Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '14

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

"Engelleri Aşanlar" kitabım üzerine Gül Ustabaş Genç ile...

"Engelleri Aşanlar" kitabım üzerine Gül Ustabaş Genç ile...
 

Gül Ustabaş Genç


“Engelleri aşanlar” kitabında yer alan İşitme Engelli  Gül Ustabaş Genç “ Kitabı okuyunca   bir engelli olarak sanki beni anlatıyor hissine  kapıldım” dedi

SORU- Bize kısaca kendinizi  tanıtır  mısınız  Gül hanım ?

GÜL USTABAŞ GENÇ- 1973 Sinop doğumluyum, 8 yaşımda işitmemi kaybettikten sonra normal okuluma devam ettim. İlkokulu Sinop Gazi Mustafa Kemal İlkokulunda, Ortaokul ve Liseyi Sinop Kız Meslek Lisesinde ve Üniversiteyi İstanbul Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Moda/Konfeksiyon bölümünde okudum. İlk iş deneyimim Sinop’ta Halk Eğitim Merkezinde bir dönem stilistlik kursu vererek olmuştu. Sonra özel bir fabrikada iş tecrübesi yaşadım, orda çalışırken SSK nın açtığı engelli memur sınavını kazarak memur oldum. 16 yıl SGK da memurluk yaptıktan sonra geçtiğimiz yıl emekli oldum.

 SORU- Hayatınızda ilk defa mı bir kitapta  yer almaktasınız?

GÜL USTABAŞ GENÇ-      Hayatımda ilk defa bir kitapta adımın geçmesi harika bir duyguydu.. Belki başarı öyküm olsaydı daha çok sevinirdim ama kitabı okurken baktım Başarıya götüren 10 etken yazılmış, “aa burada sanki beni anlatmış” dedim.

 

 SORU- Bu kitabı okudunuz. Bu kitapta  sizce neler var?

GÜL USTABAŞ GENÇ-     Kitap tarihte örnek olarak gösterilen ve başarılı olmuş bazı engellilerin analizini içeriyor, engellileri olduğu kadar normal insanları da etkileyecek durumda bir kişisel gelişim kitabı gibi olmuş.

 SORU- Kitabı okuyunca ne gibi duygular hissettiniz ? 

GÜL USTABAŞ GENÇ-    Beni anlatıyor hissine kapıldım ve bazı yerlerde esprili anlatımlar çok hoşuma gitti, bunlar benimde başıma gelmiş olaylardı..

 SORU-Bu kitabı okuyan sizce neler  öğrenebilir?

 

GÜL USTABAŞ GENÇ-       Engellilerin topluma katılımını, okumanın bir insana neler kattığını, bir şeyler başarmak, bir yere gelmek isteyen engellilerin motivasyonunu sağlayabilir.

 SORU- Bu kitabı okuyan  engelli çocuğu  olan  anne ve  babalara nasıl etkı bırakır sizce?

GÜL USTABAŞ GENÇ-       Engelli çocuğu olan ailelerde bu kitabı okuduğunda “olmayacak, yapamaz, beceremez, başaramaz” gibi olumsuz kelimeler kurmaz kanaatimce.. inanmak başarmanın yarısıdır, çocuklarının başaracağına inanmalılar önce.

 SORU- Bu kitabın   geniş kitlelerce tanınması  için neler yapılabilir?

GÜL USTABAŞ GENÇ-       Engellilerin gittiği sağlık ve rehabilitasyon kurumları bu ve bunun gibi kitapları ailelere tavsiye edebilir, onların okumaları da çocuklarına olumlu yönde yansıyacak ve belki de onlarında bir şeyler başarmasına vesile olacaktır.

 SORU- Bu kitabın   devamı  yani başka engellilerin hayatı da   seri olarak yazılmalı  mı ?  Kısa hikayeleri olan engelliler daha mı geniş tanıtılmalı ?

GÜL USTABAŞ GENÇ-      Bence yazılmalı, başarılı engelliler bu kadar kişiyle sınırlı değil..

 

 SORU- Kitapta gördüğünüz  noksanlıklar nelerdi?

GÜL USTABAŞ GENÇ-       Kitaptaki noksanlık, benimde dahil olduğum birçok engellinin sadece özgeçmişi ile yetinilmesi.. Kısaca bizlere de sorularak başarı öykümüz yazılabilirdi.

SORU- Bu kitabın okuyunca sizlere   bıraktığı izlenim  ve artı değerler ne oldu? 

GÜL USTABAŞ  GENÇ-  Kitap engellilerinde mucit olabildiği, başarabildiği, olmaz sanılan şeylerin olabildiğini anlatıyor. Okumanın önemi her yerde vurgulanmış bu çok güzel.. Bende okumanın çok faydasını gördüm.   

 

Teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..