Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '15

 
Kategori
Müzik
 

"Okay Temiz" röportaj 1. bölüm

"Okay Temiz" röportaj 1. bölüm
 

Okay Temiz


Girdiğimiz Yeni yılda tüm dilekler yerini bulsun.

Okay  Temiz ile olan bu ropörtajımız’ın ilk bölümünü sizler ile paylaşıyorum,

Yeni bir dünya yaratmak için algımızın gelişimini bir de Okay temiz ‘in dilinden kayda  aldık ve Ropörtaj’ı Aydın Esen & Okay Temiz kaydı ile gerçekleştirdik .

Hafife alınacak bir yaşam değil!

Sanat’a Sanatçıya Müziğe olması gereken değerin var olması dileği ile

İyi yıllar sevgiler ,

 

Okay abim selamlar,

Selam ..

Şimdiki haliyle kontrol ettİm; geçmişi yapılan işleri , birçok yazı birçok fotoğraf,  bi çok müzik hali de  var ve altyapı var

Öncelikle.

Nasıl başladı ? Hayal ile mı ? İdealistlik e mi ? Hedefle mi ? Nasıl başladı?

 

Yaw zaten ben  doğuştan olarak idealistim. J

Herşeyi  ne yaparsam , tam yapmaya çalışırım.

Ve herkesin yaptığını yapmam ille bir değişiklik yapacağım , benim de genlerim de böyle bir şey var.

Nasıl başladı ?

Annem benim Ud çalardı, ‘’Musiki Muallim’’ mezunu ‘’Muğla ‘da’’ hiçbir zaman müzik hocalığı falan yapmadı.

Babası Subay paşa ,

Paşa kızı ud çalıyor

Gebe kalıyor , Okay Temiz’e hamile kalınca,

O ud seslerinin tınılarını , Annesinin karnında duyuyor , ‘’Ben buna inanıyorum’’, yani vibrasyon ! Bir aletin verdiği karından geçen tınılar, o çocuklara gelir , yani anne karnına  çocuk  duymaz  ama 20 sene sonra çıkar hiç belli olmaz

Yani böyle bir başlama vaziyeti oldu herhalde diyorum.

Sonradan da işte yani,

Anne konservatuar’a yazdırdı beni ,

Ankara Devlet Konservartuar’ı  beni klasik

Orada tipleri tanıdık,

Onlarda caz çalıyorlar.

Hayda Caz çalacağız diye bi başladık  ve okuldan atıldık.

Klasik konservatuar’dan

Caz çaldığımız için ,

Atılmaktan üzülmedim , o dedim tamam!  Ben caz çalacam yani  yolum  orada değişti benim

Dolayısıyla  ama pat diye çalamıyorsun! Türkiye’ de aslında dans müziğiydi aslında

Caz müziği

Pat diye caz çalamıyorsun , dans müziği aslında Ça, ça, ça  Latin müzikleri  şunlar ,  bunlar .

Sonra bu 19 sene  dans müziği çaldım Türkiye’ de  bıktım mahvoldum yani

Otellerde iyi yerler de çalıştım gerçi,

Kendi kendime tecrübe edindim çok,

Kendi kendime çok çalıştım,

19 senelik bir ara varmış Okay bey ,

19 seneye kayıp diyeceğiz ,

Kayıp mı diyoruz ?

Kayıp derim evet ,

Orada çok şey öğrendim ama o öğrendikleriniz  ,

Onları 1 senede öğrenirsiniz 19 senede  değil

19 sene hizmet ettim müzik sektörüne millet yemek yedi önümüzde ,

 

Burada kazandığınız tecrübe ne  oldu?

19 senelik  tecrübe ,  burada kazandığınız  ne oldu ?

Bu kaybın yaşanmaması için ne tavsiye edersiniz ?

