Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Alyoşa Hanım' a özel, Bir Trabzon Kuymağı

Alyoşa Hanım' a özel, Bir Trabzon Kuymağı
 

Sevgili Alyoşa Hanım bir bloğuma yaptığı yorumunda muhlamanın tarifini istemişti benden. Bende ;muhlamanın tarifini annemden öğrenip en yakın zamanda kendisine ileteceğimi yazmıştım. Muhlamayı kendimce yapıyorum ama böyle özel istek olunca daha itinalı davranıp annemin tarifini vermek istedim. Herkes için, "yemeklerin kralı" annesinin yaptığıdır çünkü. Şu yaşıma geldim hala onun "elinin kıvamını" , " göz kararını" tutturabilmiş değilim. Bunun yanında muhlama ya da kuymak Karadeniz mutfağının en vazgeçilmezi olduğu için ; öylesine bir muhlama tarifiyle Alyoşa Hanım' a mahcup olmak istemedim. Her neyse, sözü daha fazla uzatmadan gelelim tarifimize.

Trabzon Muhlaması

Tereyağı
Mısırunu
Çörek peyniri
Kaşar peyniri
Tuz
Su

Bakır bir tavada tereyağı köpürünceye kadar eritilir. Mısırunu azar azar ilave edilerek karıştırılır. Su katılır. Kaynayıncaya kadar beklenilir. En son küçük küçük doğranmış peynirler ilave edilir ve karıştırılmaz. Kaşıkla hafifçe peynirlerin üzerine bastırılır. Eğer kullandığınız peynir çok tuzluysa muhlamanın tadına bakılır ve kendi damak tadınıza göre tuz ilave edilir. Tereyağı muhlamanın üzerinde küçük göller oluşturuncaya kadar kısık ateşte pişirilir.

Afiyet olsun !

Not : Kullanılan malzemelerin ölçüsü annemin göz kararıdır. Yapabileceğim bir şey yok :)

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..