Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '09

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

'Bebek ayı ' tatilindeyim 1

'Bebek ayı ' tatilindeyim 1
 

Yabancı ülkelerdeki hamile ünlüler arasında, şimdilerde son eğilim –bebek ayı- imiş. Şimdilik dünyada belli başlı otellerin sunduğu bu hizmet umarım giderek yaygınlaşır. Tatillerin amacı dinlenmek, günlük rutinimize biraz ara vermek, hayatımıza biraz renk katmaktır.(en azından benim için öyle) Babymoon diye adlandırılan, türkçeye bebek ayı olarak çevirebileceğimiz tatil paketindeki amaç ise kuşkusuz anne adayını şımartmak.

Bebek ayı paketlerinde; eşlere yönelik masajlar, hamile yogası, aşeren anne adayları için 24 saat açık ‘yok yok’ oda servisi, hamilelere özel mönüler, hatta ve hatta odalarda dondurma makinası bile varmış. Bebek alışverişi için özel geziler düzenleniyormuş.

Şimdi hayal ediyorum. Türkiye’de birden fazla otel, hotel isteyene –bebek ayı- odaları hazırlamış, isteyene –bebek ayı dairesi. Tıpkı kral dairesi gibi. Herkesin bütçesine uygun, kim nereyi uygun görürse. Hayalim devam ediyor. Hamileyim. Doğumuma 2 ya da 3 ay kalmış. Eşimle baş başa geçirebileceğim son zaman dilimi. Malum doğum yaklaştıkça eve anne, baba, kayınvalide, kayınpeder, kız kardeş, erkek kardeş, özetle gelebilecek tüm yakın akrabalar, konu komşu kim varsa dolacak. Hele doğumdan sonra yaşanacak , -hayırlı olsun, Allah analı babalı büyütsün trafiği de eklenince nereden baksanız eşinizle bir daha yalnız kalışınız doğum sonrasındaki ikinci ayda olacak. Bence bu fırsatı kaçırmamalı. Hatta bu tatil için fırsat yaratmalı.

Hayalim devam ediyor. Çok güzel bir otelin bebek ayı dairesini eşim, dişinden tırnağından arttırıp, bana sürpriz yapmış, bir haftalığına kiralamış. Yarın topla bavulları tatile gidiyoruz diyor. Aman diyorum acil doktor lazım olur, bir aksilik çıkar gidemem bir yere. Merak etme diyor. Gittiğimiz otelde şehrin en iyi kadın doğumcuları var. Canın isterse, vardığımızda otelde doktor kontrolünden geçersin.

Otel mi? Gözlerim parlıyor. Beş dakikada bavulumu hazırlayıp yarını bekliyorum. Den... Den... Den... Otele vardık. Otele girdik. Resepsiyondayız. Hemen pembe-mavi tüllerle süslenmiş bir tekerlekli sandalye geliyor. Oturun lütfen diyor görevli. Oturuyorum. Bir düğmeye basıyor. Baba koltuklarındaki gibi baldırlarımı uzatabileceğim mekanizma çıkıveriyor alt taraftan. Nede olsa yoldan geldik. Ayaklarımız biraz şişmiş. Eşim giriş işlemlerini tamamlarken, komi elime kırmızı, büyükçe bir paket veriyor. Bu ne, diyorum. Açın lütfen, yoldan geldiniz diyor. Kutuda bir limon kolonyası. Döküp ferahlıyorum. Bir şişe su. İçip serinliyorum.(Malum bu aylarda ateş basar hep...) Üç paket çikolata. Siyah, beyaz, fıstıklı. Hangi çeşidini seviyorsam yani. Ben hepsini yiyorum. Bir form. Canınız Ne Yemek İster-formu. Otelde doldurmam gereken tek form. Kişiye özel yemek pişiriyorlar. Lüks otelde, butik otel konforu... süpeeeeer. Ben çikolatalarımı bitirdiğimde eşimde kayıt işlemlerini bitirmiş oluyor. Odaya çıkıyoruz. Ben biraz uzanayım diyorum. Yatağa uzanıp, komedinde duran kâğıdı okumaya başlıyorum. YAŞASIIIIIIIIN. İŞTE BU. İŞTE BUUUU... Birilerinin bunu düşünüp yapacağını biliyordum. Yatağın kenarında duran düğmeye basıyorum. Yatağın orta kısmında bir delik oluşuyor. 6 aydır yüzüstü yatamamış ben, sonunda yüz üstü yatabileceğim. Deliğin çapı, karnımın büyüklüğüne göre kademeli olarak ayarlanabiliyor. Bir hamile başka ne ister...

Eşim banyodan sesleniyor. Burada sağlık havuzu var. Eveeeet, birde sağlık havuzu isterJ Hemen jakuziye giriyorum. Duvarda düğmeler. Artık alıştım. Bu düğmeler beni bekleyen sürprizlerin habercisi. Basıyorum. Tam karşımda bir ekran beliriyor. ‘Otelimize hoş geldiniz. Hanım. Tatiliniz boyunca annelik-babalık üzerine en az bir kitap bitirmenizi amaç edindik. Lütfen kitabınızı tuşlar yardımı ile seçiniz. Artık şaşırmıyorum. Tuşlar yardımı ile bir kitap seçiyorum. Bu ay ki/tatildeki kitabım 99 sayfada bebeklikten çocukluğa-Prof. Dr. Yankı Yazgan Söyleşi: Didem Ünsal Tuşa basıyorum. Kitap açılıyor. Başlıyorum okumaya. Sayfalar bittikçe tek tuşla çeviriyorum sayfaları.

Hayalimin devamı 15 gün sonra. Yalnız siz bu kitabı almak için 15 gün beklemeyin lütfen. Harika bir kitap. Bir çırpıda okunuyor.

not: bu hikaye %100 hayal ürünüdür. 2.bölümü yazılacaktır:)

2. bölüm link adresi: http://blog.milliyet.com.tr/Bebekayi_Tatilindeyim_2/Blog/?BlogNo=166378

 
Toplam blog
: 119
: 1401
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Ben kimim? Tüm sıfatlarımın dışında doğduğum günden beri bu sorunun cevabını bulmak için sürekli ..