Oo şimdi çok hızlı vaziyet

Müzisyenlere ne tavsiye edersiniz bu durumda 19 senelik tecrübenin yaşanmaması için

Yaşanmaması için

Açtığın zaman en iyi hocalar  en iyi örnekler

Şimdi hızlandı  internet var plaklar var  Cd’ler böyle her şey çok hızlı

Herşeyi internetten öğrenirsin

Açtığın zaman önünde  bütün  En iyi hocalar en iyi örnekler

Bizim zamanımızda yoktu ki

İmkanı yoktu

Bir plak almak için biz Amerikalar’ ın peşindeydik ,

Amerikalı subayları vardı

Pilotlar şunlar bunlar

Aman derdik bize şu plağı alır mısın ? O plak alınırdı Ankara’ da izmir’de

Tabi biz Plağı  3 -4 kişi dinler

O plak asfalt olmuştu,

İğne tutmazdı iğne kayardı ,

Yani Öyle plaklardan öğrendik,

O Plaklarda birkaç tane!

Bizim geçmişimiz çok zor geçti yani !

Müzik nereye gidecek ? Gençler nereye götürmeli müziği ?

Valla gençler birkaç tane genç var tabi ,

Onlar  denemeler yapıyorlar ama hani

Çok daha  katı olmalılar ,

Çok daha idealist olmaları lazım,

İlle para kazanıp ta bu iş yapılmaz !!!

Biz açken yaptık, umurumuzda değildi yani .( Para kazanmamız)

Böyle olursan yaparsın

Şimdiki gençlerde kaç para alacağız diyorlar onun için pek ümitli değilim !!

Ama 3- 5 tane var ,  iki üç tane böyle

Deli olmak lazım bunu yapmak için  Kız arkadaşın olmayacak ! ferah bir aileden gelmeyeceksin ! çünkü onlar  hep insan’ ı hep gevşetiyor ,  çok zenginlik imkanların fazla olması  etrafında bunlar kırbaçlamıyor seni,

Yani eğer..

Değişik tip bir insansan, tabi aile de iyi kalite olması şart , bir kere aile de şey olması lazım ,  anne de baba da etrafta arkadaşlarında bi kalite  olması lazım, uyum olması lazım , uyumlu olması lazım balanslı olması  lazım, kötü bir semtte kötü bir baskı içinde   baskı içinde yetişmişsen  bunları yapamassın anlatabiliyor muyum  ?

Hee baskıdan müzik doğar tabi oda başka anlatabiliyor muyum?   Oda başka Annem hep destekledi  çünkü müzisyendi babam hep destekledi  efendim

Ta isveç’e gittiğim zaman bile ! Emekli maaşı ile adam ile bile yollardı yani,

Çünkü  hakka’ten  caz müziği  veya müzik dediğin zaman

Çok iyi

Klasik ‘te para var ama Caz’da yok onu söyleyeyim

Caz’da  bugün Dünya’nın en kaliteli müziği

Sizce değişim sürecine girecek mi  caz ?

Başka bir kalıba girecekmi  ?

Tınlamaya başlayacak mı, toplum üzerinde   ?

Caz müziği ilk katan Türkiye’den  benim yani  Dünya müziği çıkmadan evvel  isveç’te Dünya müziği örneklerini verdik Türk müziğini caz’a soktuk Balkan müziğini Kimse yapmıyordu ben yaptığımda 67 senesinde

Evet çok güzel projeler izledim ,  şahaneydi J

Çok iyi tınlaya köklü,

Onları hep buradan aldık materyalleri götürdük

İsveç’e  İsveçliler hep caz çalmak istiyorlardı ama

Türk cazı olarak

Balkan cazı , işte  Afrika cazı

Brezilya cazı

Onlarda oradaki müzisyenler de uğraşıyordu .

Efendim bunu ,

Caz çalmak deyince caz tabi bu vaziyette genişledi cazın yelpazesi,cazın içine dini müzikler girdi  Protest müzikler  girdi, Street müzik girdi , efendim yani Funk  girdi,

 

Soul girdi ,Rock girdi , değil mi ?

Acid caz deniyor ,

Bu tip kavramlarla böyle  cazın yelpazesi  de genişledi,  Şimdi caz müzisyenleri diyor ki

Biz caz  çalmıyoruz kardeşim diyorlar mesela!

Eski büyük müzisyenler ,

Ölenler de  var bunların içlerinde!

‘’Miles Davis’’ de diyordu mesela

Biz caz müzisyeni değiliz müzisyeniz .

Çünkü cazın ve Müziğin anlamı değişti  caz hepsini  kavradı .

