Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '12

 
Kategori
İlişkiler
 

“Eşimin cinsel içerikli site merakından bıktım,” işte haklarınız

 

“27 yaşında bir kadınım. Eşimle evleneli 4 yıl oldu. Eşim, uzun zamandır eve gelir gelmez yemek bile yemeden bilgisayarını alıp odasına gidiyor ve kapıyı kapatıyordu.

Hafta sonları da bu durum aynen devam ediyordu. Ben başlangıçta şüphelenmedim. ‘Çalışıyordur,’ diye düşünüyordum.

Ama bazen sabahlara kadar bilgisayarın başında kalınca ve işe de geç gitmeye başlayınca benim şüphelerim arttı. Ayrıca son zamanlarda bana karşı olan davranışları da değişmişti.

O iş yerinde olduğu bir gün bilgisayarının internet geçmişine bakınca onun cinsel içerikli site merakını anladım. Kendimi çok kötü hissettim. İhanete uğradığımı ve çaresiz olduğumu düşündüm. Kimseye de anlatamadım.

Birkaç gün sonra bunu kendisiyle konuşmaya karar verdim. Uzun süre tartıştık. Bu sitelere artık girmeyeceği sözünü verdi. Ama aradan iki gün geçmeden aynı alışkanlığına yeniden döndü.

Bu konuyu onunla tekrar konuşmaya çalıştım. Ama o bana küfrederek ‘Sana istediğini alıyorum, rahat yaşıyorsun, benim ne yaptığım seni ilgilendirmez,’ dedi.

Ertesi gün evden ayrılmayı düşünüyordum. Ona bir şans daha vermek istedim. Gönderdiğim mesajda ‘Böyle devam edersen evi terk edip annemlere gideceğim,’ diye yazdım.

O benim bu mesajıma hakaretlerle cevap verdi. Ben de o günden beri annemlerde kalıyorum.

Boşanmayı düşünüyorum. Lütfen bana yol gösterin.”

***

Değerli okurum, elbette ne yapacağınıza siz karar vereceksiniz.

Ancak boşanma kararı ciddi bir karardır. İyi düşünmeden boşanma davası açmanız doğru olmaz.

Bu nedenle öncelikle eşinizle birlikte, şayet sizinle gelmeyi kabul etmezse tek başınıza bir aile danışma merkezine gitmenizi öneriyorum. Aile danışma merkezinin değerlendirmesi sonucunda bir karara varmanız daha doğru olur.

***

Boşanmaya karar verecek olursanız, işte haklarınız:

*Evliliğin temeli, karşılıklı, sevgi, saygı, sadakat, ilgi ve güvendir. Ayrıca eşinizin size hakaret etmesi ağır bir kusurdur.

 *Eşlerden birinin bu yükümlülüklere aykırı davranması evlilik birliğini temelinden sarsar.

*Dava açmaya karar verirseniz, davanızı, evlilik birliğinin, ortak hayatı sürdürmeleri kendilerinden beklenmeyecek derecede temelinden sarsılması, nedenine dayandırarak açmanızın doğru olacağını düşünüyorum.

*Ayrıca bu davada maddi ve manevi tazminatla birlikte nafaka da talep edebilirsiniz.

***

Değerli okurlarım bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Yalnızca sizlerden gelen maillere çok sayıda olması nedeniyle cevaplarım bazen gecikiyor. Bu nedenle de sizlerden çok özür diliyorum.

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..