Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '16

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

" Kainat Şiiristan" ve şair Ahmet Tevfik Ozan'ın şiirlerini okurken

" Kainat Şiiristan" ve şair Ahmet Tevfik Ozan'ın şiirlerini okurken
 

Ümidim ormanlar gibi yeşil

Hasretim sular gibi akmakta

Ve gördüğüm her yaprak

Sensizliğinden solmakta… ( s.28) 

Bu dizelerin sahibi Ahmet Tevfik Ozan’dır. Bu dizeleriyle yazıma giriş yaptım. Günlerdir masamın üzerinde çiçek gibi duran bir şiir demetidir. Bu yazımda ondan söz etmek istiyorum.

Geçen Nisan ayında (08.09. 04,2016) Salihli’de Ahmet Otman Bizim ECE dergisinin 13.Şairler Buluşmasını hazırlamışlardı. Sağ olsunlar bu etkinliye beni de davet etmişlerdi. Tabi Anadolu’nun değişik kentlerinden gelen başka şairler de vardı. Konu ile ilgili yazımı 13, 14, Nisan 2016 günlerinde Milliyet Blog’ta yazmıştım.

Salihli’den Ahmet Otman, Sedat Günay,  Elazığ’dan Mahir Gürbüz, Ahmet Tevfik Ozan, Talat Ülker, İsmail Özmel, Hasan Akar,  Murat Soyak İsmail Sezgin gibi  adlarını anımsadığı şairler de vardı. Aramızda bir kültür alışverişi oldu.  İşte bu etkinlik sırasında Ahmet Tevfik Ozan yanıma gelerek “ Kâinat Şiiristan”  usulca çantama koyuverdi. “Kıymetli üstadım Allah’tan hayırlı ve sağlıklı günler dileyerek. 08.04.2016 – Salihli – diyerek imzalamışlardı. Bu ifadeye sevindim, duygulandım doğrusu. Bana  “üstadım” diyerek hitap ediyorlar. Kibar, görgülü ve aydın bir adamın hali bambaşkadır. Öncelikle Sayın Dr. A. Tefik Ozan’a bu inceliğinden dolayı teşekkür ediyorum ve de sağ olsunlar, var olsunlar diyorum.

Ahmet Tevfik Ozan Elazığ’dan geliyor. Elazığ yıllardan beri coşkuyla hazırladığı Uluslararası Hazar Şiir Akşamlarıyla adını Anadolu’ya ve Azerbaycan’dan Romanya’ya, Romanya‘dan Tacikistan’a, Özbekistan’a ve Macaristan’a kadar tanıtan bir şairler başkentidir diyebilirim. Ben de 12. 14 ve 16. Uluslararası Hazar Şiir Akşamlarına.( 2004- 2006 ve 2008). İşte bu etkinliklerde Dr. A.Tevfik Ozan’la tanışmamız oldu. Zaman zaman çeşitli sanat dergilerinde bir araya geldiğimizi görmek mümkün oluyor. Az ve öz yazıyor, kalender bir kişiliğe sahiptir. Şiirimizin efendisidir diye bilirim.   

Kainat Şiiristan / şiirler kitabı 2004 yılında Batı Yayınları arasında İstanbul’da çıkmıştır. Tertemiz bir baskısı ve albenisi olan  bir kapak dizayni vardı. Kitap 176 sayfadan ibarettir. Şiirlerini az ve öz yazdığını görmek olasıdır. Sonra şiirlerde ölçü, vezinli yazmak kaygısı da yoktur. Serbest yazdığı şiirlerinin yanında ölçülü ve düzenli uyaklı yazdığı şiirleri de vardı. Örneğin serbest olan  “İnsan Olmak”  şiirinde şöyle diyor Sayın Ozan:

İçi aşnalar gibi berrak olan

Bir pınarın bile

Bir bulanık heyula olan

Denize koşmasından

Anladım berrak kalmak

Yalnızca âdem işi…(.47)

7+7 = 14 heceli  olarak yazdığı şu iki dizesi ise okunmaya değer bulduğum ve not almaya çalıştığım şu iki dizesinin altını çizerek sizlerle paylaşmak istiyorum:

Bir yağmur damlasına yazılan tarih için

Anıt mı dikmediler, söz mü söylemediler?