Onun için bir değişiklik var  bir şeyler oluyor ,

Bunun içindeİyisi var kötüsü var  tabi şimdi,

Dini müzikleri de koydum,

‘’Aka Gündüz Kutbay’’  ile yaptığım ney müziğini tanıttığım zaman  1974’te tanıttığım

Millet bana olur mu yaw !! Ne yapıyor yaw !!

Ama ne  oldu ? Örnek oldu ..

Olur mu ya ! Ne yapıyor yaw !

Ney müziği _ Sufi müziği

Onu ilk koyan benim Türkiye’de

Ama ne oldu ? Örnek oldu , ondan sonra

Şimdi ne var  ? ‘’Mercan Dede’’ var !  şimdi birkaç kişi yapıyor,

Ama ciddi olarak yapan ! ‘’ Mercan Dede ‘’var

Ben yaptığımda seneler evvel  aynısını  hiçbir zaman kimse yapamadı!

Çünkü  çok ciddi bir çalışmaydı o !!

Neyse,

Din müziği koydum,

Mehterin içine caz koydum,Mehteri Barış orkestrası yaptım o çok mühim!! Bu yazılmadı

Yani Kültür Bakanlığı Mehterin ‘de ben 5 sene ben görevli olarak oraya atandım.

Rahmetli Ecevit beni oraya atadı.

Okay ne yapalım senin için ? Dedi

Dedim beni mehtere verin orada davullar ,zurnalar ; Pata Küte çalıyorlar , bunlara bir düzen getireyim.

Gittim hakkaten Pata Küte çalıyorlar , halen de öyle kontrolsüz belli parçalar

Kalktık onların içerisine ,

Barış orkestrası  yapalım dedik .

 

Sene kaçtı Okay abim?

10 sene oldu yani (2004)

Ondan sonra;

Dedim beni mehteri  Barış orkestrası olunca

Mehter bir savaş Orkestrası   , Barış orkestrası  nasıl yaparsın ?

Kontrolsüz belli parçalar !

Bİ kere Savaş olabilir!! ümidiyle olan bizim bütün komşularımız ,  hep böyle

Bulgaristan Yunanistan Rusya, Kafkasya, Georgia , Doğu tarafımız Ermenistan

kalktı Rus koydum Bulgar koydu ‘’Okay Temiz’’ bunun içerisine  Yunan’ lı koydum

Çok Mühim ..

Geldiler Mehterin içerisine  bunlar da ülkenin önemli müzisyenleri !

Senegalli_  İsveçli _ Saksafoncu geldi  Finlandiyalı geldi bunlar çok meşhur ,

Bu şekilde biz Mehter  orkestrası yaptık ama  !!

Kimse bunu anlamadı , ne yaptığımızı .

Mehteri de caz içerisine aldık , Mehteri  de caz gibi çaldık.

Hiç tahmin etmeyeceğin şekilde !

İnsanlar geldiler boynuma sarıldılar,

Türbanlı kızlar elini vermez sıkmak için sana , boynuma  sarıldılar ,

Çünkü şaşırdılar

Tayyib Erdoğan beni gördü  , İşte  Belediye Başkanı iken,

Ya ne biçim çalıyorsun ?Okay neler yapıyorsun ? Filan diye oda geldi sarıldı ,

Bunlar medya vasıtasıyla  gösterilemedi ,

Herhangi bir şarkıcı ‘’Sezen Aksu ‘’veya ‘’Barış Manço’’ yapsaydı !!  Yer yerinden yıkılırdı !

Ama medya vasıtas ile Pop müzisyen olmadığımız için herhangi bir şarkıcı olsaydık , herkes duyardı

Ve millet köşeyi dönerdi.

Biz yeraltından çalışıyoruz tamam mı!! Biz bunu yaptık diye lanse eden insan değiliz .Medya ya

Gerçi söylüyoruz yazılsın , paylaşılsın insanlar farkına varsın.

Medya buna yanaşmıyor ! ‘’Okay Temiz ‘’medyatik değil  bacak açmıyor yalakalık yapmıyor , efendim ,  hava atmıyor , Takım elbise giymiyor, gerçi söylüyoruz !

Anlata biliyor muyum ? Lüks araba kullanmıyor , skandallar yapmıyor gündemde oturmak için

Maalesef ülke de böyle şeyler söküyor ,

Böyle olursa da saman altından su yürütüyoruz yani  gizli oluyor herşey tamam mı ?

