Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '14

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

"Şiir kitabı yazdım satar mı?"

"Şiir kitabı yazdım satar mı?"
 

www.aliozdemir.net


 
Hasbelkader 19 yıldır kitap yazıp yayınlayan bir vatandaşım. Bugüne kadar yaşadıklarımı yazsam vay benim ülkem diye oturup ağlarsınız.
 
Kitap yazarken yaşadıklarım inanılmaz derecede dramatik ve caydırıcı. Herkes bedava olarak kitap talep eder. Vergi, nakliye, depolama, personel, iletişim, reklam, tahsilat, kırtasiye, internet, aydınlatma, boya, kağıt, karton, tutkal, cilt, ambalaj, kargo, promosyonlar derken zarar etmeniz bile söz konusudur.
 
Son 5 yıldır tarafımı arayan 15-60 yaş arası insanlarımız şiirleri olduğunu, bunları kitap olarak çıkarmak istediğini sıklıkla iletiyor. Yazma şevklerini kırmak istemiyorum ama şunu dürüstçe dile getirmek istiyorum. Yayınevlerinin yüzde 99'u şiir kitabını basmak istemiyor. Çünkü şiir kitapları çok zor satılıyor. Satılmayacak bir ürünü piyasaya sürmek para ve emek kaybından başka bir anlam ifade etmiyor.
 
2000 adet şiir kitabı bastık diyelim. Bunun için ortalama 5000 - 6000 TL para yatıracağız. Kitapları 5-10 adet olarak kitapçılara konsinye (satıldıkça parası ödenecek biçimde) yollayacağız. Kitaplar raflarda 6-12 ay kalıp küflenecek. Satılmayanlar iade edilecek. 2000 kitabın 100 kadarı zorlukla satılmış, 1900 tanesi geri iade edilmiş olacak. Böyle bir riski kimse almak istemez.
 
O nedenle şairlere, şiir severlere boşuna yorulmayın, kimseyi de yormayın diyorum.
 
Roman, hikaye, öykü gibi konularda yazılmış kitapların da satış şansı çok azdır. Zira tanınmamış yazarların eserlerini almak isteyenler çok az olmaktadır. Fiyatı çok ucuz tutarak ürün satmak bir seçenektir. Ucuza satış yayıncıya ve yazara para kazandırmayacağı için tercih edilen bir yol değildir.
 
200-300 sayfa bir kitabı 10-30 TL arası fiyattan satmadıkça yayıncının kazanç elde etmesi mümkün olamamaktadır.     
 
Ali Özdemir
Web: www.aliozdemir.net
E-posta: aozdemir53@hotmail.com
Tlf.: 0505 220 83 85
 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..