“ Bir yağmur damlasına yazılman tarih”nedenli manidardır. Anıt mı dikmediler, söz mü söylemediler? Başlı başına bir makale yazısıdır. Bu kendine özgü duygu ve düşüncelerinden şairimizi kutluyorum. “Kâinat Şiiristan” ı severek okuduğumu söylemek isterdim. Şiir kitabını dört bölüm halinde hazırlamışlardır. Çocuk Gönlümden, (52 şiir ),”gözleri koklamak mı (19),“kâinat şiiristan )ve“yaşadığım son”la (14 şiirle bitiyor. kitapta aşağı yukarı 155 şiir var.

Şiiristan’ı okurken beğendiğim ve ilgimi çeken dizelerden bazılarını sunuyorum:Ayşe Nine’nin gözlüğü kırılmış /  Damadı gelecekmiş / (s14),Varın siz gönüllerinizi çaladurun / Bizler senelere, sığınmışız / Güzeliliğinizi götüren ellere / Canı gönülden yalvarmışız: Durdun, Şu zamanı durdurun (13), Yarın, yarın, saçlarımda bir çiçek / ya gönlümde bir diken olacak (19),Sen kahve köşelerinde sigara dumanı / Çatlayan dudaklarımdaki kurulu…( 27),  En güzel şiiri yazmayı hiç istemedim /  Kilimcilikle uğraşmaya niyetim yok( 34), O gece saksıdaki karanfil ağlamıştı / Sabahında bir damla kan dediler…( 50),Bir derin uykuya dalmaksa ölüm / Bir yeşil rüyanın bağrında / Bin bir meşakkattin sonu demektir (74). Gibi şiirlerde geçen dizelerin altını severek çizdiğimi belirtmek isterim. Tabi bu dizeler benim kişisel gözlemlerlim ve düşüncelerimdir. 

Buraya kadar geldikten sonra biraz da şair Ahmet T.Ozan’ın öz geçmişi hakkında biraz bilgi  vermek istiyorum: A.T. Ozan yazar ve şairdir. 1953 yılında Elazığ’da doğdu. 1971 yılında Hacettepe Üniversitesi'ne devam etti. Tahsilini Erzurum ve Kayseri’de tamamladı.

1986 yılında tıp doktoru oldu. Mecburi hizmetini 1986-1989 yılları arasında Balıkesir’ de  tamamladı. 1971 yılında şiire merhaba dedi. Şiir ve sanat, edebiyat  konulu yazıları Türk Edebiyatı, Töre, Doğuş, Boğaziçi, Devlet, Yağmur, Erciyes, Kültür ve Sanat, Yeni Düşünceler, Mina, Hasret, Çağrı, Divan, Bizim Ece, Ana, Gergef  gibi dergilerde ve birçok seçkilerde yer aldı.Yapıklarından bazıları Dağlar Ardı Şiirler, Kâinat Şiiristan  ve Şeyma Ceylan, Şiirden Taşan Sözler,  Taş ve Tebessüm gibi eserleri vardır.  Türkiye Yazarlar Birliği, İLESAM ve GESAM’ın üyesidir. 1994 yılında İLESAM yönetim kurulu tarafından Struga Şiir akşamlarına gitmiş ve orada Türkiye’yi onurla  temsil etmiştir.

Sözün özü, Elazığlı şair, yazar Dr. Ahmet Tevfik Ozan, sanat, kültür dünyamızda sevilen  sayılan bir imzadır. Baştanbaşa Anadolu’yu şiirleriyle kucaklayan, adını yurtdışına da onurla taşıyan sevgi ve saygı dolu bir  kişiliğe sahiptir. Gelecekte Elazıg’lı şairler güldestesi (antoloji) gibi bir eser hazırlandığında Ahmet Tevfik Ozan’ın böylesine seçkin bir eserde yer alacağına, yaşayacağına inanıyorum. Bu duygularla şairimizi gönülden kutluyor, başarılarının devamını diliyorum. Şair Ahmet Tevfik Ozan’ın adını lütfen bir köşeye not ediniz, bir gün size de merhaba diyebilir. İyi bir dostla da tanışmış, kazanmış olursunuz.

Abdülkadir  GÜLER 

25 Mayıs 2016- Söke

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..