İsveç konusu hocam,  İsveç te kaldınız İsveç te yaşadınız .

O ülke nasıldı ?  Sizi çeken tarafları ne idi ?

‘’İsveç’e’’  ben  gittiğim gün İsveç  gün  beni kabul etti.

‘’İsveç ‘’muazzam  , İsveç  benim ikinci Ülkem’den de önde

Yani.

Birincisi neredeyse diyeceğim,

Burada doğdum ama !

‘’İsveç ‘’ bana sahip çıktı , benim kariyerimi yapmamda dünyaya tanıtmamda   İsveç benim ikinci ülkemden de öte

İsveç benim kariyerimi yapmam da dünyaya tanınmam da çok önemli yere sahip

Senelerce İsveç’te,

Türk Müziği çaldım, dünyanın en büyük müzisyenleri ile İsveç’te.

İsveç’ten daha büyük yardım aldım.

Halen çağırıyorlar ,bir sürü yapacağım şey var senin burada ,daha diyorlar

Spastiklerle büyük  çalışmalar yaptım  oldu filmlere çekildi

Spastikler ile Ritm ile tedavi ondan sonra

Anaokullarını orada başlattım! Küçücük çocuklara ders..

Çocuklarla müzik yapmak onla beraber olmak .

Burada veriyoruz eğitimleri , Küçücük çocuklara ders veriyoruz  Şimdi  ise buraya gelecekler (Okay Temiz Ritm Atölyesi Galata Kuledibi)

Ufak çocuk  4 yaşından 13 yaşına kadar değişik gruplar..

Orada anaokulu okullarda dersler,

İsveç’e ritmi tanıttım o yüzden ben çok önemli birisiyim orada

Ritmleri soktum’’ İsveç’e’’ de ritmi tanıttım arkadaşlar şaşırıyordu

Bu tip çalışmalar yalnız caz müziği değil tabi!! Tabi bana şaşırıyordu arkadaşlar .

 

Ya diyorlardı ‘’Zürih caz ‘’festivalini çalıyorsun , Berlin’e  ertesi gün sen gidiyorsun,  Spastiklere sakatlara çalıyorsun, yahut  ne bileyim , hastanede gidip çalıyorsun,( ritm gösterisi)  çocuklara çalıyorsun ,çok zor şey bunlar !! Çocuklar ile müzik yapmak.  4 yaşındaki bir çocuğun seviyesine inip , onunla beraber olup , korkutmadan , panik yapmadan ona yaklaşıp!!

Bunları da biliyordum !Çünkü bunları annem ile çalıyordum, ben farkında olmadan ben bunları öğrendim, bu tip şeyler yaptığım için.

İsveç bana el verdi . İsveç’e ne zaman gitsem gözlerim yaşarır , Uçak ‘tan ineyim acayip duygular içine girerim.

İşte geçen gittim , ‘’Abdullah Gül’’ ile ‘’Abdullah Gül ‘’beni götürdü  , eşi’’ Hayrunissa’’ hanım oda gelsin oda İsveçlidir  dedi , hayda telefon ettiler gittim..

Bindik uçağa bir sürü insan ,Dışişlerinden bütün Parlementer’ler gittik Kralla yemek yedik (İsveç kralı)  adam tanıyor beni !Hükümet ‘’Abdullah Gül ‘’ ‘’ Hayrunissa’’ hanım  duygulandılar tabi onlarla ‘’İsveç’çe  konuştuk falan filan .

Benim İsveç’te ben tanınıyorum ama şimdi kaç senedir gitmiyorum.

Ben mesela geçen 2 sene evvel çaldım bir Klüpte bi baktım hep 70 yaşında 80 yaşında insanlar geldiler ne oluyor ? dedim ya biz gençlere çalıyorduk!! ben 72 yaşındayım şimdi  onlar sahne de hop hop dediler  bana,  ellerini kaldırdılar hop dediler ne oluyor,  biz dediler beraber büyümedik mi ?  Millet hepsi eşleri felan gelmişler hepsi yaşlı , taaa benim gençliğim de, 30 yaşında çaldığım parklarda çaldığım rock grupları , pop grupları bunlar dinlemeye gelen gençler,  yaw 15 sene sonra verdiğim konser İsveç’te  Stokholm’da ,

Ben gözyaşlarımı tutamadım! ağladım onlarda ağlıyorlar, öyle bir tablo ki ! olacak şey değil kimseye olmamıştır böyle.

