Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '09

 
Kategori
Güncel
 

“Türkiye’nin yüzde 90’ı etnik olarak Türk değil”

“Türkiye’nin yüzde 90’ı etnik olarak Türk değil”
 

Devrim Sevimay, Prof Celal Şengör. Resim: Milliyet


Milliyette Devrim Sevimay’ ın Prof. Dr. Celal Şengör ile yaptığı bir söyleşiyi okudum az önce. Söyleşi oldukça ilginçti ve şu paragrafla başlıyordu.

"Bilim dünyası zaten tanıyordu, bizler 1999 depreminden sonra keşfettik. Önceleri gözümüz papyonuna takıldı, ama kısa sürede alıştık. Ne düşünüyorsa olduğu gibi söylemesini yadırgıyorduk, derken onu da kanıksadık. Dünyaca kabul gören bir bilim adamı olduğunu öğrendikçe hele de deprem konusunda ne diyeceğini merakla bekler hale geldik. Asker, darbe, demokrasi hakkında söyledikleri ise ya bir kesimin derdine tercüman oldu ya da “Türkiye’nin asıl derdi işte bu mantık” dedirtti. Sonuçta hep dikkatleri üzerine çekti, hep tartışma yarattı. Bugün de büyük bir olasılıkla o tartışma konularına biraz daha eklenecek. Ama şimdi izninizle önce Yeni Yokoluş Teorisi... Hocanın 150 yıllık problemi çözdüğü teorisi neymiş bir anlayalım, gerisini tartışması zaten kolay."

“Permiyen Devri” ne demek?
Bundan 250 milyon yıl önce bitmiş olan jeolojik bir devir.

Bizim için niye önemli?
Çünkü o devirde dünyanın yaşam tarihinin en önemli ikinci krizi meydana geliyor.

Birincisi?
Birincisi 2,5 milyar yıl önce ilk kez oksijen üreten bakteriler ortaya çıkıp eski türün canına okuyor. Bizler de o sayede var olabiliyoruz.

Peki Permiyen Devri’ndeki kriz ne?
Permiyen’de dünyadaki canlıların yüzde 95’i ortadan kalkıyor.

Niye?
Üç teori var: Kimi “Aynı 65 milyon yıl önceki Tebeşir Devri’nde olduğu gibi Permiyen Devri’nde de meteor düşmüş olabilir” diyor, kimisi “Tunguska volkanları patlamıştır” diyor. Bir de Japonlar “Bütün okyanuslar zehirlenmiş olabilir, ondan yok olmuşlardır” diyor.

Bilim adamı Şengör’ ün Jeoloji yanında, Marx, Stalin, Lenin, Hitler’ den tutun da askeriyeye kadar uzanan yelpazede oldukça ilginç, oldukça yeni, farklı söylemleri var. Yeni değildir belki ama ben yeni okuduğum için öyledir.

Şengör' ün Amerikan Jeoloji Cemiyeti tarafından bir ay gibi çok kısa bir sürede kitaplaştırıldığını söylediği teorileri, özellikle çevrecilerin çok ilgisini çekmiş. Şengör' ün teorileri, sadece Türkiye' de değil tüm dünyada çok konuşulacağa, çok yankı uyandıracağa benziyor.

Profesör Şengör’ ün teorilerini çürütmek için, eminim ki birçok bilim adamı kolları sıvayacak, uzun soluklu bir çalışma temposunun içine girecekler. Sonuç ne olur bilinmez ama bu teorilerin önemli bir araştırmanın, tartışmanın önünü açacağı kesin.


Söyleşinin ara başlıkları da oldukça ilginç. Mesela:

“Bizim şoför genelkurmay başkanı, ben de Führer’dim”
“Bilime en çok katkısı olan millet Almanlardır” denebilir mi?
Tartışmasız, kesin...

Hitler dönemini de katıyoruz...
Hem de nasıl... Ben 14 yaşımdayım. Babamla beraber TV seyrediyoruz: Ay’a iniş... Muhteşem bir şekilde Ay’a Kartal indi, içinden zıp zıp zıp Amerikalılar çıktılar, bayrağı dikecekler... Babama dedim ki, “İyi bak o bayrağa, üzerinde gamalı haçın dalgalandığını göreceksin.” Çünkü Ay’a inen o Kartal’ı yapan kim; Hermann Oberth. Kapsülü oraya götüren Satürn roketini kim yaptı? Werner von Braun. Bu ikisi Hitler’in bilim adamı.

