Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '15

 
Kategori
Güncel
 

“Bu hükümet Ak Parti hükümeti değil” diyerek sorumluluktan kaçamazsınız.

“Bu hükümet Ak Parti hükümeti değil” diyerek sorumluluktan kaçamazsınız.
 

Ne gereği vardı böyle bir söze sayın Davutoğlu. Yani bu hükümet geçici hükümet olmayıp, meclisten güven oyu alan bir hükümet olsaydı, bu patlamayı önleyecek miydiniz? Bu sözler tamamen sorumluluktan kaçmak için söylenmiş sözlerdir. Şu anda bu hükümetin Başbakanısınız. Birinci derecede sorumluluk sizde. Tabii, ki İçişleri Bakanlığı, Emniyet Birimleri ve MİT ve istihbarat birimleri de bu olayda sorumlu.

Hükümete baktığımızda 11 AKP’li bakan dışında, (Tuğrul Türkeş hariç) bakanlık yapanlar da AKP’nin atadığı bürokratlardan oluşuyor.  Örneğin İç İşleri Bakanı Selami Altınok.  Kendisini önce Aksaray valiliğine atadınız, sonra İstanbul Emniyet Müdürü yaptınız. Daha sonra Hükümette İçişleri Bakanlığı görevi verdiniz.  Kendisi de patlamadan sonra yaptığı açıklamada “Hiçbir güvenlik zafiyeti yok” diye demeç verdi.

Bu olay bana 1993 yılındaki Madımak olayını hatırlattı.  O tarihte Tansu Çiller hükümetinde İçiişleri bakanı olan Mehmet Gazioğlu bakan olduktan bir hafta sonra meydana gelen Madımak olayıyla ilgili daha sonra kendisiyle yapılan bir söyleşide şöyle diyor.

 “Bakan oldum. Bir hafta sonra Sivas olayları oldu. Çok tecrübesizdim. Hemen müdahale etmek istedim. Uçağımız var, helikopterimiz, Mercedes’imiz BMW’miz her şeyimiz var. Kalkıp gidelim dedim. Devletin müsteşarı, ne gerek var efendim bakan her yere gitmez, Türkiye Cumhuriyeti Devleti büyüktür, gereken bütün önlemler alınmıştır dedi. Tecrübelidir, bir bildiği vardır dedik güvendik. İşin başında müdahale edilseydi böyle olmayacaktı. Çok çaresiz kaldım. Çok üzüldüm.”

Zaten kendisinin İçişleri Bakanlığı bu olay yüzünden sadece 4 ay sürmüştü.

Bu olay başka bir ülkede olsa, sorumlular hemen istifa ederlerdi.

Peki  Japonya’da olsa ne olurdu?

 

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..