Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '18

 
Kategori
İnançlar
 

Zümrüdüanka Kuşu’nun Sihirli Olduğunu Biliyor musunuz?

Zümrüdüanka Kuşu’nun Sihirli Olduğunu Biliyor musunuz?
 

Zümrüdüanka Kuşu-Nazan Şara Şatana


Yeni yazdığım, henüz tamamlayabildiğim;
“TÜRK ZİNCİRİ”
Kitabımda uzun uzadıya
ANKA KUŞU – TUĞRUL KUŞU
olarak yazdığım efsanevi kuş…

Ben ve kardeşlerim onun hikayeleri ile büyüdük dersem abartmış olmam. Rahmetli annem ondan bizlere o kadar güzellikler aktardı ki, Dağıstan kökenli olan annem Türk Devletlerinde Tuğrul Kuşu olarak bilinen bu muhteşem varlığın hikayelerini elbette bayağı çok biliyordu ve keyifle anlatıyordu.

Allah rahmet eylesin…

Onu yazarken, onu hissettim. Adeta gördüm. Büyüktü çok kocamandı.
Işıklar saçıyordu.
Süzülüyordu gökyüzünde ancak bulut gibiydi.
Rengârenk pırıltılar aşağılara akıyordu sanki.

Yazarken onunla ilgili o kadar çok efsaneler okudum ki,
Dünyanın her yerinde çeşitli adlarla anılan bu kuşun kutsal olduğunu biliyorum ve biliyorum ki onu ananlara, hatırlayanlara ve benim gibi sevdalı olanlara uğurlu geliyor.

Böyle düşünmemin birçok nedeni var lakin;
Onu şans, güzellik, sevgi, sihir, aşk olarak düşündüğümden daha bir inandırıcı gelir bana…

Belki de kuşları çok sevmemdendir!
Kim bilir belki de onunla aramda özel bir bağ vardır.

Haydi Hayırlısı…

Pers mitolojisinde ortaya çıkan ve zaman içerisinde doğudaki hikâye ve efsanelerde de yer almaya başlayan bir kuş bu muhteşem güzellik…

Efsanelerde bu ismi dışında Simurg, Sênmurw, Sîna-Mrû, Anka gibi başka isimlerle de anılmakta sihirli bulut.

Türk Mitolojisinde,
“Anka Kuşu”
“Tuğrul Kuşu”
Yabancı kaynaklarda,
“Phoenix” olarak geçer.
Pers edebiyatında Homa,
Arapça kaynaklarda, Rukh adını almış.

Zümrüdü Anka kuşu hepimize uğur getirsin inşallah...


Nazan Şara Şatana

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....