlk gün genellikle deneme dersi oluyor. Eğer karar verirseniz ondan sonrasında kayıt yaptırıyorsunuz. Bu ilk ders ortamla ilgili izlenimleriniz için önemli... 

Derse giderken rahat hareket edebileceğiniz bir spor kıyafet tercih etmeniz, temiz bir spor ayakkabısı yanınıza almanız söyleniyor. Ve hatta bir kaç ince kat giymek akıllıca, terledikçe bir kat çıkarırsınız..  Ve mutlaka su bulundurulmalı. Normal de hiç su içmeyen benim bile dilim damağım kurudu:)

Sonra hafızaya iyi gelen bir yanı da var bence. Sürekli hareketleri takip ve tekrar edeceğim diye efor sarfediyorsunuz eminim beynide ciddi biçimde çalıştırıyor.

Eveet, bunlar benim izlenim ve deneyimlerimdi. Şimdi Profesyonel bir ağızdan Zumba ile ilgili merak ettiklerimizi öğrenmek için Beden eğitimi ve spor öğretmeni, aynı zamanda lisanlı bir Zumba eğitmeni olan Meltem hanıma bir kaç soru sordum, onu sizinle paylaşmak istiyorum:

 

Merhaba Meltem Hanım önce okuyucularımıza biraz kendinizden bahseder misiniz?

-Herkese merhaba. Bursa'da dünyaya gelen ben ilkokul yıllarında spora başladım. Uzun yıllar zorlu antremanlar ve müsabakalar şükürler olsun ki başarılarla geçti. Erken yaşta sporla şekillenen hayatım eğitim hayatımın da bu yönde şekillenmesini sağladı. Beden eğitimi ve spor üzerine tahsil yaptım. Daha sonra küçük öğrencilerim kadar yetişkin insanlara da spor alanında faydalı olabilmek için fitness dünyasına adım attım. Bu alanda Türkiye'nin önde gelen spor kulübünde birçok değerli spor adamıyla çalıştım. Fitness ve özel spor eğitmenliği üzerine yurt içi ve yurt dışında birçok eğitim aldım. Halen yeni şeyler öğrenmek için kendimi geliştirmeye çalışıyorum. 

Aktif olarak 20 yıldır spor yapan ve yaptıran biri olarak söylüyorum ki Zumba Fitness dünyasında bir devrim, şu an Dünyada 100'den fazla Ülkede milyonlarca insan Zumba yapıyor ve ben dünyayı kasıp kavuran bu sporu tanıtacak olmanın mutluluğunu yaşıyorum.

Peki, neden Zumba dediğinizi duyar gibiyim?

Eveet neden Zumba? :) Ve Zumba tam olarak nasıl bir spor?

-1990 lı yıllarda Kolombiyalı dansçı Alberto Beto Perez tarafından ortaya çıkarılan Latin kökenli bir dans fitness egzersiz türüdür. Takip etmesi kolaydır. Enerjik ve verimlidir. 

Zumba ile Cumbia, Merenguei Salsa, Reggaeton, Samba, Oryantal gibi birçok dans çeşidine ait figürleri öğrenirken aynı zamanda squat ve lunge gibi etkili egzersizleri de uygulamış olursunuz. 

Zumba için belli bir yaş kriteri var mı? Herkes Zumba yapabilir mi? Ne gibi katkı sağlar?

-7'den 70'e herkes Zumba yapabilir. Farklı yaş kondisyon ve amaca uygun geliştirilmiş 9 farklı Zumba tipi var. Kişiden kişiye değişmekle beraber bir derste ortalama 600-800 kalori yakımı sağlanır. Kardiyo ve güç egzersizlerini harmanlamıştır. Bu nedenle hem kaslarınız güçlenir hem de kondisyon kazanırsınız. Ve tüm bunları parti tadında geçen bir derse kendinizi kaptırarak yaparsınız. Zumbanın farkı da burada ortaya çıkar çünkü mutluluk ve enerji verir. 

Zumba günümüzün en büyük sağlık problemlerinden biri olan stresle başa çıkmak için birebirdir. Ders esnasında zihniniz eğitmenin adımlarını takip etmekten ve müziğe kendinizi bırakmaktan başka bir şeyle meşgul olamaz. Dans eden ve gülümseyen yüzlerle dolu enerji saçan bir ortama kim kayıtsız kalabilir ki?  

Ayrıca kanser hastaları ve hatta tekerlekli sandalyeye mahkum bir çok insan Zumba ile hayata tutunarak bu zorlukları aştıklarını söylüyorlar. 

Eğer siz de bu yazıyı okuduysanız gelin kendiniz için bir iyilik yapın ve bir Zumba sınıfına kaydolun.

 

Meltem hanıma vaktini ayırıp bizlere verdiği bilgiler için sonsuz teşekkürler, umarım bu yazıyı okuyan sizler bir gün yolunuz düşer ve bu şahane insanı tanıma şansınız olur.

 

Eveet son olarak şunu eklemeliyim ki ciddi bağımlılık yapıyor, demedi demeyin! :)

Şaka bi yana Meltem hanımında dediği gibi, gelin kendinize bir iyilik yapın diyor ya;

Zumba hayatımda kendim için yaptığım en iyi şeylerden birisiydi ve bundan sonrasında bırakmayı hiç düşünmüyorum. Başta da dediğim gibi ben sporumu buldum:) Ve bende bu yazıyla insanlara Zumbayı tanıtarak başka hayatlara dokunmak, katkıda bulunmak istedim...

 

Sevgiyle paylaştım,

Nur Demir

https://www.facebook.com/NrlStyle/

http://nrlstyle.blogspot.com.tr/

 
Toplam blog
: 202
: 1460
Kayıt tarihi
: 10.11.16
 
 

Yaklaşık 20 yıldır Kişisel-Ruhsal Gelişim, EFT ve Kuantum Enerji ile ilgili araştırmalar ve çalış..