Bir kaç sene sonra gidiyorsun bakıyorsun ta kaç sene evvel, 30 sene

Arkadaşların  ba ba ba yaşlı hepsi ve seni dinlemeye geliyorlar ,

Bak bu adamlar caz maz dinlemezler!!  o yaşta  ama ‘’Okay’’ gelmiş bizim ‘’Okay’ımız’’ var da beraber yaşıyorduk parklarda, çimenler de, çalıyorduk bilmem nerede  ‘’Stokholm daki ‘’ hayatım benim,  yani gittiğimiz yerde çaldığımız yerde bir şey bırakıyoruz.

Anladın mı ?

Bi kültür ..  O yaşıyor insanlara yaşatmak çok güzel bir şey.  Şimdi ben burayı (Okay Temiz Ritm Atölyesi) müze yapmak istiyorum,

Şimdi gidip Kültür Bakanlığı ile konuşmak istiyorum ne kadar ciddiye alacaklar.. Halbuki bu ‘’İsveç’te’’ olsa ‘’Stokholm’da’’ bunu hemen müzeye modern müze var orada  şehir müzeleri var bunları hemen köşe açılır, bi odaya ‘’Okay Temiz’’ köşesi kurulur,

Çünkü burada bir Kültür yatırımı var insanlarla paylaşmak ..

Anlatabiliyormuyum ?

 

Atölye çalışmalarınızdan Hocam bahsedebilir misiniz ?

En dikkat çeken konu bende tınlayan şu oldu..

Çocukların dikkat dağınıklığı odağı 5 dk 10 dk arasında değişirken

Siz çalışmalarınız da bunu

60 dk ‘ya çıkarıyormuşsunuz.

Sizin Atölye çalışmalarınız da bu dikkati çocuklar toplayabiliyormuş..

 

Evet doğrudur .. nasıl oluyor ?

Bir kere sabır lazım..

Bütün iş hocada bitiyor aslında, Hoca’nın çocuklara yaklaşması, onların seviyesine inmesi ,

hoca gibi değil ! Bana ‘’Okay’’ diyorlar , sürekli  ‘’Okay ‘’ öyle alıştırdım.

Ne güzel,    rahat,  gayet emin giriyorlar içeriye , geldikleri zaman böyle burası bizim yerimiz gibi arkadaş gibi çalacaksın,  beraber çalacaksın , çaktırmadan öğretiyorum, bide avantajımız var burada  ‘’Okay Temiz ritm atölyesi’’ var burada dünyanın aleti var ,

Kurbağalarla yapıyoruz, Borularla yapıyoruz  Kabaklarla yapıyoruz ,Metaller var Plastikler var ,işte Ağaç davullar var, herşey var .. Her çeşit davul ve ufak oyuncaklar var,  maskelerle müzik yapıyoruz  Korku müzikleri yapıyoruz , havada çalıyoruz , bir tanesi gitar bir tanesi davul çalıyor ötekis.i

‘’İsveç’te’’ hep biriktirdim konsantreleri , hep ne oluyor?  5 ‘er dakika 6 ‘şar dakika  bir parçaya yani bir alette 5 dk.  ondan sonra bakıyorum bıkıyor,  sonra bakıyom takkk ,   hopp hadiyin  , başka alet geliyor devreye giriyor  ,bu şekilde oluyor onun için özelliği oranın bu ‘’Okay Temiz’’ atölyesi’nin özelliği bu konsantrasyonu dağıtmadan  45 dk . 1 saati doldurmak

 

Okay temiz Ritm atölyesine katılmak çalışmalarda bulunmak için ne yapmak gerekir ?

Nasıl bir başvuru gerekiyor ?

Çocuklar benim için çok mühim  Çocuk atölyesi çocuk mühim

İsveç’te de çok büyük ilgi gördü . Şimdi bu çocuklarda 6 yaşından evvel başlıyorduk daha evvel ki seneler de  baktık ki 4 4.5 çalabiliyorlar,  hadi dedik onları da alalım

Şimdi yani 3.5 yaşında bile geliyor

Baktım 3.5 yaşında geldi ağlamaklı falan girdi içeriye,  tabi çok burası renkli bir yer  şaşırıyor annesini yanında istiyor, babasını yanında istiyor , devam ediyoruz,

Anlatabiliyor muyum?

