Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '08

 
Kategori
ÖSYS
 

2007 ÖSS Tokat 5. Tuba Nur Eroğlu'nun başarı sırrı

SORU – Merhaba Tuba Nur Kardeşim, ÖSS de göstermiş olduğunuz üstün başarınızdan dolayı sizi kutlarım. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?

TUBA NUR EROĞLU- 1989 Diyarbakır doğumluyum. İlköğretimimi 4. sınıfa kadar Tokat Cumhuriyet İlköğretim Okulunda, 5. sınıfta Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği İlköğretim Okulunda tamamladım. Ortaokulu de Plevne İlköğretim Okulunda tamamladım. 2008 yılında o zamanki ismi ile LGS olan ve bugün OKS olarak tanımlanan sınavla Tokat Fen Lisesini kazandım ve hazırlık sınıfı ile beraber 4 sene okuyarak bu okuldan mezun oldum.

SORU- bize ÖSS deki başarınızdan bahseder misiniz ? İl ve ülke genelinde kaçıncı oldunuz ve bu başarıya kaç tane net yaparak ulaştınız ?

TUBA NUR EROĞLU- 0.8 AOBP çarpımıyla 369.640 puanla EA 1 den Tokat’ta 5. sıradayım.Türkiye genelinde ise aynı çarpımla 2171. sırada yer aldım. Toplam 180 sorudan 15 yanlışım, bir tane de boşum var. Bu başarıyı bekliyor muydum? Beklemiyordum desem yanal olur.Zaten insan böyle bir şeyi kafasına koymadan başaramaz bence. Yani ben bu işin en başında çalışmaya başlarken böyle bir beklentim ve inancım vardı.

SORU- Bize Ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar ? Kardeşleriniz nerede okur ? Onların bu başarınızda etkisi nedir ?

TUBA NUR EROĞLU- Annem lise mezunu. Üniversiteyi çeşitli nedenlerden dolayı 3. sınıftan terk etmiş ve sosyal hayatında çok aktif olan bir ev hanımı.Baban ise Gaziosmanpaşa Üniversitesi Matematik Bölümü öğretim üyesi Adem Eroğlu.Benden küçük 2 kardeşim var.Birisi bu sene OKS ye girdi ve Tokat Anadolu Lisesini kazandı. Diğer kardeşim ise bu sene ilköğretim Okuluna başlayacak.Ailemin benim başarımda katkısı çok büyüktür. Sessiz bir çalışma ortamına sahip olmam , Ümitsizliğe düştüğüm anda motive edilmem , işin esası biraz da şımartılmam , hep onların sayesindedir.Ayrıca ailede herhangi bir baskı olmaksızın bu sınavlarda neden başarılı olmam gerektiği bana kavratılmıştır.Bu konuda onlara çok şey borçluyum.

SORU- Kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın sizlere ÖSS süreci ve hayatta başarınızı artırıcı ne etkisi olmuştur ?

TUBA NUR EROĞLU- Ben bir kitap kurduyum diyebilirim. Kitap okumayı ve kitapların içinde kaybolmayı çok severim.Genelde roman okumayı tercih ederim.Ama kişisel Gelişim kitaplarını da elimden pek düşürdüğüm söylenemez. Kitaplara çok şey borçluyum. Kitap okuma sevgim sayesinde Türkçe netlerim 28 veya 29^’un altına hiç düşmedi.Zaten sınavda da tüm Türkçe sorularını doğru yaptım.Ayrıca bu sayede sınav bitmesine neredeyse 1 saat kala tüm soruları gözden geçirmiş oluyordum. Geriye sadece beni zorlayacak 1 veya 2 soru kalmaktaydı.

SORU- Arkadaş seçimine dikkat eder misiniz ? Sizce arkadaş insana ÖSS ve hayatta ne kazandırmakta insana ?

