Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '09

 
Kategori
Anneler Günü
 

Anne sevgisi

Anne sevgisi
 

EdaTopuz Eda'nın 5 yaşında bilgisayarda yaptığı resim


Anneler günü için sizlerle bir şiir paylaşmak istiyorum. Şiiri yeğenim Eda yazdı. Bugün Eda 10 yaşında, kısa bir süre sonra, yani 25 Mayısta 11 yaşına girecek. Şiiri yazdığında 8 yaşındaydı. Şiiri yazmaya çalışırken devamlı ''olmadı Elgiz teyze, olmadı'' dediğini hatırlıyorum. ''Olmadı, olmadı'' derken gözyaşları boncuk boncuk dökülüyordu. Çaresizdi, bir türlü neden içine sinmediğini, neden ''olmadığını'' anlatamıyordu. Ağlaması sona erdikten sonra nihayet anladık ki; olması için şiirin içinde ''Anne'' sözcüğünün geçmesi gerekiyormuş. Oysa onun yazdığı şiirde ''Anne'' sözcüğü hiç geçmiyormuş. Öğretmeni anne sevgisini anlatan bir şiir yazmasını istemiş. İçinde ''anne'' sözcüğü geçmeyen bir şiir anne sevgisini nasıl anlatırmış; öğretmeni bu şiirin anne sevgisini anlattığını nasıl anlayacakmış. Bir süre bunun üzerine konuştuk Eda’yla, sonunda içinde ''anne'' sözcüğü geçmese de şiirinin anne sevgisini anlattığını anladı. Biraz üzgün ve gergindi ama sonuçta ertesi gün ödevini öğretmenine götürdü.

Öğretmeni beğenmiş hatta müzik öğretmeni ile birlikte üstüne beste bile yapmışlar. Şimdi şarkı olarak da söylüyor şiirini. Sonra birlikte bir karar alıp, aynı şiiri ''Genç Paylaşım Dergisi'' tarafından düzenlenen ''1. Şiir ve Öykü Yarışması''na gönderdik. Eda’nın heyecanlı bekleyişi başladı; doğrusu güzel haber pek gecikmeden geldi Eda’ya. Şiiri ödül almıştı. Ödül kazanan tüm şiir ve öykülerle birlikte kitaplaştırılmış, şiiri yayınlanmıştı.

Eda’nın ''Olmadı, Elgiz teyze olmadı'' dediği ''Anne sevgisi'' anlatan şiirini sizinle paylaşmak isterim:

ANNE SEVGİSİ


Sesini duyunca,

Kokunu alınca,

Kucağında olunca,

Ağlamayı bıraktım.

İlk adımı atınca,

Ellerinden tutunca,

Sen bana sarılınca,

Korkmayı bıraktım.

Düştüm yanımdasın,

Ağladım yanımdasın,

Güldüm hep yanımdasın,

Sen benim canımsın.

Eda Topuz

TÜM ANNELERİN ANNELER GÜNÜ KUTLU OLSUN...
 
Toplam blog
: 168
: 336
Kayıt tarihi
: 04.05.09
 
 

Elgiz Henden 1968 yılında doğdu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesini 1989 yılında, yük..