Zaten  o yaşlarda olması lazım  doğduğu anda ! Arkadaşlarımız bizim İsveç’te  çocuk dahil bende doğarken dahil  benim çocuğumda dahil ,  doğmadan evvel annesinin karnın da oluyor,

Müzikle evde ne çalınıyorsa  burada böyle olması lazım,  yani bütün dünya da böyle olmalı, bütün benim cazcı arkadaşlarım çocukken böyle, eskiden plaklar vardı.’’Long play’ler’’ düşerdi  sonra biter pat öbürü düşerdi , bize seri yaparlardı ,10 tane plak olur  o 10 plağı üst üste koyarsın Klasik caz  ,hep o çalar evde;  çocuk onu duyar küçükken , evde eşi hamileyken de

Çünkü duyuyor!  Acayip buradan gelmek lazım ondan sonra eğitim çocuk doğduktan sonra  3 yaşında geliyor buraya bazıları bakıyorsun acayip , görüyorsun çok ilginç ,  ‘’You tube ‘da ‘’neler var  internete bir giriyorsun , 5 yaşındaki çocuk büyük orkestrada çalıyor , davul çalıyor , 2 Enstruman ı bir anda çalıyor.

Acayip tipler var böyle yani böyle eğitim ,

Ana karnındaki eğitim ,

 

Kulak konusu kulak gelişimi konusunda hocam kulak eğitimi duyum işitme açısından ifade ediyorum gelişmeyeceğini ifade eden bireyler var  siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ?

 

O çok yanlış!

Doğmadan evvel olan o eğitimlerden bahsediyorsun ,

Tabi doğduğunda öyle olan birey tabi daha avantajlı  biraz daha zaman kazanıyor,

Ama hiç bi zaman  kulak eğitilmez diye bir şey yok!!  Bizde

Ooo gelmişsin hala devam eder o,

Konservatuar’dan arkadaşlar bize kulaksız ,amma kulaksızsın derlerdi ,

Kulaksız demek yani eğitilmemiş demek yani ,

Ben Konservatuar’a gittiğimde yani ben Çatalca’nın köyünden geldim Çatalca da bizim çiftliğimiz var ,

Annem Ankara devlet konservatuar’ına yolladı,

Böyle muazzam mermer fantastik bir yer ,

O zaman Cebeci’deydi  devlet konservatuarı klasik

Gittim hiçbir ses yok ,

Piyanoya bastılar ben aa –ni- ani başka bir ses yapıyorum,  hiç duymuyorum o sesi konsantre olmamışım  , dinlemiyorum sesi  efendim bana bir ders verdi ,

Şan hocası 2- 3 saat uğraştı benle,  ‘’Okay’’ dedi bak içine gir ,düşün dedi  ,  gözlerini kapat , şurda hisset ,  3 ses duymaya başladım .

3 Ses’i duydum 2 saat içerisinde, demek ki hiç panik yapmayacaksın,  konsantre işi çok önemli, ve en iyi şekilde geçtim demek ki eğitimsizmiş kulağım ,

Ama sonra doğuştan absolit olanlar var, doğuştan çok iyi duyanlar var .

Onlar tabi biraz avantajlı ! tabi ne için avantajlı ?

Bi işe yaramıyor aslında ! Absolit kulak denen seni  rahatsız eder .

Ay o ses yanlış vay bu ses  vay  öteki , ovv ,  akortsuz demeye başlarsa takılır ,

Efendim ama bunun içerisinde örnekler var ,

Aydın Esen piyanist ,

Ondan sonra yanlış ses yoktur diyor  tabiatta

Yok tabi herşey . kabul edeceksin

Bizim orkestraya çalarken  , plak yaparken ….

 

Sevgili okuyucularım devamı bir sonraki sayımız da olacak ,

Ritimsiz geçirmediğiniz yeni yıllara olsun

Sevgiler

 

 

 

 
Toplam blog
: 46
: 193
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1982 yılı İstanbul doğumluyum. ilk öğrenimi'mi İstanbul'da tamamladım. 2008 yılında Yıldız Teknik..