14 yaşında niye biliyordunuz bunları?
Çok ilgiliydim. İkinci Dünya Savaşı’na dair o yaşta 149 cilt kitap okumuştum. Babam bana Rus cephesindeki komutanları say dese, hepsini sayardım.

“Ben darbeci değilim, ne görüyorsam onu söylüyorum”

Yokoluş Teoriniz sayesinde bir kez daha gördük ki siz dünyaca ünlü, Türkiye’nin de gururu olan bir bilim adamısınız...
Öyle diyorlar...

Peki hocam durum böyleyken neden mesele askere, darbeye, demokrasiye gelince başka bir hale bürünüyorsunuz?
Hayır, ben hep aynı tutumumu devam ettiriyorum, hiçbir değişiklik yok bende.

Ama asker meselesine geldiğinizde iş biraz dağılıyor...
Bilimde ne yapıyorsam, o konuda da aynısını yapıyorum. Ne görüyorsam onu söylüyorum. Veriler veriyorum. Mesela bu yıl Harp Okulu’na müracaat ne kadar; 33 bin kişi. Kaç kişi alacaklar; 120 kişi.

Neyin kanıtı bu?
Kalitenin kanıtı tabii ki, 33 binden 120’yi seçmek ne demek...

Bu kadar kalitelilerse mesela neden içlerinde Ergenekoncuları da barındırmışlar?
Gayet basit: Hiçbir toplum mükemmel değildir. Her toplumdan garibanlar, sahtekarlar çıkar. Bilim adamları arasından çıkmıyor mu, gazeteciler arasında yok mu? Ama bu olaylar ne olursa olsun bize ordunun tamamının kalitesi hakkında bir şey demez. Dünyanın en kalitelisidir Türk ordusu... Bunu da gittiğim her yerde söylüyorum. Deprem konusunda bilimsel önlem alan tek kurum. Marmara Denizi’ndeki tüm araştırmaların temelini atmamızı sağlayan onlar. Fransız Araştırma Filosu’nun en büyük gemisi gelmiş; Dışişleri’nin altı aydır göndermediği izin için Çanakkale’de beklerken, sorunu 15 dakikada çözen yine onlar.

“Marx’ın dedikleri zırvadır”

Ordunun disiplini ve bilime olan saygısına diyecek bir şey yok ama aynı ordu yıllarca “Kürtler yok” deyip, sonra da “Aaa varmış” diyor; bu bilimselliğe uyuyor mu?
Bu oldu. Buna ben de şahidim. Menemen’de bir komutan “Kürt yoktur” deyince ben de “Dalga mı geçiyorsunuz?” demiştim. Peki ama, Kürtün etnolojik kökenini araştırmak ordunun görevi mi? Senin bir Kürt enstitün var mı? Prof’larının yayımladığı ciddi bir araştırma var mı? En başta senin prof’ların “Kürtçe diye bir dil yoktur” demiyor mu?

İyi de Kürtün Kürt olduğunu anlamak için enstitü mü gerekiyor?
Bunları araştırmak, ortaya çıkarmak, savunmak üniversitenin görevi. Ama bizde üniversite yok. Olmayınca asker böyle saçma şeyler yapabiliyor. Ona bakarsan Türkiye’nin yüzde 90’ı etnik olarak Türk değil. Hepimiz dönmeyiz. Ama sıkıysa söyle bakalım.

Evet. Baştan sona ilginç olan ve önemli şeyler söyleyen söyleşi belki gözünüzden kaçmış olabilir diye paylaşmak istedim.

Umarım iyi bir şey yapmışımdır ve eminim ki bu söyleşiyi okumak hepimize çok şey katacaktır.

Söyleşiyi yapan ve bizlere ulaştıran Devrim Sevimay’ a, Milliyet com tr ve tabii ki Prof. Şengör’ e teşekkürler.

Söyleşinin tamamı için lütfen tıklayın.


http://www.milliyet.com.tr/Pazar/HaberDetay.aspx?aType=HaberDetay&KategoriID=26&ArticleID=1106272&Date=14.06.2009&b
=

Celal Şengör kimdir?

http://www.iyibilgi.com/haber.php?haber_id=51827

Orhan Bursalı kimdir? :))

http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=orhan+bursal%C4%B1

 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..