Harflerin simyası ve titreşim Gazanfer ERYÜKSEL I Yazıda bakıştığımız onca harf arasında kim bilir kaç tanesinin uzayda yitik yıldızların ışığı olma ihtimali şiiri şaşırtma..
Birbirine el veren metinler Gazanfer ERYÜKSEL Irmak yazıyı geçerken alıcı verici sahra telsizine benzer. Bir taraftan da dağdan kopup gelen kayaları ufalayıp da yontarak ve cil..
Şiir heykel ilişkisi ve Rodin Gazanfer ERYÜKSEL Sanatçının üretim sürecinde çıkılan yol ile sorgulanan temalar için farklı metinlerle yapılan etkileşim onu beklenmedik yapıtlar..
Asimetrik çağrışımlar Gazanfer ERYÜKSEL I O labirent sarmalı sevginin, yaşamla düş, birbirinden kopar mı hiç? Bu ilişki, bireyselden toplumsala hayatların değişende değiş..
Çağrışım çağlayanı Gazanfer ERYÜKSEL I “Labirent insanları şaşırtmak üzere kurulmuş bir yapıdır” der Borges, “simetriden yana zengin mimarisi, bu amacın buyruğuna sunulmuşt..
Yazılım süresi ve özgül ağırlık Gazanfer ERYÜKSEL I Bir metnin üretim sürecindeki süre onun edebi/sanatsal değeriyle ilintili değildir. Yaşar Kemal, “Romanı önce kafamda bi..
Helâk ve firak Gazanfer ERYÜKSEL I Farklılık-metin ilişkisi, çerçevenin dışını okuyan bir ezber bozma ile başlayan bir yolculuktur. Metin-okur ilişkisinde ise ok..
Sanat ve devamlılık Gazanfer ERYÜKSEL I Yazı sürecinin, metnin bin bir hâli (resim, müzik, yontu, oyun vb.) kesintisiz bir dönüşümdür. Bu yolculukta sözcükler, renkler, ı..
Parça bütün ilişkisi Gazanfer ERYÜKSEL I Bir metnin bütününde tek bakışta görülmesi gereken şeylerle o metni oluşturan parçalara tek tek bakışta görülenler algıyı farklı çı..
Harfler, kediler ve koku Gazanfer ERYÜKSEL I Harflerle kediler arasındaki örtüşme artık şaşırtmıyor beni. Kedi yürüyüşü harflerin. Harf tayfası sana, bana, bize ..
1952 Yılında İstanbul'da doğdu. Pertevniyal Lisesi'ni ve İstanbul İktisadi ve Ticari İlimler Akad..