Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2006 ÖSS Sözel Tokat 3. sü Selcan Ekicier'in başarı sırrı

Say-2 İL 5. VE SÖZ-1 il 3. tokat fen lisesi ve bilgi dershanesi öğrencisi Selcan Ekicier “ Tokat’ta da ÖSS ye hazırlanmak için yeterli imkanlar var”
SORU- Selcan hanım bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okullarda okudunuz ?

SELCAN EKİCİER- 22.Ekim.1988 Tokat doğumluyum. İlköğretimi GOP ve İbni Sina İlköğretim okulunda liseyi Tokat Fen Lisesinde okudum.

SORU- Bize ÖSS başarınızdan bahseder misiniz ? Bu başarıyı daha önceden beklemekte miydiniz ? ÖSS çalışmaya ne zaman başladınız ?

SELCAN EKİCİER- Sayısal-2 puanında il genelinde 5. ülke genelinde 511. oldum.Sözel 1 de ise il 3. sü oldum

Sınavımın daha iyi geçmesini dilemekteydim. Çünkü ÖSS benim için en kötü geçen sınavımdı. Ama gene de sonuçlarının güzel geleceğini tahmin etmekteydim. ÖSS hazırlık uzun bir süreç. Üniversiteye belki ilköğretimden itibaren hazırlanmaktayız. Ama en çok lise 1 den sonra yoğunlaştım.

YORUMU – İlköğretimden itibaren test çözerek, dersi derste dinleyerek ve devamlı tekrar yaparak insan bu güzel başarıları tabii ki elde eder.

SORU- Selcan bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Ailenin ÖSS ye katkısı ne oldu?

SELCAN EKİCİER- Ben babamı 6 yaşındayken bir trafik kazasında kaybettim. Babam Fizik öğretmeniydi. Annem ise ev hanımı . Ailem özellikle annem başarımın mimarı. Çünkü benim için, benim başarım için çok emek verdi. Desteği ile daima benim motive olmamı sağladı.

YORUMU- 1987 yılında Tokat’ta dershaneciliğin gelişmesi için çaba harcayan değerli hocam Ömer Ekicier ve ailesinin ilerde böyle başarılı çocuklar yetiştireceğini her zaman tahmin etmekteydik ve gerçekten de Selcan başarısı ile tüm Tokat’ın gururu olarak eğitimde aile faktörünün önemini daha iyi gösterdi.

SORU- okul , dershane , arkadaş, akrabalık gibi çevrenin ÖSS başarısında ne etkisi oldu Selcan HANIM?

SELCAN EKİCİER- Özellikle okul ve dershane ortamı sınava hazırlıkta çok önemli. Çünkü vaktin büyük çoğunluğu o ortamda geçmekte.

YORUMU- Okul ve dershanesini önemseyen ve o ortamlardan en çok faydayı sağlayan insan başarılı olarak bu maratonu tamamlayacaktır şüphesiz.

SORU-Kitap okumayı sever misiniz Selcan Hanım ? Bunun ÖSS de ve okul hayatında sana etkisi ne oldu?

SELCAN EKİCİER- Çok kitap okumaya gayret etmekteyim.özellikle Kişisel Gelişim kitaplarını sınava hazırlandığım dönemde çok okudum. Bunun okuma hızını ve okuduğunu anlama da büyük katkısı olduğunu gördüm.

YORUMU- kİŞİSEL Gelişimi keşfeden ve bu konuda kitaplar okuyarak gelişmeye bakan insanlar her zaman diğerlerine nazaran önde geçirirler ÖSS yi.

SORU- Arkadaşlıkta nelere dikkat edersin ve bunun sana ne katkısı oldu?

SELCAN EKİCİER- Arkadaşlarımın genelde beni motive edici olmasına dikkat etmekteydim. Çünkü ortak bir hedefiniz olunca birlikte daha güzel vakit geçirmektesiniz .

YORUMU- Arkadaşlıklar ırmaklara benzer.Sizi gittikleri yere taşırlar . Yani iyi yere gidiyorlarsa iyi kötü yöne gidiyorlarsa kötü yöne.

SORU- Daha önce Üniversite tamamlamış insanlardan faydalandınız mı nasıl ?

SELCAN EKİCİER – Tabii ki faydalandım.Özellikle bu insanların tecrübelerinden çok faydalandım.

YORUMU- Tecrübeden sadece öğrenciler değil herkes faydalanmalı.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadın mı nasıl aştın?

SELCAN EKİCİER- Genelde sınav kaygısını fazla yaşamadım

YORUMU- Palanlı programlı çalışanlar genelde kaygı yerine kendilerine güven duyarlar.

