Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '06

 
Kategori
Felsefe
 

''Bir çift çorap bile götüremedim''

''Bir çift çorap bile götüremedim''
 

Hayatımızda herşeyin para olmadığını, bazı değrlerin parayla satın alınamayacağını başka bir bloğumda yazmıştım. Bazı manevi değerler parayla satın alınamaz fakat geçimini zar zor sağlayan bir kişi içinde para olmazsa olmazlarındandır. Bunun yanında çok zengin olup parasının pulunun hesabını bilmeyen insanların da bazı durumlarda bu servetinin hiç bir işe yaramadığını görebiliriz.

Para hırsı, kazanma hırsı her insanın içinde var.Ne kadar çok kazanırsa biraz daha fazlası olması için uğraşır. Sonu yok yani bu işin. Şimdi hiç kimse ''yanılıyorsun bende yok mesela'' demesin. Çünkü günümüz şartlarında para güç simgesidir. Simge değil gücün ta kendisidir...

Mutluluk, sağlık, hanımefendilik, beyefendilik gibi manevi değerleri ne kadar varlığın olursa olsun kazanamayacğımızı bilmemiz gerekir... Bizim bizden sonrasına bırakabileceğimiz en güzel miras bu değerlerimizdir. Çok varlık, mal, mülk bırakabilirsiniz fakat her şey para, herşey maddiyat değildir hayatta..

Tabi gerçekler pek bu şekilde değil, ben olması gerekeni, gönlümden geçeni anlatmaya çalışıyorum. Diyebilirsiniz ''para her ayıbı örter'' diye bir söz var fakat bu relatif bir kavram. Kişiden kişiye anlamı değişir.

Rahmetli Vehbi Koç oğluna iki mektup vermiş. Birini öldüğünde, diğerini defnedildikten sonra açıp okumasını istemiş...

Rahmi Koç babasının ölümünden sonra ilk mektubu açmış ''Öldüğümde beni çoraplarımla gömsünler, başka birşey istemiyorum'' diye yazıyormuş. Tüm hocalara ve müftülere danışarak bu vasiyeti yerine getirmek ister. Yetkililer dinen böyle bir şeyin olmadığını söyleyerek kabul etmezler ve çorapsız gömülür.

Defnedildikten sonra ikinci mektubu açan Rahmi bey şu yazıyla karşılaşır ''Gördün mü oğlum, onca servetten bir çift çorap bile götüremedim.''... Rahmi bey babasının ne demek istediğini çok iyi anlamış. Para herşey değil önemli olan paranın iyi ve hayırlı harcanması ve manevi değerlerdir.

Maalesef günümüzde daha önce de dediğim gibi parayı güç olarak benimseten bir sistemin içindeyiz. Umarız bu sisteme fazla kaptırmadan gerçekleri daha erken görebiliriz.

Sevgiler

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..