Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '06

 
Kategori
Kitap
 

'İnsan' gibi 'insan kalitesinde' bir insana...

"Her insan bir kitaptır. Kendi okuyucusunu dört gözle bekler..." diyor bir yazar..
Ben, bu kitabı okudum. Okudum ve öğrendim ki;
İnsan olmanın tüm erdemlerini yüreğinde taşıyordu..
Cömertçe sunuyordu sevgisini.
Duygusunu, merhametini, hoşgörüsünü ve şefkatini...
İnceliğini ve nazikliğini..
Adalet ve hak kavramlarındaki titizliğini..
Ve öğütlerdi;
Umutsuzluğa, çaresizliğe ve acılara yenik düştüğümüzü hissettiğimizde tek şeyin sabrın ve hoşgörünün sağlayacağını....
Öfke duyma eğiliminde olduğumuzu hissettiğimizde de sabrımızı yaşama geçirmeyi...
Kızıl öfkenin esaretinden kendimizi mutlaka kurtarmamız gerektiğini..
Bunun yolunun da herkese ve herşeye sevgi beslemekten geçtiğini..
Sevginin yüceliğini..
Ve;
Sizin ışığınızla aydınlanarak, hayatın doğrularını bulduk.
Ben, bu kitabı okumaktan hiç sıkılmadım ve okurken de hiç duygu karmaşası yaşamadım ve de istiyorum ki hiç bitmesin...
Saint Exupery; "Tutumlu olmaya kalkma bu alanda. Çünkü, gönül devinimleri sözkonusu olunca biriktirilecek mal yoktur. Çünkü vermek, yalnızlık uçurumun üstünden bir köprü atmaktır" diyerek, bütün düşüncelerime demir atıyor.
 
Toplam blog
: 12
: 637
Kayıt tarihi
: 14.09.06
 
 

Bütün insanların o çocuksu saf hallerini koruyabilmelerini dilerdim. Her şeye rağmen.. Tamamen amatö..