Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '18

 
Kategori
Siyaset
 

24 Haziran Seçimlerine Doğru, Didim İlçemiz İçin Bir Değerlendirme...

24 Haziran Seçimlerine Doğru, Didim İlçemiz İçin Bir Değerlendirme...
 

Karikatür: Mehmet Tevlim


Didimlilerin özellikle Didimli kadınların siyasete ilgisi çok yoğundur…

Dünün köyü Didim, bugün seçmen sayısı olarak Tunceli, Bayburt, Ardahan gibi illerimizi geride bırakarak 61.000 seçmene ulaşmış durumdadır…

Didimliler, 24 Haziran’da 166 sandıkta oy kullanacaklar. Seçmen yoğunluğu en fazla 13.905 seçmenle Efeler Mahallesinde gözüküyor…

Didim, ülkemizin her bölgesinden göç alan bir ilçemizdir. Didim’i tercih edenlerin sosyo, kültürel ve siyasal yapılarına baktığımız zaman sosyal demokrat anlayıştaki kişilerden oluştuğu görülüyor. Bu yönüyle Didim CHP’nin kalesi görünümündedir… Yerel seçime doğru CHP’den Belediye Başkanı adayı olmak isteyenlerin sayılarının çokluğu da bu yapıya dayanmaktadır…

24 Haziran’da ülkemizin geleceğini çok yakından ilgilendiren çok önemli Cumhurbaşkanlığı ve milletvekilliği seçimleri yapılacak… Partili Cumhurbaşkanlığı-başkanlık- sisteminin meclisi dışladığı, tek adam hükümranlığını getirdiğini kısa sürede de olsa görmüş olduk. Son dönemlerde ekonomi dâhil, dış ilişkilerde, eğitimde, sağlıkta yaşadığımız sıkıntıların temeli de budur…

Seçime AKP, MHP ve BBP’nin oluşturduğu Cumhur İttifakı ile CHP, İYİ Parti ve SP’nin oluşturduğu Millet İttifakı ve hiçbir ittifakta yer almayan HDP ve diğer partiler katılacaklar…

Tüm bu veriler ışığında Didim ilçemiz için bir değerlendirme yapmaya çalışalım…

İlimizin milletvekili listelerini hepimiz gördük. Listeler tüm partiler açısından pek olumlu karşılanmadığını düşüyorum. AKP listesinde Didimli Hilmi Yıldırım olsaydı, AKP Didim’de önemli bir sıçrama yapabilirdi. CHP listesinde ise Didimliler ilk üç sırada bir kadın milletvekilini görmek istiyorlardı… Kadınların siyasete çok fazla ilgi duyduğu ilçemizde bu durum hayal kırıklığı yaratmıştır. İYİ Partinin o ilk kuruluş dönemindeki heyecanı biraz kaybolmuş gibi gözükse de ilçemizde üçüncü, duruma göre dördüncü parti konumuna geldiğini gözlemliyoruz. İlçemizde üçüncü ve dördüncülük yarışmasının diğer partisi HDP’dir. HDP’nin sanatçı Ferhat Tunç’u Aydın’dan aday göstermesi HDP’nin oylarını artıracak ve Aydın ilimizde bir milletvekili çıkarabilmeyi zorlayacaktır… MHP ise ilçemizde beşincilik için Saadet partisiyle yarışacak… Mevcut bir milletvekilini koruyup koruyamayacağını hep birlikte göreceğiz…

Didim ilçemizde yüzde seksenin üzerinde bir katılım olacağını düşürsek 50bin seçmen oy kullanacaktır… Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili seçimleri oy dağılımında farklılıkları da bu seçimde gözlemleyeceğiz…

Milletvekili seçimlerine göre Didim ilçemizde yaklaşık oy oranları tahminim:
CHP %62
AKP %16
HDP % 9
İYİ    % 8
SP    % 2
MHP %2
Diğer %1

Cumhurbaşkanlığı seçimi 1. tura göre:
Muharrem İnce : %70
R. T. Erdoğan   : %18
Meral Akşener  : % 7
S. Demirtaş       : % 5
 

Not: Bu gözlemlerime, sezgilerime ve bazı verilere dayalı olarak Didim ilçemiz için bir değerlendirme yapmaya çalıştım. Gelecek yazımda ülkemizin bölgelerine göre bir değerlendirme yapmaya çalışacağım…

  

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..