Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '12

 
Kategori
Anılar
 

“Bir 50 kuruş"

“Abla kurbanın olayım bir 50 kuruş verir misin bana?”

Kızımla eve doğru yürürken akşam saatlerinde bu cümle ve cümledeki -“abla” “kurbanın” “olayım” “bir” “50” “kuruş” “verir” “misin” “bana?”- kelimeleri döküldü o hiç tanımadığım kadının dilinden... Bana söylüyordu. Yanımdaki çocuk şaşkınlıkla döndü ve yüzüme baktı. Şaşıran benim çocuğumdu, Alara. O tanımadığım kadının yanındaki çocuk ise şaşkınlıkla değil de maalesef utanarak baktı yüzüme. Bir erkek çocuğu… 7-8 yaşlarında. Üzgün, mahcup…

“Sen utanma küçük çocuk. Ben utandım şimdi senden” demek istedim. Demedim. Alara yine tanık oldu darda olan bir insanın haline. Daha önce de olmuştu… yine oldu işte. Bu sefer benim ders almam için oldu sanki. “Al sana Pandora, hak ettin sen bunu der gibiydi”

Öğlenden sonra Alara ile dışarı çıktık. Tam, taksiye binmek üzereyken elimde tuttuğum bozuk paralardan bir tanesi düştü yere. Tam olarak anımsamıyorum ama ya 25 ya da 50 kuruştu. Düştü ve yuvarlandı ileriye doğru. Alara taksiye binmişti, parayı o alamazdı, onu takside bırakamazdım. Ve benim de eteğim kısaydı. Bu yüzden de -Parayı alsam mı? Eğilemem de şimdi, Alara da takside vs vs vs- şeklinde birkaç saniye düşünme sonucunda alamayacağıma karar vererek bindim taksiye. Yere düşen paranın miktarı ne olursa olsun mutlaka alırım. Başkalarının o paraya muhtaç olduklarını bildiğim için asla bırakmam. Ama bu sefer farklı gelişti işte. Taksiydi, Alara’ydı, mini etekti derken… Offf…

Öğlen olan buydu… Peki ya akşam olana ne demeli? İşte bu yüzden duyduğum o sözler şoka girmeme neden oldu. Bu tesadüf adeta tüylerimi ürpertti… “Hep mi beni bulur bu olaylar?” diye aklım karman çorman düşünürken kadıncağız kaçıncı kez “abla kurbanın olayım” demişti bana inanın bilmiyorum. Elimi cüzdanıma attım hemen. Kâğıt para çıkarıyordum ki, vazgeçtim ve ne kadar bozuk para varsa alelacele toparladım, döktüm avucuna. Saymadım ama bozuk para taşımayı sevdiğim için birçok bayanın aksine epeyce vardı.

“Yok abla 50 kuruş yeter” dedi o kadın bakınca avuç içine ve ben daha da çok utandım… Alakasız gibi gelecek belki ama,,,, “Lanet ol Pandora”…

 
Toplam blog
: 8
: 233
Kayıt tarihi
: 18.08.12
 
 

Bu kişi; Hayal kurmaz. Pollyanna hakkında iyi şeyler düşünmez. Materyalisttir. Kendini sever, ins..