Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '13

 
Kategori
İlişkiler
 

“Webcam karşısında elbiselerimi çıkardım,” boyun eğmeyin

“23 yaşında bir genç kızım. Bundan 6 ay kadar önce internet üzerinden bir adamla tanıştım.

İlk zamanlar bana güven verdi. Nişanlımdan da yeni ayrılmıştım. Sorunlarımı dinliyor, akıllıca çözümler buluyordu. Sonra yakınlaştık.

Bir akşam, internet üzerinden sohbet ederken benden elbisemi çıkartmamı istedi. Ben de bu hatayı yaptım.

Daha sonraki zamanlarda arada bir buluşmaya başladık. Bu adamın sürekli benden para istemesi ve hep yalan söylemesinden dolayı ondan ayrılmaya karar verdim.

Ayrılmak istediğimde ‘Ben istemedikçe benden ayrılamazsın, ayrılmaya kalkarsan, çıplak görüntülerini internete koyarım,’ dedi.

Ben buna rağmen onunla bir daha görüşmemeye karar verdim.

Ancak bir aydır üzerimdeki baskısı devam ediyor, telefon açıyor, mesaj çekiyor.

Ne yapacağımı bilemiyorum, uykularımı kaybettim. Bir arkadaşımın önerisiyle size yazıyorum, bana yol gösterin."

 ***

Değerli okurum, şantaja boyun eğmemekle doğru yapmışsınız. Bundan sonra da asla şantaja boyun eğmeyin.

Ne yazık ki bu tür eylemlerin çok sayıda mağduru var. Bu konuda herkesin dikkatli olması gerekiyor.

***

İşte haklarınız:

Bu kişi hakkında özel hayatınızın gizliliğini ihlal ve şantaj nedeniyle şikayette bulunabilirsiniz.

Şikayet dilekçenize kanıtlarınızı da ekleyin. Elinizdeki mailler de önemli kanıttır.

Ayrıca bu eylemlerinden dolayı manevi tazminat davası da açabilirsiniz. Bunları yapın ki bu tür insanlar bir başkasına benzer acıları yaşatmasın.

***

İşte size karşı işlenen eyleme ilişkin TCK maddeleri:

Özel hayatın gizliliğini ihlâl

MADDE 134. -(1) Kişilerin özel hayatının gizliliğini ihlâl eden kimse, altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır. Gizliliğin görüntü veya seslerin kayda alınması suretiyle ihlâl edilmesi hâlinde, cezanın alt sınırı bir yıldan az olamaz.

(2) Kişilerin özel hayatına ilişkin görüntü veya sesleri ifşa eden kimse, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Fiilin basın ve yayın yoluyla işlenmesi hâlinde, ceza yarı oranında artırılır.

Şantaj

Madde 107 -(1) Hakkı olan veya yükümlü olduğu bir şeyi yapacağından veya yapmayacağından bahisle, bir kimseyi kanuna aykırı veya yükümlü olmadığı bir şeyi yapmaya veya yapmamaya ya da haksız çıkar sağlamaya zorlayan kişi, bir yıldan üç yıla kadar hapis ve beşbin güne kadar adlî para cezası ile cezalandırılır.

(2) (Ek: 29/6/2005 – 5377/14 md.) Kendisine veya başkasına yarar sağlamak maksadıyla bir kişinin şeref veya saygınlığına zarar verecek nitelikteki hususların açıklanacağı veya isnat edileceği tehdidinde bulunulması halinde de birinci fıkraya göre cezaya hükmolunur

***

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..