Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '07

 
Kategori
Blog
 

"Alamancı" faslında son perde

"Alamancı" faslında son perde
 

Tam bir hafta önce “Alaman’da Böyle mi Yaparsın?” başlıklı yazımı yayınladım. Yazımın temel fikri karayollarımızdaki trafik terörü ile ilintili idi ama konu daha farklı noktalarda yankı buldu. Gelen yorumlar, öyle birkaç kelimelik cevaplarla geçilecek evsafta değildi, o nedenle de bu yazıyı yazmak şart oldu.


Malum yazımda, özellikle gurbetçi vatandaşlarımızın izin dönemlerine rastlayan yaz aylarında, yollardaki trafik tehlikesinin daha da bir hortladığını irdelemekteydim. Son seyahatimde yaşadığım bazı olaylarla da bu tezimi desteklemeye çalıştım.


“Yekruseha” ve “Minee” isimli okurlardan gelen yorumlar bire bir yazımda ele aldığım görüşlerimle örtüşür nitelikte idi. Daha sonra “Meral Yılmaz Akçora” adlı okurdan bir yorum aldım. Değerli Hanımefendi bana hak veriyordu ama ben kendisinin ifade ettiği bazı kelimelere hiçbir şekilde katılamadım ve verdiğim cevapta da bu tepkimi belirtmeye çalıştım. Bir düzeltme yapması gerektiğini de en kibar ve medeni bir tarzda ortaya koydum. Bu minvalde bir düzeltme halen gelmedi.


Bu arada “Mine” isimli Milliyet Blog dostumuz da benimle aynı tepkiyi vermekte ve aynı beklentiler içinde olduğunu paylaşmaktaydı.


Bir süre sonra ise yine “Meral Yılmaz Akçora” imzalı ama sahibinin “Pirmete” isimli kullanıcı olduğunu ifade eden bir yorum daha aldım. Teknik diyebileceği bir nedenle yorum Meral Hanım adına gelmiş ama aslında Meral Hanım’ın bu işle alakası yokmuş, görüşler “Pirmete”ye aitmiş. Ama bu yorum dahi yine “Meral Yılmaz Akçora” ismi ile geldi, vallahi ne yalan söyleyeyim ben anlayamadım.


“Pirmete-Meral Yılmaz Akçora” benim kabul etmediğim “it gibi bilirler” ifadesinin arkasında durmakta ve lügatlere bakmamı, aslında bu terimin “pekala” anlamında kullanıldığını söylemekteler.


Ben, hemen bu yorumun akabinde Türk Dil Kurumu’nu en son güncellenen sözlüğünde malum terimi arattırdım ve bulamadım. Argo terimler sözlüklerinde belki olabilir ama ne olursa olsun “it gibi bilirler” ifadesini gurbetçi vatandaşlarımız için kullanmanın hiçbir mantıklı açıklaması olabileceğini sanmıyorum.


Yüzde doksanının “zavallı insanlar” olduğu konusunda da hala ısrarcılar yorum yapan okur ya da okurlarımız ama tekrar ifade ediyorum ki bu kadar geniş bir kesimi, bırakın yüzde doksan oranında, tek tek şahıslar bazında dahi “zavallı” olarak tanımlamak bizlere yakışmaz, yakışmamalı diye düşünmekteyim.


Bu arada “Ümit Çulduz” Beyefendi, gelen yorumunda öncelikle daha önce yazdığı yorumunu yayınlamamakta ya da cevaplandırmamakta olduğumu ima etmiş ki böyle bir durum kesinlikle yok. Ben prensip olarak en ağır eleştirileri de içerse hakaret ve suistimal ihtiva etmediği sürece her yorumu sayfalarımda yayınlamaktayım. Bunun geçmişte pek çok örneği mevcut.


28/08 tarihinde yazdığı yorumunda ise “Alamancı” tabirimin pek şık olmadığı tespitinde bulunmuş. Sanıyorum yazımın daha ilk cümlesini es geçmiş ya da anlayamamış Sayın Çulduz. Ben, daha ilk cümlemde zaten “halk arasında” diyerek tabirin bana değil halka mal olmuş bir tanımlama olduğunu vurguluyorum.


Bu arada benim de canım kadar sevdiğim öz teyzem, kuzenlerim halk tabiriyle “Alamancı”dır, yıllardan beri gurbetçidir ve benim gözümde çok ama çok değerlidirler. Ben de Almanya’da bulunduğum bir hafta süresince kendilerinde misafir olmuşumdur, ne onlar hakkında, ne de oradaki ve diğer tüm Avrupa ülkelerindeki gurbetçilerimiz hakkında aşağılayıcı ya da olumsuz kanaat bildirici yorum ve düşüncelerde bulunmam sözkonusu dahi olamaz.


Onlar bizim olduğu kadar, ekonomilerine katkı yaptıkları ülkeler için de son derece önemli değerlerdi. Ancak birtakım sosyo-kültürel sorunlar yaşadıkları da kaçınılmaz gerçeklerdir.


Ümit Bey, “Türkiye’ye geldiklerinde hangi kurala uyacaklar, söyler misiniz?” diye soruyor ama ben zaten bunu da yazımda belirtiyorum fakat Sayın Çulduz sanırım yazıyı okurken biraz aceleye getirmiş olmalı, bu noktayı da gözden kaçırıyor. Herşeye rağmen oralardaki sistemin daha doğru olduğu tespitini açıkça yapmaktayım yazımda.


Son olarak, Sevgili Akdenizli’nin, Değerli Doktor’umun yazmış olduğu Fazıl Hüsnü Dağlarca şiiri gerçekten de çok hoş. Daha önceden de bildiğim ve severek okuduğum bir şiir. ”Almanya’nın Çöpçüleri” bu yazım ve yorumların
üzerine kapak oldu. Çok teşekkür ediyorum.

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..