Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '09

 
Kategori
Deneme
 

‘‘Rakı şişesinde balık olsam’’

‘‘Rakı şişesinde balık olsam’’
 

‘‘Rakı şişesinde balık olsam’’


Ne demiş şair ‘‘Rakı şişesinde balık olsam’’ Eskiler alıyorum
Alıp yıldız yapıyorum
Musiki ruhun gıdasıdır
Musikiye bayılıyorum

Şiir yazıyorum
Şiir yazıp eskiler alıyorum
Eskiler verip Musikiler alıyorum

Bir de rakı şişesinde balık olsam.
Orhan Veli Kanık
(1914 - 1950) Eskiler alıyorum, eskileri kırpıp yıldız yapıyorum. Yıldızlara bakıp geceleri yolumu buluyorum. Asla yalan söylemiyor yıldızlar ama ben hiçbir şeye güvenmediğim için her zaman şüpheyle bakıyorum etrafıma.

Musiki ruhun gıdasıdır diyor şair, çok doğru. Şiir yazıyorum, belki çok önemsiz ama benim için anlamı büyük. Eskilerde yaşanılanları anlatmak için şiir yazmak ihtiyacı hissediyorum.

Eskileri anlatıp, onları bir melodiye verebilirim aslında. Melodi almak için eski anılarımı veriyorum. Ve anılarımı verince bana farklı notalarda şarkılar veriyorlar. Gerçekten isteyerek veriyorlar. Bunları verirken bana sadece yaşanılmış olanlar,

gerçekten sevdiğim ama eskilerde kalanlar için çok farklı musikiler veriyorlar kulaklarımı çınlatan. En önemlisi bunları alabilmek ve anlayabilmek için rakı şişesinde kocaman bir balık olmak lazım.

Anlayana……..

 
Toplam blog
: 118
: 663
Kayıt tarihi
: 11.07.08
 
 

İ.Ü İktisat fakültesi mezunuyum, özel bir şirkette mali işler ve personel müdürü olarak çalışıyorum...