TUBA NUR EROĞLU- Sadece sınav döneminde değil, hayatın her safhasında arkadaş seçiminin çok önemli olduğuna inanırım. Çünkü arkadaş çoğu zaman insanı ailesinden bile daha yakın etkileyecek olan kişidir.Doğru arkadaşta her zaman insanı doğru ve iyi şeyler yapmaya yönelten ve karşısındakinden bir çıkarı olmayan (yani sırf yalnız kalmayalım gibi sebeplerle) arkadaşlık kuran kişidir.Böyle bir arkadaşta tabii ki insanı başarıya götürür. Gerçek dostlarım bu maratonda beni yalnız bırakmayan, yağabileceğimize dair inancımızı artıran kişilerdir. Başarımda onlarında payı vardır.

SORU- ÖSS ye çalışmaya ne zaman başladınız ? Bize son bir yılda ÖSS hazırlıkta bir hafta sonu ve hafta içi çalışma programınızı anlatır mısınız ?

TUBA NUR EROĞLU- ÖSS ye çalışmaya son 1 yılda başlamadım. Belki son bir yılda daha düzenli ve daha hızlı çalışma temposu tutturdum. Ama lise 1 ve lise 2 de de çok fazla çalışmasam bile dersi derste anlamaya ve konuların mantığını kavramaya gayret gösterdim.Hafta içleri okuldan sonra eve geldiğimde o günün akışına göre bir çalışma düzeni ve planı oluşturuyordum. Bu durum hafta sonu ve hafta içinde aynıydı.Yani sürekli olarak bir çalışma programı oluşturmaktaydım.

SORU- ÖSS sistemi adil mi? ÖSS ye alternatif önerileriniz var mı ?

TUBA NUR EROĞLU- ÖSS adil diyemem belki ama şu anki şartlar Türkiye’nin mevcut durumu içerisinde böyle bir sınav şart ama tabii ki tek sınavla sınırlı kalınması yerine birkaç sınav yapılıp, ortalamanın alınmasının daha doğru olacağını düşünmekteyim. Başarılı olan öğrenciler böylece daha iyi anlaşılır.

SORU- Tokat’ta yaşamanıza rağmen bu başarıyı elde etmenizin sebebi nedir? Tokat’ta yaşamak ÖSS başarısı konusunda bir avantaj mı yoksa dezavantaj mı ?

TUBA NUR EROĞLU- Bence ÖSS Başarısının yaşadığınız şehirle alakası yok.Yani Tokat’ta yaşamamızın bir avantajı veya dezavantajı yok.Bence iş kişide bitmekte.İstiyorsanız her şeyi başarabilirsiniz ?

SORU- ÖSS başarınızda aile, akraba, komşu gibi yakın çevre faktörlerinin size ne gibi katkısı oldu ?

TUBA NUR EROĞLU- ÖSS başarımda ailem, arkadaşlarım, dershanem tabii ki etkili oldu.Ama asıl etken bendim. Söylediğim gibi her şey sınava girecek kişide bitmekte. Ailem ve arkadaşlarım beni motive etmede daha çok etkili oldu.

SORU- Dershanelerin ÖSS başarısında katkısını nasıl bulmaktasınız ?

TUBA NUR EROĞLU – Dershane seçimi başarı için çok önemli bir etken bence. Çünkü bulunduğunuz durumdaki öğretmenlerin size karşı tutumu bu maraton sırasında başarınızda büyük katkı sağlıyor. İşte bu yüzden ben Tokat’ta yeni açılmış bir dershane olmasına rağmen adını yaptığı derecelerle duyurmuş, bir dershaneyi yani Ankara Dershanesini seçtim. Bu seçimde yanılmadığımı da elde etmiş olduğum sonuç bana gösterdi.Dershanenin kabin sistemi sayesinde hocalara istediğim her an ulaşabiliyordum. Anlamadığım konularda soruları istediğim kadar tekrarlama imkanına sahiptim.Normal ortalamanın üstünde olan öğrencilere bir çok dershane özel ilgi uygulamakta ve olanda öğrencilere olmakta. Yani zaten kazanabilecek kapasitede öğrenciyi , ya da zaten derece yapabilecek olan bir öğrenciyi alıp özel bir çalışmaya tabi tutmak ve ona Üniversiteyi kazandırdığını iddia etmek, ne kadar doğru? Ben dershanemde asla öyle bir şeyle karşılaşmadım. Öğretmenlerim herksi motive etmekte ve kimsenin de ümitsizliğe düşmesine izin vermiyor. İsteyen öğrencinin kazanamama gibi bir durumu yoktu. Ayrıca yıl içerisinde verilen verimli çalışma teknikleri ve motivasyon seminerleri de öğrenciyi kazanmaya yönelik etkileyen önemli faktörlerdendi.Ankara Dershanesi fiziki şartları ve öğretmen kadrosu ile eğitimin başkentiydi benim için diyebilirim. Öğrenciler dershane seçmeye kulaktan dolma bilgilerle karar vermesinler. Bir kere olsun bütün dershaneleri gezip, bir iki dersse katılsınlar. Böylece hem verdikleri para boşa gitmemiş olur , hem de istedikleri yere gitmek için önemli bir etkeni garanti altına alırlar.

