Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '14

 
Kategori
Söyleşi
 

Yazar Ayten Turan ile...

Yazar Ayten Turan  ile...
 

ayten turan


Yazar  Hemşerimiz Ayten Turan “ Yazmak gönül işi bir sevdadır”

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız, hangi okullarda okudunuz ve nerede çalıştınız, bu güne kadar?

AYTEN  TURAN -  Merhaba diyerek kendimi tanıtmak istiyorum…  Ben Ayten Turan aslen Tokat ili Almus ilçesi Cihet köyündenim, İstanbul’daki yaşama maceram ailemin ben üç yaşındayken İstanbul’a gelmesiyle başladı. İlköğretimimi Kadırga İlköğretimde tamamladım.

Ailemi çok erken yaşta kaybettiğim için eğitimimi yarıda bırakmak zorunda kalıp iş hayatına atıldım… Bir tekstil firmasında çırak olarak başladığım iş hayatıma eğitimlerimi dışarıdan tamamlayarak… Modelist yöneticiliğine kadar yükseldim.

Eğitimlerime hala açık öğretimden devam ediyorum, tekstildeki iş hayatımı 6 ay önce bırakarak şu an yaptığım  emlak sektörüne atıldım.  Rika emlak  adında  bir ofisim var, tekstil hayatımda yazılarıma zaman ayırmak da zorlandığım için mesleğimi değiştirdim.

SORU- Yazmaya başlama hikâyenizi anlatır mısınız, neden yazmaya başladınız?

AYTEN  TURAN -  Hayatımda ki zorluklardan dolayı yazmak benim için bir terapiydi, nefes almak gibiydi, zaman içinde hayalim oldu…

İlk kitabımı yazmaya karar vermemde ki en büyük etken, toplumumuzdaki kadınları çektiği sıkıntılar zulümler oldu ve Türkiye’nin birçok şehrinden kadınları dinleyerek gerçek hayat hikâyelerini kurguyla harmanlayarak yazdım. Acı bir deneyimdi ilk kitabım.

SORU-  Bu güne kadar çıkmış kitaplarınızın ismi ve tarihlerini anlatır mısınız?

AYTEN  TURAN - İlk kitabım Gölge Nesil 2012 Aralık ayında, ikinci kitabım İstanbul Karasını'da 2014 Yılının Şubat ayın da çıkardım.

SORU- Yazmakta nereden beslenmektesiniz?

AYTEN TURAN - Hayat ve İnsanlar en güzel kaynaktır kalem tutan ellere.

SORU- Yazmak sızın için nasıl bir duygu?

SORU- Nefes almak gibi yaşam gibi…

AYTEN TURAN - Yurt içi ve yurt dışı sızı etkileyen yazar ve şairler kimlerdir?

_ Halide edip Adıvar, Adalet Ağaoğlu, Sabahattin Ali, Nazım Hikmet, buraya sığdıramayacağım kadar değerli Türk yazarlarımız var.

_ Yabancı olarak… İtalo Cavlino, F. Skott Fitzgerald.

SORU- Kitaplarınızda memleket Tokat öğesi ağır basar mı?

AYTEN  TURAN - Bu güne kadar yazdığım kitaplarımda ve bundan sonra ki kitaplarımda evrensel olmayı tercih ediyorum ama ikinci kitabım da Tokat’tan İstanbul’ a gelmiş bıçkın bir delikanlının hikâyesini kurgulayarak yazdım. Gazetelerde ki yazılarım da yerel gazetelerde Tokat’ın sorunlarına değiniyorum İstanbul’daki gazetedeki makalelerimde de memleketimi tanıtmayı seviyorum.

SORU-  Çalışmalarınıza yakın aile ve arkadaşlarınızın bakışı nasıldır?

AYTEN  TURAN - Öncelikle ailem tam destek, her zaman yanım da oldular, arkadaşlarım ve özellikle Tokat’lı hemşerilerim her konuda bana destek verdiler hepsine sizin nazarınız da teşekkür ediyorum.

SORU- Yazmak hayatta sizlere ne kattı, ne kaybettirdi?

AYTEN  TURAN - Başta da söylediğim gibi Yazmak bana her zaman terapi oldu, kendimi buldum, özgüvenim yükseldi, nefes aldığımı hissettim ve bana hiçbir şey kaybettirmedi tam tersine Ayten Turan kendini fark etti.

SORU- İyi yazar ve şair olmak isteyenlere neler tavsiye adarsınız?

AYTEN TURAN- Yazmak özel olmak bence, Şiir yazabilmek Makale, Kitap yazabilmek bir yetenek, öncelikle özel olduğumuzu bilmek lazım, kalem tutan eller her zaman özeldir… Sevmeden istemeden yazamazsınız, bunu da bilmek lazım ve sabretmek en önemli etken çünkü Türkiye’de okuma oranı düşük bir milletiz, hiçbir zaman yazarak maddi beklentimiz olmamalı.

Yazmak gönül işi farklı bir sevda bunu unutmamak lazım istedikten sonra her şey olur yani sonuç… Sabretmek, çok çalışmak, insanları izlemek, besleneceğiniz noktayı iyi takip etmek VE BAŞARI SİZİNDİR…

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..