SORU- Bize bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız ?

SELCAN EKİCİER- Hafta içleri vaktimin çoğunluğu okulda geçmekte idi. Okul çıkışlarında dershaneye etütlere ve soru sormaya gidiyordum. Evde de vaktimin büyük çoğunluğunu test çözerek geçirmekte idim. Hafta sonları ise öğleden önce dershanede oluyordum. Öğleden sonra duruma göre bazen çalışmalarımı bazen yoğunlaştırıyor, bazen de dinlenmekteydim.

YORUMU- Kendini yormadan bir program yaparak buna uymak ve zamanını iyi kullanmak insana her zaman başarı getirir zaten.

SORU- Hangi Üniversitede okumak istemektesin neden?

SELCAN EKİCİER- Tıp okumak istemekteyim.Çünkü insanlara yardım etmeyi sevmekteyim.

YORUMU- Son senelerde öss yi derece ile kazananlar hep Tıp Fakültesini tercih etmişlerdir.İnşallah hepsi de mezun olunca hizmet yeri olarak Tokat’ı seçerler.

SORU- ÖSS adil mi sence? Alternatif önerileriniz var mı ÖSS ye?

SELCAN EKİCİER-ÖSS nin adil olduğunu düşünmemekteyim.Çünkü bir gencin performansını sadece 3 saat 15 dakikada ölçüleceğine inanmamaktayım. Özellikle bu sınav bizim önemli bir karar almamızı gerektirirken. Meslek seçiyoruz ve hayattaki duruşumuzu belirliyoruz. Ama bu sorunun çözüleceğini düşünmüyorum . Çünkü talep çok fazla.

YORUMU- ÖSS gençleri ne kadar tatmin etmese de gene çalışarak bu sistemden faydalanmaya bakmaları lazım.

SORU- Tokat’ta yaşamanıza rağmen başarılı olmanızı neye bağlamaktasınız ?

SELCAN EKİCİER- Ben eldeki imkanların en iyi şekilde değerlendirilmesi gerektiğine inanmaktayım. Çünkü Tokat’ta da eldeki imkanların değerlendirilmesi için gerekli olan imkanlar var.

YORUMU- İnsanın ÖSS ye çalışması için yaşadığı mekanın ve zamanın önemli olmadığı bu imkanlarla da görülmekte.İnsan başarmak isterse Hakkari’deki insanda İstanbul’daki insanda başarabilmekte işte.

SORU- ÖSS de rehberlik ve Kişisel Gelişimin öneminden bahseder misiniz ?

SELCAN EKİCİER- Rehberlik bu dönemde önemli.Çünkü zaman zaman motivasyonumuzun düştüğü , ders çalışmaktan sıkıldığınız anlar olmakta. O zaman sizin tekrar motive olmanızı sağlayacak bir öğretmen şart.

YORUMU- Gençler motivasyon düşüklüğünü rehber öğretmenleri, kişisel gelişim kitapları ve dergileri, hayata pek olumlu bakan tatlı dilli ve güler yüzlü insanlarla arkadaş olarak atabilir.

SORU- 2007 de ÖSS ye girecek olanlara ve ailelerine neler önereceksiniz?

SELCAN EKİCİER- ÖSS ye girecek olanlara derslerine günü gününe biriktirmeden çalışmalarını önermekteyim. Çünkü başkaları için değil kendimiz için bir şeyler yapmaktayız. Yaptığımız her çalışma bizi hedeflerimize bir adım daha yaklaştıracak.Amaç çok soru çözmek değil, kaliteli soru çözmek olmalı. Bu yüzden tecrübelerine ve bilgilerine inandıkları kişilerden yardım almalı, tavsiyelerini dinlemeliler. Ailelerde çocuklarının zor bir dönemden geçtiklerinin farkında olarak onlardan desteklerini esirgememeliler Çünkü bu dönem çok yoğun ve çok stresli

YORUMU- SELCAN kardeşimiz her zaman anlattığımız gibi planlı ve programlı çalışarak tecrübelerden faydalanarak, kişisel gelişim rehberliği önemseyerek, her zaman başarıya ulaşmış.Okulu FEN Lisesi Ve Dershanesi ile Ekici ailesi ile onun bu kadar gelişimine katkısı olan annesini tebrik ediyor, bizim yetişmemizde emeği olan rahmetli babası öğretmenimiz Ömer Ekicier’e rahmetler diliyoruz.Selcan’ın başarışlı bir doktor olarak Tokat’ımıza hizmet etmesini bekleriz.

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..