Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '09

 
Kategori
Şiir
 

'Denedim' diyen bir not bıraktın

'Denedim' diyen bir not bıraktın
 

http://www.enginbilgin.com


Bazen,
Gün tekrarıdır gecenin
Kadınlar tekrar cümlelerle giyinirler
Erkekler aynı cümlelerle hikayelerine devam ederler
Çocuklar hep çıplaktır
ve
Bazı satırlar
Her tekrar da
Farklı anlamlar barındırır.

Bir eskicinin tozlu rafın da karşılaşmıştım satırlarınla
Milattan önceydi
Yolumu aydınlatıcak kadar yeniydi
En güzeli
Sendi
Sana aitti.

Nisan dı
İsmi tanıdık kendi yabancı kadınlarım vardı
Küf kokan yatağım da
Baldal boy yalnızlıklar yaşanırdı
Çekmecem de kullanılmış tebeşirler
Kiralık katiller
işlenen cinayetler
Cesetler
Parkelemin üzerinde ki beyaz şekiller

dedim ya; gün tekrarıydı gecenin

Kadınlar tekrar cümlelerle giyinirler
Erkekler
Erkekler aynı cümlelerle hikayelerine devam ederler

Ben hep benden gidenleri sevdim
Her kasım da
Kimsenin beni özlemediği şehirleri terkettim
Bir kum saatinin çölün de
Gölgemin olduğunu farkettim
Beni sevenlerle yaşamayı öğrendim

Ben
Hep
Benden
Gidenleri sevdim

Sonra
sen geldin

Soğuk bir geceydi üstüm açıktı
Yine
aklım karışıktı
yastımın altın da bana ait olmayan satırlar vardı

Geçerken uğramıştın
Bir sigara içimlik yakınlaştın
Bir nefes kadar sıcaktın
Ben öldüm
Sen canımı aldın

Bazen, şehrin sokakların da kimlik yoklaması yapılmaz
Bir faişenin müşteri memnuniyetin de saklanır gölgeler
Ruh yiyicidir geceye karışan beyler
efendiler
Bazen, evler de isim yoklaması yapılmaz
Arkçı şoklarla değişkenlik kazanır kişi sayısı
Hep yalnızdır hikayelerin ıssız adamları
gece yarısı uğrayan kadınları
İkna edici yalanları
İnanması güç doğruları

ve
sabahları

Bir meyhanenin rum şarkıcısın da dinlemiştim hikayeni
Milattan önceydi
Yolumu aydınlatıcak kadar yeniydi
En güzeli
Sen di
Sana aitti

Kasım dı
Soğuktu, iliklerime kadar üşümüştüm

Hatırlamıyordum
Tanrıyı en son ne zaman düşünmüştüm

İçiyordum
ve
bir kadını en mahrem yerinden öpmüştüm

Kasım dı
Meleklerin intahar zamanıydı
Tanıdığım herkez biraz alıngan dı
Tanıdığım herkezin kalbi kırıktı
Çocuklar çıplaktı
Ölü bebekler kürtajla alınmıştı

Kasım dı
Hatırlamıyordum
Kasım dı
İçiyordum
Bir kadını en mahrem yerinden öpüyordum

Ben
Hep
Erken gidenleri yolcu ettim

Sonra
Sen geldin

Yine kıskançtın
Etrafım da ki çingene dansçıları dağıttın
Müzik sustu
konuşmadın baktın

Yine kıskançtın
Hayatım da ki imla hatalarını çıkarttın
Zaman durdu
Konuşmadın yazdın

Yine bir cinayet sabahın da
'denedim' diyen bir not bıraktın
Ben öldüm
Sen canımı aldın

Bazen gün tekrarıdır gecenin
Kadınlar erkekler
Aynı

Benim sokağım da
Hep
Kiralık katiller
işlenen cinayetler
Cesetler
vardı

Bu şehir de
Faişeler
Ruh yiyici beyler
Efendiler
Milattan önce de yaşardı

ikna edici yalanlara sahip adamlar
inanılması güç doğrularıyla
Yalnızdı

En fiyakalı küfürleri savuran
Aristokrat kadınlardı

Çocuklar
Çıplaktı

Aşk
Birini insan olarak sevmeyi yasaklamıştı

Fotoraflar: http://enginbilgin.com/

 
Toplam blog
: 151
: 911
Kayıt tarihi
: 16.02.08
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk öğretim, üniversite, askerlik ve evlilik hazırlıkları sıralamasında stan..