Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '07

 
Kategori
Sinema
 

' The Secret ' filmi

' The Secret ' filmi
 

Dünyada olay yaratan The Secret kitabını henüz okumamakla birlikte geçtiğimiz Cumartesi filmini izledim. Kitap ülkemizde 3 Nisan 2007'de piyasaya çıkmış ve en çok satanlar arasında yerini çoktan almış.

Ama ben asıl filmden bahsetmek istiyorum. Rhonda Byrne adlı yazarın 100 yıllık 'The science of getting rich' isimli kitabı okuyup birçok bilim adamı ve düşünürün, sırrın detaylarını biraraya getirerek yazdığı The Secret kitabından yola çıkarak çekilen filmde 25 öğretmen bize sırla ilgili bilgiler veriyor.

Sizce neden dünya nüfusunun %1'i, dünyadaki toplam maddi gelirin %96'sını kazanıyor? Bunun bir tesadüf olduğunu mu düşünüyorsunuz, diye bir giriş yapılıyor.

Filmde sırrın temeli Çekim yasası'na bağlanıyor.En çok neyi düşünürseniz onu çekersiniz. Düşünceler, nesnelere dönüşür. Neye odaklanırsanız, onu alırsınız. Olmasını istemediğiniz şeye değil, olmasını istediğiniz şeye odaklanın. Siz bir mıknatıssınız gibi prensiplerden bahsediliyor.

The Secret, belgesel tadında, uzmanların sırayla konuşup bilgi verdiği bir film. Muhtemelen ülkemizde vizyona da girmeyecek. Film, izleyende pozitif duygular oluşturuyor ve birtakım bilgilerle hayata pozitif bakmayı ve düşündüklerinizle, olanların birbirine denk olduğunu öğretiyor.

Film boyunca pekçok ünlü kişiden etkileyici alıntılar yapılıyor. Mesela; Merdivenin tümünü görmeniz gerekmez, ilk adımı atın yeter. M. L. King. Evrenin kataloğundan istediklerinizi seçin ve bunlara odaklanın, sürekli düşünürseniz, bir şekilde hedeflerinize ulaşacaksınız, bunun nasıl olacağı ise önemli değil. Ama olacaktır mutlaka....

Filmde dikkat çekilen bir başka şey de, minnet duygusunun önemi. Küçük
şeyler için şükretmek, büyük şeyler istemektir ve şükretmek, kaynakları size
çeker diye özetleyebiliriz bunu.

Daha fazlasını merak edenler filmi izlemeli. Ancak 'bir film izledim,
hayatım değişti' cinsinden etkileyebilir sizi, ona göre.

(Dipnot:The Secret kitabını da okudum artık,ama filmi kadar güzel değil,beni pek etkilemedi....)

 
Toplam blog
: 68
: 4043
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

İ.Ü.Alman filolojisi mezunuyum. İlle de sanatsal faaliyet diyorum...