Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '11

 
Kategori
İlişkiler
 

“Dayak yediğimi gören kınalı kuzum titriyor,” kadına şiddete karşı yürüyelim

“Eşimle 7 yıldır evliyim. Şu anda 5 yaşında olan bir kızım var. Eşim çoğu zaman geç gelir. Dışarıda alkol aldığı halde evde de içmeye devam eder.

Ben de gece yarılarına kadar ona hizmet ederim. Gündüz yaşadığı tüm sorunların acısını benden çıkartmaya çalışır.

İstediği bir şey biraz gecikse, küfreder. Onun küfürlerine karşı bir şeye demeye kalksam, ayağa fırlayıp bana vurmaya başlar.

Ben kızım uyanmasın diye sesimi bile çıkartamam.  Küçük bir dairede oturuyoruz. Ne yaparsam yapayım, kınalı kuzum sesleri duyuyor ve çok korkuyor.

Eşim sızdıktan sonra kızımın odasına gittiğimde onu kan ter içinde titrerken görüyorum.

İçim acıyor. Terini silip öpüp kokluyorum. Yanında olduğumu hissettiğinde bana sıkıca sarılıyor ve bırakmak istemiyor. Geceleri kabuslarla uyanıyor.  

Gündüzleri de çok az konuşuyor. İçine kapalı…

Artık dayanacak gücüm kalmadı. Hiç olmazsa kızım için bu adamdan boşanacağım. Haklarımı öğrenmek istiyorum."

***

İşte yapacaklarınız:

*Öncelikle size şiddet uygulayan eşinizi evden uzaklaştırmak için aile mahkemesine başvurun.

*Muhtarlıktan alacağınız bir belgeyle tapuya aile konut şerhi koydurtun.

*Açacağınız boşanma davası ile birlikte nafaka ve maddi, manevi tazminat talep edin.

*Evlendikten sonra edinilen mal varlıkları için dava açın ve hakkınız olanı alın.

*Gördüğünüz şiddetle ilgili olarak Cumhuriyet Savcılığına başvuruda bulunun.

***

25 Kasım Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele Günü

Kadına yönelik şiddeti önlemek için hepimizin üzerine düşeni yapması gerekiyor. Toplum olarak kadınların yaşadığı bu sorunu önlemek için elimizden geleni yapmak zorundayız.

***

Kadına Şiddete Dur Demek İçin Erkekler Yürüyor…

Şişli Belediye Başkanı Sayın Mustafa Sarıgül’ün önderliğinde Şişli Belediyesi tarafından önemli ve anlamlı bir yürüyüş düzenleniyor.  

Sosyal Hizmet Uzmanı ve Şişli Belediye Başkan Yardımcısı Sayın Kahraman Eroğlu’nun bana gönderdiği açıklamada;

“Kadına Şiddete Dur Demek İçin Erkekler Yürüyor…

Şişli Belediyesi olarak Kadına karşı yapılan kötü muamelelerin engellenmesi düşüncesiyle Şişlide yaşayan erkekler başta olmak üzere kadına karşı yapılan şiddeti oyunlarında, dizilerinde, yazılarında ve sanat yaşamlarında gündeme getiren sanatçılarımızla birlikte 25 Kasım Cuma Günü saat 12:30’da Şişli Camii yanından başlayacak bir yürüyüş düzenlenecektir,” denilmektedir.

Değerli okurlarım bu önemli yürüyüşe ben de katılıyorum. Sizlerin de katılmanızı diliyorum.

Sağlıklı ve mutlu kalın.

 

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..