SORU- Senden önce ÖSS de başarılı olmuş, meslek sahibi insanlardan faydalandın mı nasıl ?

TUBA NUR EROĞLU –Hayatta başarılı olmuş in sanlardan genelde bu başarıya nasıl ulaştıklarını ve başarılarındaki etkenleri soruyordum.Ayrıca hangi mesleği seçeceğime karar vermeden önce çeşitli mesleklerden insanlarla meslekleri hakkında konuştum.

SORU- Sınav kaygısı ve stresi yaşadınız mı nasıl aştınız ?

TUBA NUR EROĞLU- Ben sınav kaygısı ve stresi yaşamadım diyemem ama bu beni çok etkiledi de diyemem. Olması gerektiğinde beni etkileyecek kadar bir kaygı yaşadım. Bunun da bende bazen gerekli olduğuna inandığım için aşmaya çalışamadım bu kaygıyı.

SORU- Bütün bu başarınıza rağmen gene de işsiz kalacağınıza dair kaygı yaşamakta mısınız ?

TUBA NUR EROĞLU- Tercih ettiğim bölümde işsizlik kaygısı yaşayacağımı pek sanmıyorum. Çünkü doktor olmak istemekteyim.

SORU- Hangi Üniversitelerin hangi bölümlerini tercih ettiniz ve okuldan sonra hayatta hangi mesleği yapacaksınız neden ?

TUBA NUR EROĞLU- İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi , Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi gibi bölümleri tercih ettim. Doktor olmayı hiç istemezken sınava bir ay kala fikirlerim değişti. Bana en uygun mesleğin bu olacağına karar verdim. İnsanlara yardım etme duygusunu yaşamak istemekteyim. Kendimi doktor olarak hayal ettiğimde mutlu olmaktayım. Yani okuduğum 12 yılın üzerine bir 6 yıl daha okumayı göze alacak kadar istiyorum doktor olmayı.

SORU- Rehberlik, kişisel gelişim , motivasyon gibi kavramlardan faydalandınız mı nasıl ?

TUBA NUR EROĞLU – Bence kişinin kendini başaracağına inandırması en önemlisi. Yani inandığımız ve kendimize güvendiğimiz takdirde derece yapmak işten bile değil.

SORU-2008 de ÖSS ye girecek olanlarla onların anne ve babalarına derece yapmış bir öğrenci olarak neler anlatacaksınız ?

TUBA NUR EROĞLU- 2008 de ÖSS ye girecek arkadaşlara şunu söylemek istemekteyim. Önemli olan çok fazla çalışarak kendinizi yıpratmanız değil, sistemli çalışmanız ve dersi derste anlamanız , gerisi de çalışabileceğiniz soru tiplerine kalmakta. Ailelere tavsiyem çocuklara baskı yapmasınlar. Bu sınavda başarılı olmasa bile çocuklarını hep bu şekilde sevmeye devam edeceklerini hissettirsinler.

İlginize teşekkür ederim.

TURAN YALÇIN/TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..